Teoria obrazu w naukach humanistycznych
- ISBN: 9788374056311
- EAN: 9788374056311
- Oprawa: Miękka
- Wydawca: Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi
- Format: 17.0x24.0cm
- Język: polski
- Liczba stron: 234
- Rok wydania: 2015
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
26,11złCena detaliczna: 39,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,11 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Wśród tekstów zgromadzonych w niniejszym zbiorze mamy bardzo szeroki zakres dyscyplin humanistycznych: od filozofii, poprzez socjologię, psychologię, antropologię, aż po refleksję nad sztuką, filmoznawstwo i medioznawstwo. Zakres problemowy książki może znaleźć czytelnika zarówno w kręgach specjalistów zajmujących się mediami wizualnymi (fotografią, filmem i mediami elektronicznymi), ale również wśród studentów kulturoznawstwa, historii sztuki, a nawet socjologii i psychologii.
Redaktorzy tomu słusznie zauważają, że żyjemy w czasach, w których dyskurs obrazowy zajmuje miejsce dyskursu językowego, stawiając nas wobec konieczności wykształcenia nowego rodzaju kompetencji kulturowej, ufundowanej w pogłębionej wiedzy o obrazach.