Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Księga jubileuszowa dla Profesora Czesława Sikorskiego
- ISBN: 9788375259445
- EAN: 9788375259445
- Oprawa: Twarda
- Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
- Format: 17.0x24.5cm
- Język: polski
- Liczba stron: 232
- Rok wydania: 2013
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
32,30złCena detaliczna: 39,90 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,30 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Pytanie o sens i potrzebę rozwijania społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw jest w naukach o zarządzaniu fundamentalne, intelektualnie frapujące, z prawnego punktu widzenia bardzo skomplikowane, a społecznie oczekiwane. Nie wiemy bowiem precyzyjnie, czym jest w istocie i czym powinna być społeczna
odpowiedzialność przedsiębiorstw, a prawdopodobnie nie wiemy dlatego, że jest to pojęcie ?miękkie? i takim pozostanie ze względu na naturę kategorii, którą próbuje się nim opisać.
W publikacji prezentowane są przez uczonych z różnych środowisk naukowych z całej Polski różne ujęcia, koncepcje, nurty, kierunki badawcze i praktyczne przykłady (case study) analizy istoty, rozumienia teoretycznego i praktycznego społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, czyli można powiedzieć ?od negacji do integracji?. Wszyscy jednak autorzy prezentujący swoje analizy w publikacji podkreślają konieczność równomiernego traktowania w strategiach rozwoju przedsiębiorstw kapitału finansowego i rzeczowego w sposób zrównoważony. Dlatego nie ma nic lepszego niż dbanie o dynamiczną równowagę pomiędzy różnymi formami kapitału ? bo wszystkie są niezbędne w procesie reprodukcji i żaden nie jest najważniejszy.