Skarb Irokezów. My nigdy nie śpimy.Tom 3
My nigdy nie śpimy
-
Autor: Wróblewski Jerzy
- ISBN: 9788361596431
- EAN: 9788361596431
- Oprawa: Miękka
- Wydawca: Ongrys
- Format: 29.5x21.0cm
- Język: polski
- Liczba stron: 44
- Rok wydania: 2014
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
19,06złCena detaliczna: 26,90 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 19,06 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Trzeci tom serii ,,Z archiwum Jerzego Wróblewskiego"" zawiera dwie klasyczne historie westernowe. Pierwsza z nich zatytułowana ,,Skarb Irokezów"" (na podstawie tekstu Andrzeja Białoszyckiego) nawiązuje swoją treścią do przebojowych filmów z lat 60. ubiegłego wieku, w tym szczególnie do westernu ,,Złoto MacKenny"". Komiks był drukowany w 1976 r. na łamach ,,Dziennika Wieczornego"". W 1990 r. był planowany jego przedruk w drugim - po ,,Leworękim"" - tomie, jaki miało przygotować wydawnictwo ,,Hulak, Chudzinski i synowie"". Jednak ostatecznie album zatytułowany ,,Powrót Baxtera"" nigdy się nie ukazał. ,,My nigdy nie śpimy"" (na podstawie scenariusza Andrzeja Janickiego) to natomiast komiks premierowy. Ostatni, nad którym pracował Jerzy Wróblewski i którego rysowanie przerwała przedwczesna śmierć artysty. Komiks ten miał być częścią gazety komiksowej, którą planowali tworzyć na początku lat 90. bydgoscy autorzy komiksów. - Chcieliśmy zaangażować do tego pomysłu, tych polskich rysowników, których wówczas znaliśmy. Ja zebrałem jakieś materiały o Agencji Pinkertona i to zainspirowało mnie do napisania scenariusza, specjalnie dla Jerzego Wróblewskiego. Poszedłem z tym do niego, żeby przekonać go, do tego projektu. Zgodził się na współpracę bez szczególnych zastrzeżeń. Namawiałem go, żeby zrobić ten komiks bardziej w stylu spaghetti-westernów - czyli długie płaszcze, brudne stroje i zarośnięte twarze, bez białych koszul, dopasowanych, czarnych kamizelek i ślicznych kapeluszy. Zgodził się na taką wizję bez wahania - wspomina Janicki. Album uzupełniają komiksowe paski z serii ,,Szeryf Bill"", które Jerzy Wróblewski wymyślił i narysował najprawdopodobniej w połowie lat 60. Miesza w nich polskie realia czasów PRL-u z westernową stylistyką.