Nie warto wyważać otwartych drzwi ani ponownie wynajdywać koła. Sprytniej jest skorzystać ze sprawdzonych rozwiązań, które ktoś już opracował i wdrożył. Dlatego właśnie mądrzy programiści lubią wzorce projektowe: to jest ich sekretny sposób, aby nie tracić sił na nudne drobiazgi, tylko zająć się trudniejszymi, ważniejszymi i ciekawszymi zadaniami. Nic dziwnego, że powstało naprawdę bardzo dużo wzorców projektowych. Przegląd ich wszystkich byłby niemożliwy. Które z nich więc są najpotrzebniejsze w programowaniu obiektowym i kiedy dokładnie z nich skorzystać?
Odpowiedź na to fundamentalne pytanie znajdziesz w tej książce ? drugim wydaniu świetnego podręcznika dla przyszłych mistrzów kodu. Zostało ono, podobnie jak inne pozycje z serii Rusz głową!, przygotowane zgodnie z najnowszymi odkryciami nauk poznawczych, teorii uczenia się i neurofizjologii. I właśnie dzięki temu zaangażujesz swój mózg, wykorzystasz wiele zmysłów i niepostrzeżenie poznasz najprzydatniejsze i najciekawsze wzorce projektowe stosowane w programowaniu zorientowanym obiektowo. Tak złożone tematy, jak klasy, interfejsy, kolekcje czy łączenie wzorców, staną się jasne i zrozumiałe. Tego wszystkiego będziesz się uczyć, rozwiązując łamigłówki, wykonując praktyczne ćwiczenia, pisząc aplikacje - i wybuchając głośnym śmiechem!
W książce między innymi:
solidne podstawy korzystania z wzorców projektowych
dlaczego wzorce projektowe są idealne do programowania zorientowanego obiektowo
hermetyzacja, adaptacja, zarządzanie kolekcjami, kontrola dostępu i wiele innych wzorców
praktyczne wdrażanie wzorców projektowych
mnóstwo radości z tworzenia pięknego kodu obiektowego
Witaj w Obiektowie - i ciesz się każdą nową klasą!
Od poprzedniego wydania tej książki minęło parę lat, a kariera Androida wciąż jest dynamiczna! Kompleksowość, otwarty kod źródłowy, modułowa architektura, znakomita elastyczność - to wszystko sprawia, że lawinowo rośnie rzesza ludzi, którzy wybierają właśnie tę platformę. Liczbę urządzeń pracujących pod kontrolą Androida podaje się w miliardach, a najpewniej będzie ich o wiele więcej. To nie tylko telefony, komputery czy tablety, ale także telewizory, inteligentne lodówki czy pralki, a nawet sztuczne satelity. Umiejętność efektywnego programowania dla Androida i dobry pomysł na świetną aplikację skazują dewelopera na nieunikniony sukces!
Sięgnij po ten nietypowy podręcznik! Możesz uznać jego formę i sposób przekazywania treści za dziwny, ale prędko przekonasz się, że jest wyjątkowo skuteczny. Twój mózg się zaangażuje i błyskawicznie przyswoi sobie techniki programowania dla Androida. A to wszystko dzięki nowatorskiemu podejściu autorów, którzy uznali, że najszybciej uczymy się wtedy, gdy uwzględnimy specyfikę działania własnego mózgu! Dowiesz się, jak przygotować sobie warsztat pracy, czyli Android Studio. Od razu zaprojektujesz strukturę aplikacji i zbudujesz dobry interfejs. Będziesz swobodnie posługiwał się aktywnościami, intencjami, usługami. Poznasz narzędzia Gradle, ART i ADB, dowiesz się, jak wykorzystywać bazy danych SQLite. A potem będzie jeszcze ciekawiej...
W tej książce między innymi:
zasady tworzenia aplikacji interaktywnych
istotne koncepcje, w tym: aktywności, intencje, usługi, układy i fragmenty
biblioteki wsparcia, zadania asynchroniczne
bazy danych i kursory
uprawnienia i zarządzanie uprawnieniami
Neurony płoną. Emocje szaleją. Oto powstaje apka dla Androida!
O autorach
Dawn Griffiths — z wykształcenia matematyk, zawodowo pracuje jako programistka, posiada już ponad 20-letnie doświadczenie. Napisała także kilka książek z serii Rusz głową!.
David Griffiths — programuje od 12. roku życia. Pracował jako instruktor zwinnych metod programowania. Zna już ponad 10 języków. Podobnie jak jego żona, Dawn Griffiths, jest matematykiem i autorem kilku książek z serii Rusz głową!
UWAGA! Podręcznik przyjazny dla mózgu!
C# ma ugruntowaną pozycję jednego z najważniejszych języków programowania. Nowoczesny, wszechstronny i dojrzały, a do tego sukcesywnie rozwijany, zapewnia efektywne tworzenie kodu o wysokiej jakości. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby C# stał się Twoim pierwszym językiem programowania i przy okazji pozwolił Ci się świetnie bawić!
Wielkie dzięki! Wasze książki pomogły mi w rozpoczęciu kariery!
Ryan White, programista gier
Ta książka, podobnie jak inne pozycje z serii Rusz głową!, została przygotowana zgodnie z najnowszymi odkryciami nauk poznawczych, teorii uczenia się i neurofizjologii. W praktyce oznacza to, że dzięki niej zaangażujesz swój mózg, użyjesz wielu zmysłów i niepostrzeżenie przyswoisz język C# i umiejętność pracy w Visual Studio. Dowiesz się, jak pisać gry 3D w Unity i korzystać z LINQ. A to wszystko dzięki łamigłówkom, ćwiczeniom i tworzeniu rzeczywistych aplikacji. Intuicyjnie zrozumiesz ważne techniki i zagadnienia programistyczne. Nie musisz mieć doświadczenia — tylko chęć do nauki!
Zwięzłe, rzetelne i — przede wszystkim — ciekawe wprowadzenie do programowania w C#!
Jon Galloway, Microsoft
Latarnia geniuszu! Przekazuje wiedzę, pobudza ciekawość i podsyca pasję do programowania!
Gerald Versluis, Microsoft
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?