Rodzina jest dla nas niezmiennie ważna, a nawet najważniejsza. Rodzina jest wyzwaniem. W tej sferze zapraszamy po mnóstwo książek psychologicznych właśnie o rodzinie, roli rodziny w naszym życiu. Proponujemy szereg poradników, podręczników , powieści i opowieści opowiedzianych z dużym wyczuciem i wrażliwością, poruszajacych problemy zdrowia psychicznego dzieci i rodziców. Prezentowane publikacje opisują jak takie problemy, których jest przecież niemało w rodzinie są postrzegane i rozwiązywane. Autorzy proponowanych przez nas publikacji przedstawiają ciekawe pomysły na mierzenie się z problemami typowo małżeńskimi: seks, finanse, wychowywanie dzieci. Polecamy książki dla każdego, kto chce przyglądnąć się swojemu funkcjonowaniu w rodzinie. Polecamy ciekawą lekturę Anny Bimer dla wszystkich kobiet, bo wszystkie jesteśmy córkami : Być córką i nie zwariować.
Czy znasz wszystkie sekrety udanego związku?Domeną nas, kobiet, jest to, że w ciągłej pogoni za uszczęśliwianiem najbliższych zapominamy o sobie. Czy nie masz czasem wrażenia, że troszcząc się o partnera, dzieci, przyjaciół i krewnych, nie wystarcza ci czasu na zastanowienie się, co jest najważniejsze dla ciebie samej? A przecież bez poczucia szczęścia, wewnętrznej harmonii i szczerej wiary w swoją wartość nie da się zbudować udanego związku.Na przeszkodzie do szczęścia staje codziennie wiele trudnych sytuacji, jednak z odpowiednim nastawieniem, zaangażowaniem i wiedzą masz szansę zawalczyć o to, by twoje życie osobiste było coraz bardziej satysfakcjonujące. Ta książka pomoże ci dostrzec błędy, jakie popełniałaś do tej pory w relacjach z mężczyznami. Wskaże, co robić, by uwolnić się od szkodliwych schematów damsko-męskich i przekona, że dzięki wdrożeniu kilku prostych rozwiązań możesz znacząco podnieść jakość swojej relacji z partnerem, a tym samym stać się spełnioną, szczęśliwą kobietą.
Pierwsze architektki, studentki, członkinie stowarzyszeń – pionierki rozbijające ponad 100 lat temu szklany sufit, by utorować drogę innym – popadły w zapomnienie. Książka Despiny Stratigakos Gdzie są architektki? przywraca ten rozdział historii i porusza zarazem niewygodny temat: jak to się dzieje, że ponad połowa osób zaczynających co roku studia architektoniczne to kobiety, a 20 lat później tylko spychana na margines zawodu garstka z nich prowadzi własne pracownie? Czyżby ignorowane, obrażane pogardliwymi artykułami prasowymi, ciągle krytykowane architektki objęła „strategia niepamiętania”, czy może większą rolę odgrywa tu ambiwalencja, a nawet niechęć w przyznawaniu zleceń kobietom? Piszący o architekturze dziennikarze pomijają osiągnięcia projektantek jako mało ważne, skazując nas na nieodwracalną stratę dorobku wielu pokoleń kobiet, które poświęciły życie budowaniu i krytyce architektury. Jak temu zaradzić? Czy architektura na zawsze pozostanie „męskim klubem”?
Despina Stratigakos – kanadyjska badaczka, historyczka architektury i pisarka o greckich korzeniach. Obecnie pracuje na uniwersytecie w Buffalo, w stanie Nowy Jork. Zajmuje się tematem różnorodności i równouprawnienia w dziedzinie architektury. Do tej pory w Polsce ukazała się jej książka Dom Hitlera (wyd. Wielka Litera, 2015).
Greta Thunberg ma szesnaście lat i wyjątkowy pomysł: chce walczyć o wprowadzenie zmian, które pomogą uratować środowisko.W ciągu zaledwie kilku miesięcy udało jej się zaangażować miliony ludzi, zwracając uwagę wszystkich zwykłych śmiertelników oraz możnych tego świata na to, jak ważne jest zdrowie naszej planety.Dzięki swojej odwadze i determinacji Greta pokazała, że każdy z nas może zrobić coś praktycznego, aby rozwiązać nawet najtrudniejsze problemy. Jak sama powiedziała: Nigdy nie jesteś za mały, aby coś zmienić.
Prowadzenie wojen, zwycięstwa i porażki w bitwach i potyczkach to domena przede wszystkim mężczyzn. Ale czy na pewno udział kobiet w wojnach ograniczał się do roli markietanek czy niewolnic branych w jasyr? Historia obfituje w epizody walecznych bojowniczek. Przybliżmy czytelnikom niektóre z nich, począwszy od Amazonek, poprzez Artemizję kobietę w funkcji admirała czy Agryppinę Starszą. Przyjrzyjmy się Joannie d'Arc, która poprowadziła do boju Francuzów, zapoznajmy się z wyczynami Katarzyny Sforzy i polskim kresowym wilczycom. Do znanych kobiet w mundurze należała Joanna Żubr, której, jako pierwszej kobiecie przyznano Virtuti Militari. Do historii weszła też Henryka Pustowójtówna i legionistki Piłsudskiego.Wszystkie te kobiety udowodniły, że odwaga, dzielność i spryt pomagają w wojowaniu i nie są tylko atrybutami mężczyzn.
Nastolatki jednego dnia mogą doświadczać intensywnych i zupełnie przeciwstawnych uczuć: euforii i przygnębienia, poczucia przynależności do grupy rówieśniczej i poczucia wykluczenia z niej, entuzjazmu i zniechęcenia, brawury i lęku, wiary w siebie i zwątpienia we własne możliwości. Odczuwają silny stres, ponieważ brakuje im umiejętności potrzebnych do radzenia sobie z przytłaczającymi emocjami oraz nawiązywania satysfakcjonujących relacji.Przedstawiony w książce model pracy z młodzieżą (DNA-V) łączy założenia terapii akceptacji i zaangażowania oraz psychologii pozytywnej z najnowszą wiedzą naukową na temat procesów rozwojowych. Jest to całościowy program pokazujący, jak pomóc młodym ludziom odkryć i rozwijać własne mocne strony, radzić sobie z trudnymi emocjami oraz przełamywać negatywne wzorce myślenia. Zaprezentowane narzędzia pomagają wykształcić umiejętności psychologiczne, które pozwolą młodym osobom zaangażować się w działania zgodne z własnymi wartościami, osiągnąć stawiane sobie cele, w pełni zrealizować swój potencjał oraz zbudować pozytywne relacje z rówieśnikami i rodziną. Umiejętności te ułatwią im przejście przez trudny okres dojrzewania.Zaprezentowana wiedza została zilustrowana przykładami i opisami przypadków. Książka zawiera zestaw przydatnych materiałów, takich jak formularze i karty pracy, a także ćwiczenia i rady dotyczące dostosowania technik do indywidualnych potrzeb nastolatka. Autorzy wyjaśniają też, jak zorganizować pracę w dużych grupach i klasach szkolnych.Niniejsza książka to nieocenione źródło wiedzy dla psychologów, psychoterapeutów, nauczycieli i pedagogów oraz dla każdego, komu leży na sercu dobro młodzieży.
W książce omówiono problemy psychologiczne pojawiające się w związku z podwójnym kryzysem w rodzinie rozstania rodziców oraz ich rywalizacji o uregulowanie na drodze prawnej kwestii związanych z udziałem w wychowaniu dzieci. Analizie poddano współczesną literaturę przedmiotu ze wskazaniem podstaw prawnych. Autorka przedstawia m.in. własne badania dotyczące dyspozycji psychicznych, które mają istotne znaczenie dla kompetencji wychowawczych rodziców, w tym ich umiejętności uchronienia dziecka przed negatywnymi konsekwencjami rozstania i zaadaptowania się do nowej, trudnej psychologicznie sytuacji, w jakiej się znalazło.Najszerzej rozwinięte zostały tematy, które w ostatnim okresie są przedmiotem szczególnych kontrowersji w odniesieniu do regulacji formalnoprawnych sytuacji dziecka po rozstaniu tych rodziców, którzy mają rozbieżne wizje wychowania dzieci i własnego w nim udziału alienacja rodzicielska oraz piecza (opieka) naprzemienna.
Many loved The Big Book of Legs but some found it just too darn big, weighing in at nearly seven pounds. True, it was packed with shapely legs spanning six decades, from the first shy emergence of the ankle in the 1910s, through the rolled stockings and rouged knees of the 1920s, to the Betty Grable ’40s, the stockinged and stilettoed ’50s, on into the sexually liberated ’60s and ’70s, but it could still put a dent in your own thighs if you sat reading for too long.
Fortunately here at TASCHEN we listen to your groans of agony as well as your moans of ecstasy; thus, the light and portable Little Book of Legs, packing over 100 of the choicest photos from the original volume, as well as 38 new photos, into a compact (and frankly adorable) package. From Betty Grable to Bettie Page, the greatest legs of the 20th Century can be found within, shot by Irving Klaw, Bunny Yeager, and the incomparable Elmer Batters, father of leg art. There are silk and nylon stockings, high heels in abundance, curvy calves, taut thighs, playful toes and towering arches―with no bothersome text to get in the way. Could leg love get any sweeter?
Youth unemployment and underemployment is a serious issue in most developed countries in the world. Having few young people in the workplace has serious and lasting consequences for generations of young people, their families, businesses and society as a whole. Dr Carter explores these important issues from multiple (and international) perspectives, offering research evidence and guiding frameworks from social and work psychology, to get more young people into good work.
Young People, Employment and Work Psychology brings together educators, researchers, occupational psychologists, and government agencies responding to young people struggling to gain and sustain employment. Theoretically based and evidence-driven, this book explores the consequences of unemployment, suggests ways in which businesses can enable young people's first steps into employment and gives practical advice to young people and employers to prepare for and gain entry-level roles and develop more diverse workplaces. From the reasons why organizations are often reluctant to employ young people, to issues of motivation and confidence which often affect young people’s perspective in looking for work, the book covers several interventions within both the public and private sector.
This book is an invaluable resource for employers, policy makers and professionals working with young people, as well as students and researchers in work and organizational psychology, HRM, business management and social policy.
Children today are digital natives, growing up in an age where social media and online communication is the norm. This book is an indispensable guide for parents who may feel they are struggling to keep up, addressing the issues that young people and their families face in the world of modern technology. Suzie Hayman, a parenting counsellor, and John Coleman, a distinguished psychologist, use their combined expertise to explore the challenges and possibilities of being constantly connected, helping parents to make choices about how they communicate, set boundaries and establish rules.
Using real-world examples and solid psychological theory, the book looks first at the anxieties parents express about digital technology, followed by the serious potential threats such as cyber-bullying, sexting and easy access to pornographic or violent materials. However, the internet is also full of enormous potential and a further chapter explores the positive side of the digital playground. The authors also share their expert understanding of child and adolescent development and how this relates to the appeal of digital media, with special attention paid to the importance of good communication. The end result is a toolbox for parents, full of tips, strategies and techniques designed to help navigate the digital world, ensuring it is safe yet still exciting for young people.
Parents and Digital Technology is essential reading for all parents and guardians as well as those caring for children and teenagers in a professional setting, who want to get the best out of life and modern technology while keeping safe in a family that talks to each other, spends time with each other and enjoys each other.
Do you wish your son or daughter would tell you more about what is happening in their life, and that they would open up to you more often? Are you worried about them as they seem to be spending more and more time in their bedroom and on their smart phone? The teenage years can be a time of concern and worry for parents and carers from all backgrounds. However, Why Won’t My Teenager Talk to Me? offers the parent and care-giver insightful and practical advice, as to how to encourage positive and respectful two-way communication between you and your teenager.
The new edition of this essential book offers a positive way of thinking about the teenage years. So much has changed in the last five years since the book first appeared. Our knowledge of the human brain has increased, and this new edition includes a whole chapter devoted to the changing teenage brain.
Adolescence is a pivotal time in a girl's life. The development of educational, physical, psychosocial, familial, political and economic capabilities enable girls to reach their full potential and contribute to the wellbeing of their families and society. However, progress is still significantly constrained by discriminatory gender norms and the related attitudes and practices which restrict girls’ horizons, restrain their ambition and, if unfettered, allow exploitation and abuse.
Empowering Adolescent Girls in Developing Countries explores the detrimental impact of discriminatory gender norms on adolescent girls’ lives across very different contexts. Grounded in four years of in-depth research in Ethiopia, Nepal, Uganda and Viet Nam, the book adopts a holistic approach, recognising the inter-related nature of capabilities and the importance of local context. By exploring the theory of gendered norm change, contextualising and examining socialisation processes, the book identifies the patriarchal vested interests in power, authority and moral privilege, which combine in attempts to restrict and control girls’ lives.
Throughout the book, Empowering Adolescent Girls in Developing Countries demonstrates how efforts to develop more egalitarian gender norms can enable disadvantaged adolescent girls to change the course of their lives and contribute to societal change. Accessible and informative, the book is perfect for policy makers, think tanks, NGOs, activists, academics and students of gender and development studies.
Child and Adolescent Psychology provides an accessible and thorough introduction to human development by integrating insights from typical and atypical development. This integration cements understanding since the same processes are involved. Knowledge about atypical development informs the understanding of typical development, and knowledge about typical development is a necessary basis for understanding atypical development and working with children with disorders.
Based on international research, and informed by biological, social and cultural perspectives, the book provides explanations of developmental phenomena, with a focus on how children and adolescents at different age levels actually think, feel and act. Following a structure by topic, with chronological developments within each chapter, von Tetzchner presents and contrasts the major theoretical ideas in developmental psychology and discusses their implications for different aspects of development. He also integrates information about sensory, physical and cognitive disabilities and the main emotional and behavioral disorders of childhood and adolescence, and the developmental consequences of these disabilities and disorders.
Child and Adolescent Psychology is accompanied by online resources for lecturers and students to enhance the book, including essay questions for each chapter, Powerpoint slides and multiple-choice questions. The book and companion website will prove invaluable to developmental psychology students.
Ksiądz Pogodny oddaje w ręce swoich czytelników najnowszą książkę z inspiracjami do kazań dla dzieci na Rok A.Książka napisana prostym językiem, z licznymi przykładami, zawiera fragmenty Ewangelii, pytania do dzieci oraz propozycje piosenek.Ta książka to znakomita pomoc w homiliach dla dzieci, w katechezach, w rozmowach rodzinnych z najmłodszymi.Zresztą, kto zna Księdza Pogodnego ten wie, że warto jego książki mieć i korzystać!
How do we get from helpless baby to knowing teenager?
What impact do television, computers and iPads, the internet, video games and evolving technology have on the way children's minds develop?
Is cognition a question of learning and environment or of heredity?
How we learn to think, perceive, remember, talk, reason and learn is a central topic in psychology - and one that sees constant new research. In this very readable book, David Cohen discusses the latest studies and covers all the controversies that have dogged the subject for nearly 150 years. He examines the work of the 'greats' like Piaget, Freud and Vygotsky and shows how the issues that have intrigued psychologists relate to any child growing up today.
This book is for everyone who lives with, works with or studies children. David Cohen examines the fundamental issues of how children learn to read and write, of how their intellectual abilities are measured and the development of their morality. He examines child crime and looks at how modern media affect the way the child's mind develops.
This fully updated new edition of How the Child's Mind Develops, which incorporates new extracts from a mother’s weekly diary, is an integrated and thought-provoking account of the central issues in child development. Parents, professionals and students will find it an invaluable introduction.
Fed up with conflicting advice? This book offers real answers to the following questions and more…
Can sleep training harm my baby?
Is screen time bad for my child?
Is breast always best?
Psychologist Dr Sarah Kuppen, expert in early child development, uses her scientific expertise to sort through the hype and give you the facts. Using the latest developmental research, she provides practical tips and solves more than 50 familiar parent questions and dilemmas. Inside you will find advice on:
• five ways to tame a tantrum
• what to do if your child isn’t talking
• the scientific facts on breast versus formula feeding
• managing sibling fights and conflict.
Little Kids, Big Dilemmas is an essential guide for science-minded parents and childcare professionals alike. Reading this book will allow you to make informed decisions on the big topics for parenting in the early years.
Teenage Pregnancy and Young Parenthood provides a comprehensive, unparalleled insight into the UK Government’s highly successful Teenage Pregnancy Strategy (TPS) for England which reduced the under-18 pregnancy rate by well over 50%, and considers how the lessons from this policy can be applied internationally.
This important book captures and shares the lessons from the TPS for future governments and policy makers, and documents the details of implementing a long-term strategy with its innovative approach to policy issues. After providing the rationale for prioritising teenage pregnancy, the book demonstrates evidence for what is effective, both in helping young people avoid unplanned pregnancy and in improving outcomes for young parents. The TPS is analysed against the World Health Organisation’s key actions for effective scale-up of adolescent sexual and reproductive health programmes, to offer an important contribution to international understanding of this global public health challenge.
Advocating a ‘whole systems’ multi-agency approach this book translates evidence into clear action, and combines theory and practice with illustrative case studies to demonstrate how to implement policy successfully. It is valuable reading for policy makers and practitioners dealing with young people’s health, as well as undergraduate and postgraduate students in the fields of psychology, health studies, social work, youth work, education, social policy, sociology and related disciplines.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?