Retoryka telewizji
-
Autor: Barbara Sobczak
- ISBN: 9788323233251
- EAN: 9788323233251
- Oprawa: Miękka
- Wydawca: Wydawnictwo Naukowe UAM
- Format: 14.8x23.7
- Język: polski
- Liczba stron: 294
- Rok wydania: 2018
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
27,37złCena detaliczna: 33,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,37 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Książka jest pierwszą w Polsce monografią, której celem jest przedstawienie – w sposób możliwie kompletny – retorycznych wymiarów telewizji. W centrum retoryki telewizji znajduje się pytanie o warunki skutecznych, nastawionych na określony cel zachowań komunikacyjnych. Autorka skupia się na analizie tych wszystkich aspektów, które nadawca medialny (instancja nadawcza) musi wziąć pod uwagę, by zyskać uwagę odbiorców i otworzyć im taką przestrzeń komunikacji, która uczyni ich podatnymi na perswazję. Wszystkie opisane w monografii elementy składają się na propozycję przedstawienia telewizyjnego fenomenu, niezależnie od czasu jego funkcjonowania. Bez względu na to, czy mówimy o czarno-białych obrazach i ograniczonej ofercie programowej, erze telewizji w kolorze i telewizji wyspecjalizowanej, stematyzowanej, czy też telewizji na żądanie, można wskazać właściwości, strategie, mechanizmy, które dają się zuniwersalizować i opisać w ramach koncepcji retoryki telewizji. Retoryka bowiem dostarcza narzędzi, które pozwalają tak samo skutecznie opisywać telewizję epoki broadcastingu, narrowcastingu, jak i slivercastingu.