Religia media mitologia
-
Autor: Majewski Józef
- ISBN: 9788374539616
- EAN: 9788374539616
- Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
- Wydawca: Słowo/obraz/terytoria
- Format: 14.0x22.5cm
- Język: polski
- Seria: IDEE I SPOŁECZEŃSTWO
- Liczba stron: 196
- Rok wydania: 2010
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
23,19złCena detaliczna: 36,75 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 23,19 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
W czym tkwi tajemnica atrakcyjności tego, co religijne, dla współczesnych mediów? Czy media, jak chce wielu, rzeczywiście ze swej natury są wrogie religii, niszcząc i wynaturzając w niej to, co dla niej najbardziej właściwe i najgłębsze? Jaki jest kulturowy sens procesów tabloidyzacji mediów? Skąd biorą się napięcia między mediami a religiami instytucjonalnymi? Na czym ma polegać odpowiedzialność mediów dziennikarskich w relacjonowaniu wydarzeń religijnych? Jakim wyzwaniem dla teologii akademickiej są współczesne media?
Autor bada relację między mediami a religijnością, rozumianą szeroko jako społeczna lub jednostkowa potrzeba sensu opierającego się na tym, co przekracza świat empiryczny: Kościoły, religie instytucjonalne, grupy nieformalne, duchowość, spirytyzm, wiara w nadprzyrodzoność czy zjawiska ponadnaturalne. W kolejnych rozdziałach książki proponuje refleksję nad pytaniami o powrót religijności w wieku mediów audiowizualnych i o (quasi-)religijną funkcję samych mediów.