Religia a gospodarka
Judaizm – Chrześcijaństwo – Islam
-
Autor: Skodlarski Janusz
- ISBN: 9788381428644
- EAN: 9788381428644
- Oprawa: oprawa: broszurowa
- Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
- Format: 13.0x21.0cm
- Język: polski
- Seria: KRÓTKIE WPROWADZENIE
- Liczba stron: 162
- Rok wydania: 2020
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
25,92złCena detaliczna: 34,90 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,92 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
> KRÓTKIE WPROWADZENIE
- książki, które zmieniają sposób myślenia!
Celem książki jest wykazanie wpływu religii na gospodarkę i wzajemnego ich przenikania. Kościoły były i są podmiotami życia gospodarczego, posiadającymi majątek i kapitał ludzki. Wchodzą one w liczne interakcje z otoczeniem ekonomicznym. Religia zaś, poprzez doktrynę, a także działania i przekonania swych wyznawców, propaguje określony styl życia, konsumpcji, oszczędności, model rodziny; kształtuje moralność, kreuje stosunek do bogactwa, biedy oraz postępu naukowo-technicznego i kultury.
*
Interdyscyplinarna seria KRÓTKIE WPROWADZENIE piórem uznanych ekspertów skupionych wokół Uniwersytetu Oksfordzkiego przybliża aktualną wiedzę na temat współczesnego świata i pomaga go zrozumieć. W atrakcyjny sposób prezentuje najważniejsze zagadnienia XXI w. – od kultury, religii, historii przez nauki przyrodnicze po technikę. To publikacje popularnonaukowe, które w formule przystępnej, dalekiej od akademickiego wykładu, prezentują wybrane kwestie.
Książki idealne zarówno jako wprowadzenie do nowych tematów, jak i uzupełnienie wiedzy o tym, co nas pasjonuje. Najnowsze fakty, analizy ekspertów, błyskotliwe interpretacje.
Opiekę merytoryczną nad polską edycją serii sprawują naukowcy z Uniwersytetu Łódzkiego: prof. Krystyna Kujawińska Courtney, prof. Ewa Gajewska, prof. Aneta Pawłowska, prof. Jerzy Gajdka, prof. Piotr Stalmaszczyk.