Problematyka wychowawczego oddziaływania na jednostki wykolejone obyczajowo i przestępczo niezmiennie koncentruje na sobie uwagę nie tylko doświadczonych specjalistów nauk społecznych – od lat obserwujących, komentujących i starających się kreować rzeczywistość resocjalizacyjną (penitencjarną) – ale także olbrzymią rzeszę młodszych reprezentantów pedagogiki resocjalizacyjnej, prawa czy kryminologii. Opracowanie dokumentuje zainteresowanie tej właśnie grupy badaczy oraz praktyków.
dr hab. Mariusz Sztuka, prof. UJ
Artykuły zaprezentowane w monografii poruszają wybrane aspekty pracy resocjalizacyjnej z perspektywy pedagogiki, psychologii oraz prawa. Interdyscyplinarne podejście do omawianych problemów sprawia, że publikacja może być polecana każdemu, kto poszukuje determinantów oddziaływań profilaktycznych i resocjalizacyjnych. Opracowanie może z powodzeniem służyć studentom prawa, socjologii, pedagogiki czy pracy socjalnej. Jego zawartość może również zainteresować pracowników instytucji resocjalizacyjnych (penitencjarnych), oświatowych, zwłaszcza nauczycieli i pedagogów szkolnych, pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych, kuratorów sądowych, pracowników socjalnych, a także różnych organizacji pozarządowych, które w swoich działaniach profesjonalnych zajmują się wspieraniem osób niedostosowanych społecznie.
dr hab. Anna Fidelus, prof. UKSW
Poruszana w pracy problematyka dotyczy celowości i warunków poprawnego realizowania kar izolacyjnych, nowych - ale także historycznych - tendencji w obrębie typów reakcji wobec osób naruszających normy prawne i moralne, najnowszych tendencji w zakresie form i treści realizowanych oddziaływań resocjalizacyjnych i profilaktycznych, diagnozy różnych zaburzeń oraz form terapii.
W książce zawarto wiele ciekawych tekstów odnoszących się do środków i form reagowania na wykolejenie przestępcze (środki izolujące lub pozostawiające osoby antyspołeczne w środowisku ich życia). Czytelnik znajdzie w tomie wyczerpujące informacje o tak różnych instytucjach systemu sprawiedliwości karnej oraz instytucjach resocjalizacyjnych, jak: warunkowe zawieszenie kary, system młodzieżowych ośrodków wychowawczych w Polsce czy funkcjonowanie Wydziału Resocjalizacji i Socjoterapii w Ośrodku Rozwoju Edukacji.
Z recenzji prof.dr hab. Macieja Bernasiewicza
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?