Psychologia Kluczowe koncepcje Tom 4 Psychologia osobowości
- ISBN: 9788301195625
- EAN: 9788301195625
- Oprawa: Twarda
- Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
- Format: 17.1x24.1
- Język: polski
- Seria: PSYCHOLOGIA KLUCZOWE KONCEPCJE
- Liczba stron: 296
- Rok wydania: 2017
- Wysyłamy w ciągu: 48h
-
Brak ocen
-
69,83złCena detaliczna: 89,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 64,93 zł
x
Psychologia. Kluczowe koncepcje to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia. Podręcznik ten może służyć zarówno studentom, jak i entuzjastom psychologii. Philip Zimbardo, zwany „twarzą i głosem psychologii”, wraz z Robertem Johnsonem i Vivian McCann przybliżają Czytelnikom podstawowe teorie i pojęcia psychologii. Strukturę podręcznika Autorzy zaplanowali tak, by ułatwiała uczenie się i zapamiętywanie materiału, a także zachęcała do krytycznego myślenia. Liczne przykłady, ćwiczenia i zadania pozwalają odnieść wiedzę psychologiczną do własnego doświadczenia i dostrzec jej zastosowania w codziennym życiu.
W tomie IV, Psychologia osobowości, Czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania:
Jakie czynniki kształtują osobowość?
Jakimi „teoriami” posługują się ludzie, by zrozumieć siebie i innych?
Jaka jest natura zaburzeń psychicznych?
Jakie są konsekwencje etykietowania ludzi?
Czym jest psychoterapia?
Autorzy opisują najważniejsze teorie osobowości. Przedstawiają także ewolucję poglądów na źródła i terapię zaburzeń psychicznych. Odwołując się do klasyfikacji DSM-5, przybliżają wiedzę na temat podstawowych kategorii zaburzeń psychicznych oraz opisują dostępne nauce metody ich leczenia.
Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne myślenie, analizować takie zagadnienia, jak dylemat osoba–sytuacja, etyczne aspekty badania przeprowadzonego przez Rosenhana w szpitalach psychiatrycznych czy praktyka psychologiczna oparta na dowodach naukowych.
Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne myślenie, rozstrzygać kontrowersyjne zagadnienia: czy szczepienie dzieci podnosi ryzyko autyzmu? Czy „efekt Mozarta” naprawdę działa?