Nowe, drugie wydanie bestsellerowej książki, która jest atrakcyjnym wprowadzeniem do świata programowania. Została ona całkowicie zaktualizowana, poprawiona i dostosowana do najnowszej wersji Pythona. Zawiera nowe zadania i łamigłówki.Książka ta została napisana z myślą o Tobie i Twoich rodzicach. Przeznaczona jest dla dzieci od lat 10. Autor omawia podstawy tego języka na bazie jedynych w swoim rodzaju, zabawnych programów, pełnych głodnych potworów, tajnych agentów, chciwych kruków i nie tylko. Wszystkie wprowadzane pojęcia są klarownie zdefiniowane, ważne partie kodu wyróżnione kolorem i objaśnione, a nieszablonowe, wielobarwne ilustracje nadają wszystkiemu naturalnej lekkości.W trakcie przygody z programowaniem, dowiesz się jak:używać podstawowych struktur danych, takich jak listy, krotki i mapy;organizować kod do wielokrotnego użytku za pomocą funkcji i modułów;używać struktur kontrolnych takich jak pętle i instrukcje warunkowe;rysować kształty i wzory za pomocą modułu turtle;tworzyć gry, animacje i inne graficzne cuda za pomocą modułu tkinter.Celem zawartych na końcu rozdziałów zadań jest trening szarych komórek i rozwój zdolności pojmowania. Po przeczytaniu książki będziesz mieć na koncie napisane gry!
Scratch to najpopularniejszy język programowania dla dzieci.Korzystają z niego miliony osób na całym świecie. Jest łatwy w obsłudze, wystarczy przeciągać i upuszczać poszczególne bloki, dzięki czemu nawet najmłodsi adepci sztuki programowania szybko się w nim odnajdą. Książka Bawimy się, programując w Scratchu 3 uczy programowania poprzez zabawę - tworzenie prostych gier, takich jak W labiryncie, Koszykówka, Łowca asteroid czy gra platformowa w stylu SuperMario Bros.Nowe wydanie uwzględnia aktualną wersję Scratcha, wzbogaconą o nowe funkcje i odnowiony interfejs. Program został tak opracowany, aby można było korzystać z niego zarówno na smartfonach, jak i tabletach, dzięki temu Twoje dziecko może uczyć się programowania na przerwie w szkole czy w trakcie podróży.Książka jest przeznaczona dla dzieci powyżej 10. roku życia.
Książka Matematyczne przygody z Pythonem pokaże, jak za pomocą narzędzi programistycznych sprawić, że nauka stanie się praktyczniejsza i ciekawsza. Korzystając z języka programowania Python, nauczysz się wizualizować rozwiązania różnych problemów matematycznych, używając kodu do studiowania kluczowych dziedzin matematyki, takich jak algebra, trygonometria, macierze i automaty komórkowe.Po opanowaniu podstaw programowania, takich jak pętle czy zmienne, napiszesz własny program do szybkiego rozwiązywania równań, osiągania ciekawych efektów, takich jak kolorowanie siatki tęczą za pomocą myszy, a także automatyzowania żmudnych zadań, takich jak obliczanie silni liczb czy znajdowanie pierwiastków kwadratowych. Nauczysz się pisać funkcje do rysowania i przekształcania figur, tworzenia oscylujących fal sinusoidalnych oraz graficznego rozwiązywania równań.Ponadto dowiesz się jak:rysować i przekształcać dwuwymiarowe i trójwymiarowe obiekty graficzne przy użyciu macierzy,rysować kolorowe wzory, takie jak zbiory Mandelbrota czy Julii za pomocą liczb zespolonych,używać rekurencji do tworzenia fraktali, takich jak płatek Kocha czy trójkąt Sierpińskiego,generować wirtualne owce, które skubią trawę i rozmnażają się,łamać tajne kody za pomocą algorytmów genetycznych.Wykonując zamieszczone w tej książce liczne przykłady i ćwiczenia o rosnącym poziomie trudności, będziesz programować własne rozwiązania i tworzyć piękne wizualizacje, a przy okazji zobaczysz, o ile ciekawsza może być nauka matematyki!
Rozwijaj swoje umiejętności programowania w Pythonie, zagłębiając się w tajniki języka przy pomocy książki Python na poważnie. Napisana z myślą o developerach i doświadczonych programistach książka Python na poważnie bazuje na ponad 15-letnim doświadczeniu w pracy z Pythonem, uczy czytelników, jak unikać typowych błędów, jak pisać kod w bardziej produktywny sposób i jak szybciej budować lepsze programy. Omówimy szereg zaawansowanych zagadnień, takich jak wielowątkowość i memoizacja, przedstawimy porady ekspertów m.in. w zakresie projektowania interfejsów API i obsługi baz danych, a także wytłumaczymy pewne wewnętrzne mechanizmy, aby pomóc w lepszym zrozumieniu języka Python.
Na początku dowiesz się, jak rozpocząć projekt i rozwiązać takie kwestie jak numerowanie wersji i automatyczne sprawdzanie kodu. Później zobaczysz, jak efektywnie definiować funkcje, wybierać odpowiednie struktury danych i biblioteki, budować przyszłościowe programy, przygotowywać oprogramowanie do dystrybucji oraz optymalizować swoje programy, także na poziomie kodu bajtowego.
Ponadto dowiesz się jak:
Tworzyć i wykorzystywać efektywne dekoratory i metody, z uwzględnieniem metod abstrakcyjnych, statycznych i klas Używać Pythona do programowania funkcyjnego przy pomocy generatorów oraz funkcji czystych i funkcyjnych Rozszerzać narzędzie flake8 o analizę drzewa składniowego AST, wprowadzając bardziej zaawansowaną technikę automatycznego sprawdzania kodu Przeprowadzać dynamiczną analizę wydajności w celu wykrywania słabych punktów w kodzie Korzystać z relacyjnych baz danych, a także efektywnie zarządzać danymi i przesyłać je strumieniowo przy użyciu PostgreSQL Wznieś swoje umiejętności na wyższy poziom. Ucz się od ekspertów i zostań poważnym programistą Pythona dzięki książce Python na poważnie!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?