Prawo mediów
-
Autor: red. Piotr Ślęzak
- ISBN: 978-83-8187-843-2
- EAN: 9788381878432
- Oprawa: miękka
- Wydawca: Wolters Kluwer
- Format: 240x170mm
- Język: polski
- Liczba stron: 360
- Rok wydania: 2020
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
63,95złCena detaliczna: 79,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 63,95 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
W publikacji szczegółowo zaprezentowano kwestie prawne dotyczące szeroko rozumianych mediów: prasy drukowanej, radia, telewizji oraz Internetu, odwołując się do regulacji krajowych i europejskich.
Omówiono m.in.:
-zasadę wolności słowa;
-instytucję sprostowania prasowego;
-regulacje dotyczące funkcjonowania nadawców radiowych i telewizyjnych, w tym dostawców audiowizualnych usług medialnych na żądanie;
-reklamę w mediach;
-ochronę dóbr osobistych w działalności mediów;
-zagadnienia ochrony dzieci przed szkodliwymi dla nich treściami dostępnymi w mediach.
Analizie zostały poddane także regulacje związane z zatrudnianiem dziennikarzy, procedura rejestracji dzienników i czasopism. Przedstawiono ponadto zasady budowy programu radiowego i telewizyjnego.
Omówiono m.in.:
-zasadę wolności słowa;
-instytucję sprostowania prasowego;
-regulacje dotyczące funkcjonowania nadawców radiowych i telewizyjnych, w tym dostawców audiowizualnych usług medialnych na żądanie;
-reklamę w mediach;
-ochronę dóbr osobistych w działalności mediów;
-zagadnienia ochrony dzieci przed szkodliwymi dla nich treściami dostępnymi w mediach.
Analizie zostały poddane także regulacje związane z zatrudnianiem dziennikarzy, procedura rejestracji dzienników i czasopism. Przedstawiono ponadto zasady budowy programu radiowego i telewizyjnego.