Praca i konsumpcja w perspektywie tworzenia ładu..
- ISBN: 9788371649707
- EAN: 9788371649707
- Oprawa: oprawa: broszurowa
- Wydawca: Śląsk
- Format: 16x23,7 cm
- Liczba stron: 274
- Rok wydania: 2017
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
28,29złCena detaliczna: 35,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,29 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Główna teza niniejszego opracowania odnosi się do stwierdzenia, że dwie wiodące i dominujące ideologie, wokół których buduje się rozważania na temat tożsamości współczesnych społeczeństw funkcjonujących w logice demokracji liberalnej praca i konsumpcja, nie spełniają swoich oczekiwanych funkcji. Na ogół przyjmuje się, że ideologia pracy i bazujący na niej proces tworzenia grup etosowych wypierana jest przede wszystkim przez ideologię konsumpcji, która ze względu na swą istotę nie posiada wystarczających przesłanek ku temu, by stanowić, tak jak praca, podstawę normotwórczych procesów i zjawisk społecznych, stanowiących podstawę do podtrzymywania lub, tak jak to ma miejsce w Polsce po okresie zmiany systemowej w 1989 r., do redefiniowania starego ładu aksjonormatywnego lub też, w niektórych jego szczegółowych odsłonach, do tworzenia nowego ładu, opartego na odmiennej logice działania społecznego.