Polityka medialna Dani Norwegii i Szwecji
Analiza porównawcza interwencji państwa w systemy telewizyjne
-
Autor: Głowacki Michał
- ISBN: 9788362363391
- EAN: 9788362363391
- Oprawa: Miękka
- Wydawca: Adam Marszałek
- Format: 15.5x22.0cm
- Język: polski
- Seria: NAUKA O KOMUNIKOWANIU
- Liczba stron: 340
- Rok wydania: 2011
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
36,10złCena detaliczna: 42,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,10 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Książka poświęcona jest zagadnieniom, które także żywo dyskutowane są w Polsce w kontekście naszej ustawy medialnej i pozycji Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji oraz – odpowiednio – rad nadzorczych radia i telewizji publicznej. Brakuje natomiast wiedzy medioznawczej, jak zagadnienia medialne są traktowane w innych krajach, szczególnie w tych, które mają i silnie rozbudowaną sferę publiczną, i tradycje pomocy państwowej w dziedzinie kultury. Problematykę polityki medialnej autor umieszcza w kontekście dylematów współczesnej regulacji rynku audiowizalnego. Od zagadnień związanych z politologicznym kontekstem w zakresie mediów przechodzi do analizy kwestii dotyczących współczesnej telewizji, ukazuje związki między tym medium, polityką i widzem (przez pryzmat praktyk w krajach skandynawskich), przedstawia sposoby regulacji i oceny telewizji oraz strategie działania.
Jest to praca interdyscyplinarna, zredagowana przejrzyście, konsekwentna w analizie, uporządkowana tematycznie, logicznie i merytorycznie powiązana. Ze względu na klarowny język, obrazowy charakter opisywanych problemów oraz wykorzystaną literaturę przedmiotu jest to publikacja ze wszech miar warta rekomendacji. Adresowana jest do środowiska zarówno medioznawców, politologów, jak i mediów; może także stanowić źródło inspiracji dla praktyków medialnych i polityków.
Z recenzji wydawniczej
prof. dr. hab. Tomasza Gobana-Klasa