Polajkować TV
Telewizja i media społecznościowe
-
Autor: Powierska Aleksandra
- ISBN: 978-83-233-5157-3
- EAN: 9788323351573
- Oprawa: miękka
- Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
- Format: 235x158x12mm
- Język: polski
- Liczba stron: 248
- Rok wydania: 2022
- Wysyłamy w ciągu: 48h
-
Brak ocen
-
33,58złCena detaliczna: 42,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,58 zł
Czy można oglądać programy telewizyjne, nie mając telewizji i nie korzystając z platform streamingowych? Jak zmienia się interaktywność telewizji pod wpływem mediów społecznościowych? Jak odbiorcy definiują telewizję w dobie nowych mediów? Książka Aleksandry Powierskiej przynosi odpowiedzi na powyższe pytania, prezentując świeże podejście do badań nad przemianami współczesnej telewizji. W efekcie przeprowadzonych analiz powstaje koncepcja sieciowości telewizji, która w duchu teorii ANT wskazuje na coraz większą liczbę aktorów ludzkich i nie-ludzkich kształtujących praktyki odbiorcze oraz doświadczenia widzów-użytkowników. W publikacji nie brakuje również wątków dotyczących języka mediów społecznościowych, komunikacyjnej roli obrazów oraz znaczenia algorytmów.
"Książka doskonale wpisuje się w prowadzone w Polsce i na świecie badania środowisk medialnych, a także opisuje przemiany, które zachodzą w środowiskach nowych mediów. Wskazana przez Autorkę kategoria sieciowości telewizji, ukazująca telewizję jako połączenie sieci technicznej i potencjału społecznego, rzuca ciekawe światło na badania związane z telewidzeniem".
Z recenzji dr hab. prof. UP Agnieszki Waleckiej-Rynduch
Aleksandra Powierska - kulturoznawczyni i medioznawczyni, pracuje w Instytucie Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Badawczo interesuje się nowymi mediami, a w szczególności serwisami społecznościowymi i komunikacyjną rolą obrazów publikowanych w internecie.