PISKLAK
-
Autor: Orlińska Zuzanna
- ISBN: 9788310134769
- EAN: 9788310134769
- Oprawa: Twarda
- Wydawca: Nasza Księgarnia
- Format: 14.0x19.2cm
- Język: polski
- Liczba stron: 224
- Rok wydania: 2020
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
19,29złCena detaliczna: 31,90 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 19,38 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
To najtrudniejsze lato w niedługim jeszcze życiu Klary. Na świat przychodzi jej ciężko chory brat, bezbronny jak pisklę, które wypadło z gniazda, ojciec i matka są pogrążeni w rozpaczy, a do ruin pobliskiego domu wprowadzają się dwaj tajemniczy chłopcy opuszczeni przez rodziców. Czy w chwili próby dziewczyna będzie umiała dokonać właściwego wyboru?
Ta poruszająca powieść o dojrzewaniu – do miłości, lecz także do odpowiedzialności i odwagi – została wyróżniona w 20. edycji Ogólnopolskiej Nagrody im. Kornela Makuszyńskiego.
Zuzanna Orlińska – absolwentka Wydziału Grafiki warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, pisarka, ilustratorka, laureatka nagrody Guliwer w Krainie Olbrzymów (2013), mama Szymona i Julka. Jest autorką „Matki Polki” i „Pisklaka” wyróżnionych w Konkursie Literackim im. Kornela Makuszyńskiego, „Ani słowa o Zosi” (II nagroda w Konkursie Literackim im. Astrid Lindgren) i „Cierpień sięciolatka”. Za „Starego Noego” otrzymała Nagrodę Literacką im. Kornela Makuszyńskiego. Ze starszym synem dzieli pasję historyczną, która dała początek powieściom „Detektywi z klasztornego wzgórza” oraz „Z Bożej łaski Jadwiga, król”. Z kolei wyróżniony w konkursie Polskiej Sekcji IBBY (2017) „Biały teatr Panny Nehemias” napisała dla siebie samej, dwunastoletniej w 1984 roku.
Wanda Orlińska (ur. 1942 – zm. 2017) – uzyskała dyplom z wyróżnieniem w pracowni profesora Jana Marcina Szancera na Wydziale Grafiki warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Zajmowała się ilustracją książkową, a także malarstwem sztalugowym oraz grafiką użytkową. Brała udział w wielu wystawach w kraju i za granicą, m.in. w Berlinie, Stuttgarcie, Bratysławie, Belgradzie, Londynie. Przez lata współpracowała z większością polskich oficyn publikujących literaturę dla dzieci i młodzieży. Jej ilustracje dla młodszych odbiorców to zazwyczaj delikatne i pełne subtelnego humoru akwarele, dla starszych – sugestywne szkice piórem i tuszem, które wyróżnia dynamiczna kreska. Artystka szczególnie ceniła realistyczne środki wyrazu, a jej pogodne portrety dzieci i zwierząt należą do najbardziej rozpoznawalnych w polskiej grafice wydawniczej. Zilustrowała kilkadziesiąt książek, w tym wiele pozycji z serii „Poczytaj mi, mamo”.