PARADYGMATY DYDAKTYKI MYŚLEĆ TEORIĄ O PRAKTYCE
-
Autor: Dorota Klus-Stańska (red.)
- ISBN: 9788301201500
- EAN: 9788301201500
- Oprawa: Miękka
- Wydawca: PWN
- Format: 16.5x23.5
- Język: polski
- Liczba stron: 278
- Rok wydania: 2024
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
38,41złCena detaliczna: 69,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,41 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Dydaktyka – jak każda dyscyplina naukowa – wyłania się i rozwija na skrzyżowaniu własnych badań oraz innych nauk. Dla rozumienia uczenia się i nauczania szczególnie istotne są impulsy płynące z socjologii, psychologii, politologii, antropologii, a współcześnie także neuronauk. Wiedza dydaktyczna nie jest nam potrzebna jedynie do tego, by po jej śladzie interpretować zdarzenia na lekcjach i stosować rekomendowane strategie, ale staje się niezbędna, by zrozumieć własne głęboko ukryte założenia i być zdolnym do krytycznej refleksji nad nimi, a czasem też do zmiany swoich uprzednich wyborów.
Proponowany podręcznik poświęcony jest próbie ustalenia zróżnicowania teoretycznego i metodologicznego, z jakim mamy do czynienia na gruncie dydaktyki. Jego celem jest wskazanie i porównanie ze sobą najważniejszych odmian myślenia dydaktycznego i związanych z nim praktyk nauczania oraz dyskusji, jakie na ich temat są toczone. Nie chodzi w nim jednak o opisanie ostatecznych rozstrzygnięć, a jedynie o umożliwienie studentom – przyszłym nauczycielom i pedagogom – zdobycie orientacji w teoriach i zjawiskach dydaktycznych, jakie można zaobserwować w krajach, w których rozwijana jest akademicka refleksja dydaktyczna i organizowane są instytucjonalne formy kształcenia.