![P.JAKOSCIOWE METODY BADAN MARKETINGOWYCH JAK ZROZUMIEC KONSU. Autor: Dominika Maison. Dobreksiazki.pl Okładka książki P.JAKOSCIOWE METODY BADAN MARKETINGOWYCH JAK ZROZUMIEC KONSU](https://dobreksiazki.pl/Photos/7/LARGE/000016/pjakosciowe-metody-badan-marketingowych-jak-zrozumiec-konsu.jpg)
P.JAKOSCIOWE METODY BADAN MARKETINGOWYCH JAK ZROZUMIEC KONSU
Jak zrozumieć konsumenta
-
Autor: Dominika Maison
- ISBN: 9788301164249
- EAN: 9788301164249
- Oprawa: Miękka
- Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
- Format: 16.5x24.0cm
- Język: polski
- Liczba stron: 288
- Rok wydania: 2015
- Wysyłamy w ciągu: 48h
-
Brak ocen
-
50,66złCena detaliczna: 74,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 50,36 zł
x
Badania jakościowe, chociaż od lat pełnią ważną rolę w podejmowaniu decyzji marketingowych, prowadzone i wykorzystywane są dosyć intuicyjnie. Autorka przekonuje, że w świetle dokonań współczesnej psychologii należy zrewidować tradycyjne spojrzenie na konsumenta. Wiedzę tę warto uwzględniać na każdym etapie prowadzonych badań marketingowych, począwszy od konstruowania schematów badań, scenariuszy wywiadów, przez decyzje o tym, o co pytać respondentów wprost, a co próbować zrozumieć w sposób pośredni, aż po analizę i interpretację wyników badań, która powinna wykraczać poza deklaracje respondentów.
Publikacja jest adresowana do studentów i wykładowców marketingu, zarządzania, ekonomii, psychologii, socjologii, stanowi także ważne źródło wiedzy dla praktyków - pracowników firm realizujących badania marketingowe i pracowników działów marketingu zlecających te badania.
Książka Dominiki Maison jest na polskim rynku pierwszą książką, w której prezentowane jest w sposób jasny, atrakcyjny i pragmatyczny nowoczesne podejście do jakościowych badań marketingowych. Autorka łączy kompetencje rasowego psychologa akademickiego - na bieżąco śledzącego najnowsze dyskusje i idee, z kompetencjami doświadczonego badacza rynku. Dzięki temu idee naukowe okazują się użyteczne, a badania marketingowe - interesujące poznawczo (szczególnie cenne są w książce przykłady zaczerpnięte z autentycznych badań). Na podkreślenie zasługuje też połączenie zrozumienia potrzeb marketingu - wszak badania mają marketingowi właśnie dostarczyć zrozumienia i informacji, z głęboką wiedzą o samych badaniach jakościowych - które nie powinny być nadużywane ani lekceważone.
Autorka jest niezwykle uczciwa i rzetelna w prowadzonej przez siebie dyskusji : ukazuje pożytki z dobrych badań jakościowych, ale i ich słabe strony; podkreśla zawsze w nich obecny element subiektywnej interpretacji tego, co się zobaczyło i usłyszało. Tym samym, badanie jakościowe - i to chyba jest jego największy walor - jest według autorki zaproszeniem do myślenia i dyskusji.
(Prof. Anna Giza)