KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo PWE

Okładka książki Ścieżki kariery kadr kultury w instytucjach publicznych. Uwarunkowania i logiki zarządzania
nowość

99,90 zł 71,59 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 75,32 zł

Autorka omawia uwarunkowania i mechanizmy kształtujące ścieżki kariery kadr kultury pracujących w publicznych instytucjach kultury w Polsce. Złożoność tego zjawiska organizacyjnego pokazuje dzięki zastosowanej strategii badawczej – instrumentalnemu studium przypadku. W procesie interpretacji danych empirycznych autorka sięga do teorii neoinstytucjonalnej i zjawiska konkurujących logik instytucjonalnych. Pokazuje, że w dziedzinie zarządzania ścieżkami kariery kadr kultury dochodzi do spotkania co najmniej trzech logik instytucjonalnych: logiki kultury, profesjonalizmu oraz menedżeryzmu, które konkurują ze sobą w praktyce zarządzania karierą w publicznych instytucjach kultury. Każda z tych logik wnosi do codzienności pracy w publicznych instytucjach kultury nie tylko różne praktyki i metody działania, lecz także odmienne sposoby myślenia, wartościowania i postrzegania rzeczywistości, w istotny sposób wpływając na kształt ścieżek kariery kadr kultury.
Okładka książki Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw w zarządzaniu łańcuchem dostaw

99,90 zł 70,57 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 75,32 zł

U źródeł koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw leżą szlachetne pobudki. Jest to przekonanie, że misja podmiotów gospodarujących polega nie tylko na maksymalizacji zysku, ale również na uczestnictwie w rozwiązywaniu istotnych problemów społecznych i środowiskowych. Praktyka gospodarcza dostarcza coraz większej liczby przykładów pożytecznych i godnych pochwały odpowiedzialnych praktyk. Również w tej dziedzinie nie brak jednak oportunistów, którzy mimo składanych deklaracji nie biorą na siebie odpowiedzialności, tylko cedują ją na inne podmioty. Zjawisko to jest coraz powszechniejsze wraz z postępującą globalizacją i wydłużaniem łańcuchów dostaw. Autor zwraca w książce uwagę na konieczność zmiany perspektywy rozważania społecznej odpowiedzialności – z poziomu indywidualnego na wymiar łańcucha dostaw. Podejmuje także próbę kwantyfikacji zjawisk związanych ze społeczną odpowiedzialnością. Zaprezentowane wyniki wieloetapowych badań empirycznych umożliwiły konstrukcję teoretycznego modelu społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw w zarządzaniu łańcuchem dostaw.
Okładka książki Ocena sukcesu w zarządzaniu programem

99,90 zł 70,57 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 70,87 zł

Prezentowana monografia składa się z pięciu rozdziałów. Pierwszy rozdział stanowi wyjaśnienie istoty zarządzania programem, w którego ramach zawarto wprowadzenie do kluczowych koncepcji i typologii w zarządzaniu programem, podkreślając jego rolę jako narzędzia do realizacji celów strategicznych organizacji. Ponadto w rozdziale omówiono jego cykl życia oraz wybrane aspekty, takie jak strukturę organizacyjną programu, zarządzanie korzyściami oraz monitorowanie i kontrolę realizacji programu. W rozdziale drugim zwrócono uwagę na pojęcie sukcesu programu, omawiając jego definicje i kontekst. Co więcej, przedstawiono czynniki sukces programu zarówno z perspektywy kompleksowej, jak i w kontekście różnych nurtów badawczych. Rozdział kończy się prezentacją modeli oceny sukcesu, takich jak IPMA Project Excellence Baseline (IPMA PEB), P3M3: Portfolio, Programme and Project Management Maturity Model oraz badanie kondycji w ramach MSP® – Skuteczne Zarządzanie Programami. W trzecim rozdziale, dotyczącym problematyki i organizacji badań własnych, zawarto uzasadnienie problemu badawczego na podstawie analizy literatury, hipotezy i pytania badawcze, jak również cel pracy oraz cele szczegółowe w odniesieniu do badań empirycznych. Ponadto zaprezentowano model badawczy oraz szczegółową procedurę przeprowadzanych badań. W rozdziale tym przedstawiono również szczegółowy opis podmiotu badań, użytych metod badawczych oraz analizę rzetelności. Czwarty rozdział poświęcono prezentacji i omówieniu wyników badań . W pierwszej kolejności skupiono się na opracowaniu listy czynników wpływających na powodzenie programu, które kolejno poddano badaniom ilościowym. Następnie określono krytyczne czynniki sukcesu zarówno na poziomie ogólnym, jak i poszczególnych ról występujących w zarządzaniu programem. W dalszych krokach wyodrębniono kategorie oraz obszary sukcesu programu. Rozdział piąty szczegółowo omawia opracowany model oceny sukcesu w zarządzaniu programem, prezentując kompleksowo jego strukturę. W dalszej części rozdziału zaprezentowano proces przeprowadzenia oceny za pomocą opracowanego modelu oraz jego walidację przeprowadzoną na podstawie zebranych opinii asesorów IPMA biorących udział w ocenie projektów z wykorzystaniem modelu IPMA PEB. Przeprowadzone wywiady standaryzowane pozwoliły na weryfikację aplikacyjności modelu w praktyce zarządczej. Monografię zakończono podsumowaniem i wnioskami.
Okładka książki Automatyzacja i robotyzacja procesów biznesowych
nowość

99,90 zł 70,57 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 70,57 zł

Celem monografii jest przybliżenie czytelnikowi kompleksu zagadnień związanych z automatyzacją i robotyzacją procesów biznesowych. Na potrzeby niniejszej książki przyjęto, że określenie „automatyzacja i robotyzacja procesów przemysłowych” odnosi się do procesów produkcyjnych (wytwórczych) i ma postać fizycznych urządzeń – robotów, manipulatorów, przenośników itp., natomiast „automatyzacja i robotyzacja procesów biznesowych” odnosi się przede wszystkim do procesów pomocniczych i zarządczych oraz jest realizowana za pomocą robotów software’owych. Według dr. hab. Krzysztofa Janasza, prof. Uniwersytetu Szczecińskiego, recenzenta książki: „Opracowanie porusza niezwykle istotne zagadnienia, które mają kluczowe znaczenie dla współczesnej gospodarki. W dobie czwartej rewolucji przemysłowej, zdominowanej przez technologie cyfrowe i sztuczną inteligencję, automatyzacja i robotyzacja stają się fundamentem nowoczesnego zarządzania organizacjami. Przedsiębiorstwa – niezależnie od sektora czy skali działania – stają w obliczu wyzwań związanych z koniecznością wdrażania rozwiązań automatyzujących procesy, co ma wpływ na ich konkurencyjność, efektywność oraz elastyczność operacyjną”. Dr hab. Karol Klimczak, prof. Politechniki Łódzkiej, w swojej recenzji podkreślił, że: „Książka jest niezbędnikiem dla każdego menedżera i przedsiębiorcy, który chce wykorzystać nowoczesne technologie, by zrewolucjonizować zarządzanie codziennymi operacjami biznesowymi. Autorki w przystępny sposób przedstawiają najnowsze trendy, wskazują korzystne strategie, metody planowania wdrożeń i techniki zarządzania automatyzacją. Na podstawie licznych przykładów RPA (robotic process automation) czytelnicy dowiedzą się, jak zwiększać wydajność i redukować koszty, uwalniając pracowników od powtarzalnych zadań".
Okładka książki Oblicza bezpieczeństwa w XXI wieku. Wyzwania i perspektywy

89,90 zł 63,51 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 63,78 zł

Świat stoi obecnie w obliczu wielkich zmian. Względny spokój, który towarzyszył nam przez lata, zniknął. W relatywnie krótkim czasie doszło do kumulacji negatywnych zdarzeń budzących istotne obawy o bezpieczeństwo w różnym zakresie. Z jakimi obliczami bezpieczeństwa mierzymy się w XXI w.? Jakie wyzwania stoją przed ludzkością, a jakie są perspektywy? Próbę odpowiedzi na to pytanie podjęło w niniejszej monografii 11 osób – zarówno naukowców, jak i praktyków gospodarczych. Rozdział pierwszy wprowadza czytelnika w meandry problemów globalnego bezpieczeństwa, odkrywając, jak gospodarka i technologia wpłynęły na jego współczesne postrzeganie – wykraczające poza tradycyjne ramy militarno-polityczne. Autorzy przeanalizowali w nim m.in. zagrożenie międzynarodowym terroryzmem oraz globalizację sprzyjającą rozprzestrzenianiu ideologii i transferowi zasobów wykorzystywanych w aktach terrorystycznych. Szczególne miejsce w tej części pracy zajęła analiza konfliktu rosyjsko-ukraińskiego. Kolejne rozdziały monografii stanowią pogłębioną analizę wyzwań współczesnego bezpieczeństwa, obejmując społeczny, ekonomiczny i zdrowotny wymiar ochrony obywateli. Autorzy omówili w nich m.in. problemy starzejących się społeczeństw, migracji oraz wpływu technologii na rynek pracy. Uwzględnili także kwestie ubóstwa, nierówności i zagrożeń bezpieczeństwa żywnościowego wynikających z konfliktów i katastrof naturalnych. Wyzwaniom migracyjnym towarzyszy refleksja nad rolą państwa w ochronie granic i zapewnieniu bezpieczeństwa narodowego, a globalne bezpieczeństwo zdrowotne jest rozważane przez pryzmat pandemii COVID-19 i chorób cywilizacyjnych. Monografia porusza również ekonomiczne aspekty transformacji energetycznej UE, akcentując ryzyko wykluczenia ekonomicznego. Całość dopełnia analiza roli rozwoju i bezpieczeństwa w działaniach pokojowych, z uwzględnieniem zaangażowania Chin w misje stabilizacyjne w Afryce, szczególnie w Sudanie Południowym, co odzwierciedla ich wkład w regionalną współpracę. Osiem rozdziałów tworzących niniejszą monografię stanowi punkt wyjścia do dalszych refleksji nad różnymi aspektami globalnego bezpieczeństwa – zarówno ekonomiczno-politycznymi, jak i prewencyjnymi. Aktualność i ważkość podjętych rozważań stanowią o wartości publikacji. Połączenie ekonomii i bezpieczeństwa w różnych konfiguracjach decyduje o wyjątkowości opracowania, które można polecić nie tylko ekonomistom, ale także wszystkim zainteresowanym współczesnymi wydarzeniami i ich globalnymi konsekwencjami.
Okładka książki Organizacja cyberfizycznych sieci produkcyjnych MŚP w warunkach czwartej rewolucji przemysłowej

99,90 zł 61,14 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 70,57 zł

W monografii skoncentrowano się zwłaszcza na identyfikacji poziomu dostosowania małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) produkcyjnych do sieciowej współpracy przy wykorzystaniu inteligentnych technologii czwartej rewolucji przemysłowej oraz na wykorzystywanych przez przedsiębiorstwa sposobach koordynacji cyberfizycznych sieci zorientowanych na realizację spersonalizowanych zleceń produkcyjnych. Dla ułatwienia nawiązywania współpracy oraz implementacji koncepcji Przemysłu 4.0 i Przemysłu 5.0 zaproponowano model biznesu cyberfizycznych sieci oparty na elementach architektury technicznej, w tym na platformie e-biznesowej pozwalającej na lepszą integrację i współpracę z klientem oraz planowanie tymczasowych cyberfizycznych sieci produkcyjnych przedsiębiorstw zorientowanych na wspólną realizację spersonalizowanych zleceń produkcyjnych. Przedstawiana konceptualizacja modelu biznesu, który opiera się na e-platformie, może zapewnić inteligentną komunikację dotyczącą zasobów MŚP poprzez automatyczną wymianę danych w czasie rzeczywistym w całej sieci oraz pozwolić sektorowi MŚP na konkurowanie z silnymi pod względem posiadanego kapitału, nowoczesnymi, inteligentnymi fabrykami przyszłości. Ponadto w pracy zaproponowano metodykę weryfikacji planowanych do realizacji spersonalizowanych zleceń produkcyjnych, która pozwoli ocenić szanse zorganizowania cyberfizycznej sieci produkcyjnej, zdolnej do terminowej i zgodnej z przyjętym budżetem realizacji takich zleceń.
Okładka książki Mentoring w karierze menedżerskiej kobiet

99,90 zł 67,47 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 67,47 zł

Pomimo wieloaspektowych korzyści biznesowych płynących z obejmowania przez kobiety stanowisk menedżerskich wciąż obserwowana jest wyraźna niedoreprezentacja kobiet w zarządzaniu. Autorki prezentowanej monografii wykazały, że uczestnictwo menedżerek w relacji mentoringowej ma potencjał stymulujący wieloaspektowy rozwój kariery. Właściwie realizowany mentoring stwarza możliwości niwelowania organizacyjnych i indywidualnych barier utrudniających pokonywanie kolejnych etapów zaawansowania kariery, u źródeł których leżą stygmatyzujące stereotypy i narzucane kulturowo role płciowe. Mentoring został w książce ujęty w szerszym wymiarze różnorodnych działań mentora sklasyfikowanych w postaci wsparcia zawodowego i psychospołecznego. Zaprezentowano też wyniki badań nad zależnością między mentoringiem a karierą menedżerską kobiet, w których uwzględniono aspekt samoświadomości menedżerek w obszarze zawodowym oraz moderującą rolę zdominowania środowiska zawodowego przez jedną z płci.
Okładka książki Cyfrowy bliźniak w zarządzaniu danymi

99,90 zł 61,14 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 67,47 zł

Książka jest podsumowaniem badań i doświadczeń autora z ostatnich kilkunastu lat w obszarze modelowania i symulacji procesów wytwarzania i intralogistyki. Celem działań naukowych i praktycznych autora jest zbudowanie takiego podejścia, aby wychodząc od tego, co się dzieje w fabryce, umożliwić budowanie modeli symulacyjnych fabryk w taki sam sposób, jak budowane są (projektowane i wdrażane) procesy w fabrykach rzeczywistych. Zburzyłoby to istniejące w tej chwili bariery we wdrażaniu technologii symulacyjnych w praktyce działania fabryk, dając inżynierom produkcji i logistykom narzędzia, które są dla nich jasne i zrozumiałe, a przede wszystkim potrzebne. Jednocześnie podejście takie wymaga wiedzy o zasobach fabryki, o procesach, o sytuacjach, w których są podejmowane decyzje, o logice podejmowania decyzji, jej skutkach wyrażających się wynikami działania fabryki. To wszystko powoduje, że przestaje się mówić jedynie o modelowaniu symulacyjnym, pomagającym rozwiązać pojawiający się problem, a zaczyna się rozważać obszar dużo szerszy, który w tej chwili oznaczany jest pojęciem cyfrowego bliźniaka fabryki.
Okładka książki Siła kobiet.
nowość

79,91 zł 53,27 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 50,08 zł

Pomimo niezliczonych inicjatyw na rzecz różnorodności i równego traktowania w miejscu pracy utrzymuje się nierówność płci. Autorka książki odkrywa, dlaczego tak się dzieje, i wzywa do działania. Na podstawie wywiadów z 70 członkami kadry kierowniczej przedsiębiorstw, ankiet przeprowadzonych wśród 2000 pracowników oraz kompleksowych badań źródeł wtórnych dr Parves Khan ujawnia niewygodną prawdę – kobiety same, choć nieumyślnie, gotują sobie taki los. Autorka odkrywa trudno uchwytne sposoby nieświadomej internalizacji i propagowania przez kobiety uprzedzeń związanych z płcią i, co ważniejsze, pokazuje, jak można temu zaradzić. To nie jest książka wyłącznie o płci – to raczej świadectwo zmiany, która będzie możliwa, gdy zarówno kobiety, jak i mężczyźni zjednoczą się, wspierając postęp, solidarność i tworząc grunt, na którym każdy będzie mógł rozwinąć skrzydła. Przesłanie jest jasne – wzmocnienie pozycji kobiet wymaga uznania przez nie własnej siły sprawczej przy jednoczesnym usuwaniu barier systemowych. Każdy rozdział książki zawiera ćwiczenia i zalecenia, jak wspierać środowisko, w którym potencjał nie zna granic płci. Jeśli jesteś gotowa rzucić wyzwanie status quo, postawić na osobistą swobodę i przeprowadzić głęboką transformację w swoim miejscu pracy, Siła kobiet będzie dla ciebie praktycznym i odkrywczym przewodnikiem.
Okładka książki Cyfryzacja zarządzania zasobami ludzkimi

89,90 zł 60,73 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 60,73 zł

Krytycznym zasobem, a zarazem kapitałem czwartej rewolucji przemysłowej są ludzie zorganizowani w przedsiębiorstwach i innych instytucjach. Technologie cyfrowe mają potencjał przekształcania wszystkich subfunkcji zarządzania zasobami ludzkimi (ZZL), kreowania nowych zadań, ról i kompetencji, transformacji w kierunku nowego podejścia do zarządzania zasobami ludzkimi. To sprawia, że potrzebne są nowe zasady, metody i narzędzia zarządzania ludźmi. Zamysłem autorów monografii było całościowe, wielowymiarowe ujęcie aktualnej problematyki cyfryzacji zarządzania zasobami ludzkimi. Celem książki jest przedstawienie możliwie szerokiej palety problemów i wyzwań związanych z cyfryzacją ZZL i próba znalezienia odpowiedzi na niektóre pytania i dylematy dotyczące zagadnień technologicznych, organizacyjnych i ludzkich procesów ZZL.Książka będzie użytecznym narzędziem poznawczym systematyzującym wiedzę i wskazującym dogodne rozwiązania aplikacyjne menedżerom i specjalistom w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Może również okazać się pomocna liderom cyfryzacji, którzy szukają inspiracji i wsparcia w poszukiwaniach najlepszych metod transformacji przedsiębiorstw w czasach przełomów technologicznych. Książka jest też adresowana do studentów nauk o zarządzaniu i jakości oraz innych adeptów trudnej sztuki zarządzania przedsiębiorstwami i zatrudnionymi w nich ludźmi.
Okładka książki Wyzwania sprawozdawczości w erze technologicznego i zrównoważonego rozwoju

69,90 zł 47,22 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 47,43 zł

Przemiany technologiczne i procesy globalizacyjne wpływają na zmiany obowiązków sprawozdawczych jednostek gospodarczych. Coraz większą wagę przywiązuje się do ujawnianych informacji niefinansowych, dotyczących spraw środowiskowych, społecznych i pracowniczych. Tradycyjne sprawozdanie finansowe bywa już postrzegane jako niewystarczające. Tym zmianom towarzyszy wzrost zainteresowania tematyką zrównoważonego rozwoju oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. Konieczność implementacji rozwiązań wynikających z opublikowanej w 2022 roku dyrektywy CSRD spowoduje, że w najbliższych latach wzrośnie liczba jednostek objętych obowiązkiem raportowania niefinansowego oraz zapewnienia niezależnej atestacji tych informacji. Ewolucja sprawozdawczości przedsiębiorstw dokonuje się w czasie dynamicznego rozwoju technologii informacyjnych, które wpływają na pracę osób odpowiedzialnych za przygotowywanie raportów rocznych. W ostatnich latach możemy obserwować stopniowe przejście od papierowego obiegu dokumentów w kierunku digitalizacji procesów księgowych oraz wykorzystywania algorytmów sztucznej inteligencji. W związku z powyższym głównym celem niniejszej monografii stało się przedstawienie rozważań teoretycznych oraz wyników badań empirycznych dotyczących kluczowych aspektów wpływu społecznej odpowiedzialności biznesu oraz rozwoju nowoczesnych technologii na obowiązki sprawozdawcze jednostek gospodarczych, a tym samym na zakres ujawnianych informacji oraz na relacje z interesariuszami.
Okładka książki Decyzje przedsiębiorcze z wykorzystaniem metod ilościowych

69,90 zł 42,78 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 45,73 zł

Każda decyzja podjęta na gruncie zarządczym musi być poprzedzona rzetelną diagnozą, analizą oraz oceną problemu będącego wyznacznikiem podjęcia decyzji. Nie ulega kwestii, że decyzje przedsiębiorcze są następstwem działań, które w głównej mierze opierają się na wykorzystaniu aparatu ilościowego. Przyjęcie odpowiednich założeń, spójnych z uwarunkowaniami, w jakich podejmuje się decyzje, doprowadzi analityka do słusznych wniosków. Twarde argumenty w postaci obliczeń stanowią fundament trafności w podejmowaniu decyzji. Niemniej jednak, mimo wskazań wynikających z obliczeń, niejednokrotnie trzeba mieć na uwadze, że każda decyzja nawet optymalna jest obarczona ryzykiem i niepewnością wynikającymi z dynamicznie zmieniających się warunków na rynku. Celem niniejszego opracowania jest przybliżenie wykorzystania instrumentarium ilościowego w podejmowaniu decyzji przedsiębiorczych w zakresie analizy rynku, optymalizacji produkcji, diagnozowania i ograniczania ryzyka, uwzględniania sezonowości, jaka występuje na rynku, czy kwantyfikacji przyczyn kształtowania się danego zjawiska. Każdy rozdział składa się ze wstępu teoretycznego, ograniczonego do minimum, oraz studiów przypadków wraz z rozwiązaniami. Mamy nadzieję, że książka przekona nieprzekonanych o istotności metod ilościowych dla podejmowania decyzji o znamionach przedsiębiorczych.
Okładka książki Marka pracodawcy w konkurowaniu na rynku pracy. Teoria i praktyka

69,90 zł 42,78 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,78 zł

Przedmiotem rozważań w niniejszej książce jest całościowe podejście do problematyki kształtowania marki pracodawcy, ujętej w kontekście zarówno teoretycznym, z uwzględnieniem procesu tworzenia jej struktury, jak i praktycznym, wynikającym z motywacji i zakresu działań podejmowanych przez przedsiębiorstwa. Zaproponowany autorski model zależności między kształtowaniem marki pracodawcy a konkurencyjnością na rynku pracy wypełnia zidentyfikowaną lukę poznawczą w zakresie powiązań prowadzonych działań z efektami w postaci oddziaływań na elementy przewagi konkurencyjnej na rynku pracy. Książka przełamuje bariery dzielące subdyscypliny zarządzania dzięki nawiązaniu do koncepcji, teorii i modeli spotykanych w literaturze krajowej i zagranicznej, odnoszących się zarówno do marki pracodawcy, jak i szerzej – do marki organizacji. Stanowi podstawę do zgłębiania problematyki budowania marki pracodawcy i zarządzania nią. Wychodzi naprzeciw potrzebom praktyki zarządzania, a także dydaktyki akademickiej w zakresie pogłębionej analizy procesu kształtowania marki pracodawcy warunkującej wzrost konkurencyjności na rynku pracy.
Okładka książki Co-management jako czynnik rozwoju...

69,90 zł 42,78 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,78 zł

Celem książki jest wzbogacenie koncepcji co-managementu za pomocą integracji perspektywy interesariuszy w badaniach nad procesami współzarządzania, a także analiza i próba zrozumienia powiązań pomiędzy koncepcją co-managementu a zarządzaniem relacjami z interesariuszami. Autorzy dokonują zarówno analizy teoretycznej, jak i przeglądu wybranych praktyk zarządzania relacjami z interesariuszami w kontekście modelu współzarządzania, identyfikacji korzyści i wyzwań związanych z tym podejściem, a także oceny wpływu na zaspokojenie potrzeb i oczekiwań różnych grup interesariuszy. Koncepcja co-managementu dotyczy wspólnego podejścia do podejmowania decyzji i zarządzania, w którym różne podmioty – takie jak rządy, przedsiębiorstwa i społeczności, szeroko definiowani interesariusze – współpracują w celu zarządzania zasobami lub sprostania wspólnym wyzwaniom. Współzarządzanie ma kluczowe znaczenie we współczesnym świecie, ponieważ zapewnia ramy dla rozwiązywania złożonych kwestii, promowania zrównoważonego rozwoju, uwzględniania integracji, dostosowywania się do zmian, rozwiązywania konfliktów, efektywnej alokacji zasobów, wspierania innowacji i podejmowania globalnych wyzwań, które wymagają wspólnych wysiłków. Autorzy monografii pokazują, jak ściśle powiązane są koncepcje co-managementu i zarządzania relacjami z interesariuszami, proponując synergiczne podejście do zarządzania zasobami i podejmowania decyzji. Ponadto publikacja stanowi odpowiedź na rosnące znaczenie koncepcji co-managementu w praktyce oraz niedociągnięcia konwencjonalnych teorii zarządzania.
Okładka książki Druga twarz trzeciego sektora. Współczesne wyzwania zarządzania organizacjami pozarządowymi

99,90 zł 61,14 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 67,47 zł

Książka składa się z pięciu rozdziałów. W każdym, oprócz osadzenia w różnorodnych ramach koncepcyjnych i teoretycznych, autorka pokazuje wyniki badań zarówno światowych, jak i polskich badaczy, a także próbuje dokonać pewnych podsumowań. Tam, gdzie polski trzeci sektor jest nieco odmienny, pokazuje w szczególności owe różnice, jak również wyjaśnia ich przyczyny. W każdym rozdziale Czytelnik znajdzie także różne konkretne przykłady zachodzących procesów i zjawisk w organizacjach pozarządowych lub w ich otoczeniu, które przybliżają omawiane zagadnienia. W pierwszym rozdziale omówiono zmiany, jakie zaszły w ostatnich trzydziestu latach w rozumieniu, czym są organizacje pozarządowe, oraz przedstawiono dowody ich stopniowej hybrydyzacji. W drugim rozdziale omówiono światowe megatrendy, które wpływają na funkcjonowanie organizacji pozarządowych i transformują je. Dużo uwagi poświęcono także procesom upodabniania się organizacji pozarządowych do przedsiębiorstw. Trzeci rozdział dotyczy przede wszystkim tradycyjnych funkcji pełnionych przez organizacje pozarządowe. Prezentuje także zmiany w realizacji tych funkcji. Rozdział czwarty poświęcono w całości dysfunkcjom i nieprawidłowościom zarządzania organizacjami pozarządowym. Rozdział piąty dotyczy zmagania się organizacji z paradoksami. Na koniec rozdziału autorka przybliża dwa dominujące w literaturze przedmiotu modele radzenia sobie z paradoksami w zarządzaniu organizacjami pozarządowymi. Monografia jest opracowaniem skierowanym przede wszystkim do badaczy trzeciego sektora, jego liderów, ale także wszystkich tych, którym nie jest obca troska o rozwój i powodzenie społeczeństwa obywatelskiego w Polsce i na świecie. Słowa kluczowe: organizacje pozarządowe, trzeci sektor, wyzwania, zmagania i paradoksy, teoria krytyczna
Okładka książki Cyfrowa analiza danych i procesów

89,90 zł 55,02 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 55,02 zł

W szybko zmieniającym się świecie przedsiębiorstwa muszą z wysoką elastycznością i sprawnością dopasowywać się do nowych warunków gospodarczych, pojawiających się możliwości konkurowania oraz kształtujących się preferencji klientów. Osiągnięcie tak wysokiej sprawności działania nie jest możliwe bez właściwego oprzyrządowania metodycznego i technologicznego. Wśród potencjalnych korzyści, jakie niesie ze sobą wdrożenie i realizacja cyfrowej analizy danych w przedsiębiorstwie należy wymienić poprawę jakości podejmowania decyzji, zwiększenie efektywności działań operacyjnych, pogłębienie znajomości klientów oraz ich preferencji, zwiększenie bezpieczeństwa prowadzonej działalności oraz podniesienie skuteczności zarządzania ryzykiem. Uzyskanie tych korzyści wymaga jednak długoterminowych i szeroko zakrojonych działań organizacyjnych, które obejmą zarówno kulturę organizacyjną, organizację pracy, jak i świadome działania na poziomie strategicznym i operacyjnym zarządzania. Cyfrowa analiza danych w organizacji obejmuje zarówno analitykę zorientowaną na dane (data-oriented) jak i analitykę zorientowaną na procesy (process-oriented). Ta ostatnia, wskazywana jako jedna z najważniejszych innowacji w dziedzinie zarządzania procesami biznesowymi, ma duży potencjał analityczny dla potrzeb ciągłego doskonalenia procesów w organizacjach, co ma niebagatelne znaczenie dla ich funkcjonowania w silnie konkurencyjnym otoczeniu rynkowym. Niniejsza monografia wprowadza czytelnika w oba te zagadnienia, prezentując możliwości oraz pokazując skuteczne sposoby wygenerowania z danych cyfrowych wartości ekonomicznej oraz korzyści biznesowych. Monografia jako jedna z nielicznych pozycji na rynku łączy w sobie treści dotyczące eksploracji danych oraz procesów, wskazując ich komplementarność i użyteczność dla organizacji w celu pozyskiwania wiedzy do wspomagania procesów decyzyjnych i zarządczych, mających na celu zwiększanie efektywności prowadzonej działalności. Autorki dołożyły starań, aby opracowany tekst zawierał zarówno obszerny i rzetelny kontekst teoretyczny, jak i elementy praktyczne, oparte na doświadczeniach własnych i zweryfikowane w zrealizowanych działaniach projektowych.
Okładka książki Zdolność absorpcyjna przedsiębiorstwa w relacji do dynamicznych zdolności menedżerskich wyd. 2

79,91 zł 48,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 48,90 zł

Zdolność absorpcyjna wiedzy jest teoretyczną koncepcją, którą zajmują się badacze analizujący umiejętności organizacji związane z absorpcją wiedzy. W rozważaniach teoretycznych i badaniach empirycznych odnoszą ją do różnych zjawisk biznesowych. Prezentowana monografia jest głosem w tej dyskusji. Postanowiono dokonać retrospekcji dotychczasowych badań na temat zdolności absorpcyjnej. Odniesiono się do problemu interpretowania zdolności absorpcyjnej w kontekście zmian otoczenia, zwłaszcza w przypadku organizacji wykorzystujących technologie cyfrowe. Praca składa się z pięciu rozdziałów. W rozdziale 1 opracowano definicję i model zdolności absorpcyjnej wynikający z rozwoju technologii cyfrowych. W rozdziale 2 uwzględniono w koncepcji mikrofundamentów zdolności absorpcyjnej dynamiczne zdolności menedżerskie. Rozdział 3 poświęcono metodyce badań. W rozdziale 4 przeprowadzono walidację nowo utworzonych skal pomiaru diagnostycznej, analitycznej i implementacyjnej zdolności absorpcyjnej. W rozdziale 5 wskazano, które dynamiczne zdolności menedżerskie bezpośrednio wpływają na diagnostyczną, analityczną i implementacyjną zdolność absorpcyjną, oraz oszacowano siłę tych zależności. Efektem dogłębnego rozpoznania kierunkowych zależności było stworzenie wiedzy na temat sposobów bezpośredniego oddziaływania menedżerskiego kapitału społecznego, menedżerskiego kapitału ludzkiego oraz menedżerskich zdolności poznawczych (poziom mikro) na poszczególne elementy zdolności absorpcyjnej przedsiębiorstwa (poziom makro). Zaprezentowano też wyniki badań empirycznych odnoszących się do testowania efektów mediacyjnych oraz efektów moderowanych mediacji. W zakończeniu sformułowano wnioski z przeprowadzonych badań, implikacje teoretyczne, menedżerskie, ograniczenia oraz kierunki przyszłych badań.
Okładka książki Zarządzanie wiedzą inżynierską

89,90 zł 55,02 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 55,02 zł

Niniejsza praca została poświęcona zagadnieniom zarządzania wiedzą inżynierską. W dniu dzisiejszym zagadnienia zarządzania wiedzą inżynierską, można traktować jako świat widziany z perspektywy projektowania i świat oparty na procesach wytwarzania. Oba te światy są ze sobą powiązane i wzajemnie się przenikają. Książka składa się z dziewięciu rozdziałów, w których zaprezentowano obszar zarządzania wiedzą inżynierską, prowadząc rozważania teoretyczne oraz ilustrując wybrane podejścia przykładami z praktyki. Autorzy zidentyfikowali modele, metody oraz narzędzia wspomagające zarządzanie wiedzą inżynierską w procesach projektowania i wytwarzania. W rozdziale pierwszym zostały szczegółowo omówione procesy zarządzania wiedzą inżynierską w projektowaniu i w produkcji oraz podkreślono ważność realizacji tego procesu w kontekście wdrażania nowoczesnych technologii Przemysłu 4.0 w przedsiębiorstwach produkcyjnych. Rozdział drugi to charakterystyka metod wspomagających pozyskiwanie wiedzy inżynierskiej, jej gromadzenie i analizę oraz dystrybucję. Zaprezentowano również możliwości modelowania wiedzy produkcyjnej i jej walidacji. W rozdziale trzecim dokonano przeglądu dostępnych technologii wspomagających zarządzanie wiedzą inżynierską, rozpoczynając od możliwości jej formalnego zapisu, poprzez budowanie baz wiedzy, aż do możliwości reprezentacji i wizualizacji zgromadzonej wiedzy. Rozdziały czwarty i piąty to szerokie omówienie obszaru modelowania wiedzy w projektowaniu oraz w procesie produkcyjnym oraz zaprezentowanie przykładów modeli stosowanych w teoriach i metodologiach projektowych oraz w systemach produkcyjnych. W rozdziale szóstym przedstawiono obszar inżynierii opartej na wiedzy oraz zagadnienie automatyzacji prac projektowych. Ponadto podkreślono ważność wielodyscyplinowości i transdyscyplinarności w modelowaniu wiedzy. W rozdziale siódmym dokonano charakterystyki wiedzy w systemach cyber-fizycznych w kontekście realizacji koncepcji Przemysłu 4.0 przez przedsiębiorstwa produkcyjne. W rozdziale ósmym pokazano rozwiązania dostępne na rynku wspomagające informacyjnie realizację procesu zarządzania wiedzą, a w rozdziale dziewiątym zaprezentowano przykłady implementacji procesu zarzadzania wiedzą inżynierską. W rezultacie sformułowano rekomendacje dla adeptów nauki w obszarze zarządzania wiedzą inżynierską i menedżerów przedsiębiorstw, wskazując perspektywy i istotne zmiany w tej tematyce. Książka jest przeznaczona dla badaczy, nauczycieli akademickich, doktorantów i studentów kierunków kształcenia takich jak: zarządzanie i inżynieria produkcji, mechanika i budowa maszyn, informatyka oraz innych, których treści kształcenia obejmują podejmowaną tematykę. Może stanowić również kompendium wiedzy dla menedżerów, którzy budują środowisko harmonijnej i zrównoważonej współpracy ludzi i maszyn planując dalszy rozwój przedsiębiorstwa.
Okładka książki Zastosowania innowacyjnych technologii informatycznych

89,90 zł 55,02 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 55,02 zł

RYSZARD KNOSALA Prof. dr hab. inż. Ryszard Knosala, dr h.c. mult. jest prezesem Polskiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją, honorowym przewodniczącym Komitetu Inżynierii Produkcji PAN oraz honorowym prezesem Polskiego Towarzystwa Zarządzania Innowacjami. Autor i współautor 27 książek i podręczników akademickich oraz blisko 500 artykułów naukowych z obszaru inżynierii zarządzania i innowacji w produkcji. Inicjator utworzenia i redaktor naukowy cyklów wydawniczych "Nauka i Praktyka Innowacji” oraz "Inżynieria zarządzania. Cyfryzacja produkcji”, a także pomysłodawca i redaktor naukowy cyklu 22 podręczników dla kierunku "zarządzanie i inżynieria produkcji”. Promotor 22 doktorów, z których jeden uzyskał tytuł naukowy profesora, a sześciu stopień doktora habilitowanego, Utworzył Fundację Kreatywności Ekologicznej i jest jej prezesem. PAWEŁ BUCHWALD Dr inż. Paweł Buchwald – adiunkt w Katedrze Transportu Szynowego i Informatyki Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej. Naukowo zajmuje się rozproszonymi systemami przetwarzania i akwizycji danych, zagadnieniami grafiki komputerowej, zastosowaniem urządzeń mobilnych oraz komputerowymi systemami zarządzania. Pracuje z firmami z branży IT wdrażającymi nowoczesne rozwiązania informatyczne. Jest entuzjastą nowoczesnych technologii z dziedziny sztucznej inteligencji, sieci komputerowych i systemów sterowania. Sylwester Oleszek SYLWESTER OLESZEK Dr inż. Sylwester Oleszek – pracuje jako PLM Competence Center Senior Team Manager w firmie Transition Technologies PSC. Jest doktorem nauk technicznych w dyscyplinie budowa i eksploatacja maszyn, ekspertem Sekcji Cyfryzacji Produkcji PAN, członkiem Polskiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją oraz ekspertem Fundacji Platformy Przemysłu Przyszłości. Uczestniczył we wdrożeniach systemów klasy PLM, IoT oraz AR będących częścią inicjatyw związanych z Przemysłem 4.0 w przedsiębiorstwach produkcyjnych. Jest autorem i współautorem jednej książki i 12 publikacji naukowych z obszaru komputerowo wspomaganego projektowania, zarządzania cyklem życia produktu, zarządzania projektami oraz inżynierii produkcji. Jego zainteresowania naukowe dotyczą w szczególności systemów klasy PLM, IoT oraz technik wizualizacji AR/VR.
Okładka książki Kompetencje pracowników organizacji w Przemyśle 4.0. Perspektywa pokolenia Z

59,90 zł 36,65 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,65 zł

Głównym celem niniejszej monografii jest identyfikacja współczesnych kierunków rozwoju koncepcji zarządzania zasobami ludzkimi w obszarze kształtowania kompetencji pracowniczych. Ponadto zamierzeniem Autorów jest opracowanie katalogu tych kompetencji, które są aktualnie niezbędne do funkcjonowania organizacji w gospodarce cyfrowej i na silnie zmieniającym się rynku pracy. Autorzy koncentrują się na zagadnieniach związanych z wyzwaniami, jakie rozwój Przemysłu 4.0 niesie dla obszaru zarządzania zasobami ludzkimi, kładąc nacisk na potrzebę takiego kształtowania kompetencji pracowników, aby były one dostosowane do postępujących zmian w organizacji produkcji.
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,98 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,95 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,90 zł
Okładka książki Kuracja Breussa

7. Kuracja Breussa

Rudolf Breuss

34,90 zł
49,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Okładka książki Kapłanka Tafti

35,90 zł
49,49 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,91 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 20,69 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 49,44 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,10 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,45 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 58,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,70 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj