Od socjologii medycyny do socjologii żywienia
-
Autor: red. Beata Tobiasz-Adamczyk
- ISBN: 9788323335566
- EAN: 9788323335566
- Oprawa: oprawa: broszurowa
- Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
- Format: 238x167 mm
- Język: polski
- Liczba stron: 237
- Rok wydania: 2013
- Wysyłamy w ciągu: 48h
-
Brak ocen
-
37,26złCena detaliczna: 44,10 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,26 zł
x
Bogata mozaika ram interpretacyjnych zachowań żywieniowych stanowi o tym, iż książka jest nowatorska i daje podwaliny - poprzez wskazanie przedmiotu, jego wagi i zasięgu, stosowanej metodologii - nowej subdyscypliny socjologii medycyny, jaką jest socjologia żywienia. W oferowanych ujęciach interpretacyjnych odczytujemy siłę kulturowo-społecznych imperatywów, często pokazywanych przez Autorów w perspektywie intersekcjonalnej tj. płci, klasy społecznej, etniczności, religii, wieku (dzieci, dorośli, ludzie starsi).
Poruszana tematyka w zakresie socjologii żywienia jest oryginalna na gruncie polskim. Zasadniczo brak lektur całościowo podejmujących tę tematykę, a recenzowana praca posiada zasadniczo ten walor. Podstawowym celem tej książki jest dostarczenie polskim Czytelniczkom i Czytelnikom złożonej, wielowymiarowej i intersekcjonalnej wiedzy na temat zachowań żywieniowych, osadzonej głęboko w kontekście globalnych problemów zdrowotnych (np. otyłość), przy jednoczesnym przede wszystkim odniesieniu tej problematyki do ustaleń badań zagranicznych. Wykorzystywanie badań międzynarodowych w tej tematyce pokazuje z jednej strony obecny stan rozwoju socjologii żywienia w Polsce, osiągnięcia, podejmowane tematy, ich specyfikę, deficyty, a z drugiej zaś strony pozwala dopatrywać się międzykulturowych i ponadkulturowych podobieństw zagadnień zdrowotnych, żywieniowych, profilaktycznych, prozdrowotnych.
Książka będzie pomocna w prowadzeniu zajęć z zakresu socjologii zdrowia, socjologii żywienia, gender studies, współczesnych problemów społeczeństwa polskiego, demografii, socjologii medycyny, a także w prowadzeniu poszczególnych segmentów zajęć dydaktycznych w szeroko pojętych naukach medycznych i społecznych. Może stać się także swoistym drogowskazem dla społecznych inicjatyw podejmowanych w celu budowania dobrych praktyk i zachowań zdrowotnych.
Z recenzji prof. dr hab. Krystyny Slany