Od dobrego do wielkiego
Czynniki trwałego rozwoju i zwycięstwa firm
-
Autor: Jim Collins
- ISBN: 978-83-88970-18-4
- EAN: 9788388970184
- Oprawa: Twarda
- Wydawca: MT Biznes
- Format: 15.8x23.3cm
- Język: polski
- Seria: Światowe Bestsellery Biznesowe
- Liczba stron: 288
- Rok wydania: 2013
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
55,19złCena detaliczna: 69,90 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 55,19 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Czy istnieje organizacyjny kod DNA czyniący firmę gatunkiem wyższym od konkurentów?
I, co ważniejsze, czy da się takim DNA „zarazić” firmę przeciętną i zmienić ją w nadzwyczajną? James C. Collins, wraz ze swoim zespołem badaczy, wydestylował taki kod DNA. Kod, który jest syntezą wieloletnich badań setek firm. W tej książce Collins opisuje metodę wszczepiania obumierającej organizacji przywódczych i przedsiębiorczych genów zwycięstwa. Znajdziesz tu zaskakujące, lecz przejrzyste konkluzje, poparte badaniami empirycznymi.
W Od dobrego do wielkiego autor omawia 11 przypadków firm, które dokonały przeskoku organizacyjnego: pokonały rynkową grawitację i stały się potężne. Są wśród nich między innymi: Merck, Intel, Coca-Cola i General Electric. Oprócz tego Collins opisuje szereg firm, którym brak zwycięskiego DNA skutecznie odciął drogę do prosperity. Magazyn „Fast Company” nazwał tę książkę biznesową ideą roku. Gorąco poleca ją także profesor Krzysztof Obłój z Uniwersytetu Warszawskiego. To raport z pierwszej ręki, dla przedsiębiorców i menedżerów, i dla każdego innego, kto ma bezpośredni wpływ na losy swojej firmy.
OPINIE
Punktem wyjścia dobrych książek biznesowych jest zawsze dobre pytanie. James Collins ma talent do takich pytań. Efektem pytania o to, czym wielkie przedsiębiorstwa różnią się od przeciętnych, była napisana w 1994 roku z Jerrym I. Porrasem znana książka Built to Last (Wizjonerskie organizacje). Dwa lata później Collins stawia kolejne pytanie – czy i jak przeciętne organizacje mogą stać się wielkie, doskonałe i osiągnąć trwały sukces. Wiele książek biznesowych zaczyna od dosyć trywialnej recepty na sukces, następnie podpiera tę receptę przykładami firm. Ta książka jest inna i dlatego warto ją przeczytać.
— profesor Krzysztof Obłój, Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, WSPiZ im. L. Koźmińskiego
— profesor Krzysztof Obłój, Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, WSPiZ im. L. Koźmińskiego
Dzięki tej książce "geny" światowych firm osiągających sukcesy można rzeczywiście przeszczepić obecnym i przyszłym przedsiębiorcom i przedsiębiorstwom w Polsce.
— profesor Adam Noga, prorektor WSPiZ im. L. Koźmińskiego