Obrona przed wpływem telewizji
-
Autor: Paweł Fortuna
- ISBN: 9788373063556
- EAN: 9788373063556
- Oprawa: Miękka
- Wydawca: Towarzystwo Naukowe KUL
- Format: 17.0x24.0cm
- Język: polski
- Liczba stron: 224
- Rok wydania: 2020
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
28,20złCena detaliczna: 40,90 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,20 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Tytuł książki może sugerować, iż autor chciał dowieść, że telewizja negatywnie wpływa na odbiorcę; że trzeba się przed jej wpływem bronić. W istocie kierował się on motywacją ściśle poznawczą i dokonał obiektywnej naukowej analizy badanego problemu. Dał przy tym liczne przykłady pozytywnego oddziaływania telewizji.
Psychologowie znajdą w pracy systematyzację zagadnień związanych z wpływem telewizji na widza i wskazówki, jak można unikać jego niepożądanych skutków. Sformułowane wnioski mają postać hipotez wymagających weryfikacji w badaniach eksperymentalnych. Pedagogów i medioznawców publikacja może zainspirować do opracowywania nowych metod kształtowania w telewidzach umiejętności krytycznego korzystania z najsilniej oddziałującego medium. Dziennikarze i twórcy programów telewizyjnych mają okazję, by poznać formy oddziaływania telewizji, z których istnienia być może dotychczas nie zdawali sobie sprawy. W końcu każdy telewidz może zweryfikować własne przekonanie o rzeczywistym wpływie telewizji i dowiedzieć się, jakie są sposoby obrony przed medialną manipulacją.