Moje „ja” i szkoła integracyjna
Zjawiska ukrytego programu w nauczaniu uczniów niepełnosprawnych
-
Autor: Lis-Kujawski Andrzej
- ISBN: 9788375873252
- EAN: 9788375873252
- Oprawa: Miękka
- Wydawca: Impuls
- Format: 15.8x23.7cm
- Język: polski
- Liczba stron: 254
- Rok wydania: 2010
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
24,92złCena detaliczna: 38,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 24,92 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Książka przedstawia problematykę ukrytego programu szkoły integracyjnej z perspektywy interakcyjnej. W kontekście rozwoju i coraz większego znaczenia szkolnictwa integracyjnego w Polsce opracowanie naświetla ten słabo zbadany do tej pory aspekt jego funkcjonowania.
Publikacja konsekwentnie stara się powiązać problematykę ukrytego programu szkoły z zagadnieniami psychologicznego wpływu, jaki wywiera on na uczniów z niepełnosprawnościami oraz na ich myślenie o sobie oraz własnej niepełnosprawności.
Wnioski i diagnoza sytuacji opierają się na bezpośrednich relacjach osób zaangażowanych w realizację edukacji integracyjnej – nauczycieli szkoły integracyjnej oraz uczących się w niej niepełnosprawnych uczniów (czyli odbiorców ukrytego programu) oraz badaniach dotyczących ich percepcji zjawisk oraz reakcji psychologicznych. Prawdopodobnie jest to pierwsza przeprowadzona w taki sposób – jak najbardziej konkretny, a nie abstrakcyjny i czysto teoretyczny - próba zbadania zjawiska ukrytego programu w szkolnictwie integracyjnym.