Modele biznesu przedsiębiorstw
Perspektywy rozwoju - ujęcie koncepcyjne
-
Autor: Jabłoński Adam Jabłoński Marek
- ISBN: 9788381022057
- EAN: 9788381022057
- Oprawa: oprawa: broszurowa
- Wydawca: CeDeWu
- Format: 235x165x10 mm
- Język: polski
- Liczba stron: 202
- Rok wydania: 2020
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
45,42złCena detaliczna: 60,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 45,42 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Opiniowana monografia (praca) powstała w wyniku teoretycznych i empirycznych pogłębionych badań własnych Autorów, ich wiedzy oraz bogatych doświadczeń projektowych, eksperckich i wdrożeniowych. Miały one decydujący wpływ na charakter naukowy pracy (...). Wybraną w monografii problematykę naukową uważam za aktualną i bardzo interesującą zarówno dla teorii, jak i praktyki zarządzania. W szczególności koncentracja poznawcza i badawcza modelowania biznesowego skoncentrowana na koncepcjach konstrukcji modeli biznesu oraz perspektyw i kierunków ich rozwoju analizowanych i ocenianych z punktu widzenia podejścia strukturalnego, a także celu i intencji zarządczych jest dojrzałym, oryginalnym i interesującym wyborem eksploracji naukowej. Uważam, że w podjętej przez Autorów problematyce badawczej modeli biznesu w obszarze tematycznym zarządzania strategicznego niewiele jest w kraju pogłębionych badań w tym zakresie, tak poprawnie merytorycznie usystematyzowanych oraz transparentnie przedstawionych. Z pełnym przekonaniem stwierdzam, że tematyka pracy jest interesująca, ma duże znaczenie teoretyczne i aplikacyjne, a ujęcie problematyki badawczej jest nowatorskie i oryginalne (...). Na podkreślenie zasługuje szczegółowa eksploracja problematyki modeli biznesu gospodarki cyfrowej obejmująca rozwój modeli biznesu w ekonomii współdzielenia, gospodarce okrężnej oraz analiza wpływu i wykorzystania w modelach biznesu koncepcji dużych zbiorów danych (ang. Big Data). Podkreślić należy, że w eksplorowanym obszarze tematycznym przeprowadzono zarówno badania teoretyczne, jak i empiryczne, stosując przy tym różnorodne podejścia poznawcze i metody badań. Postawione w badaniach problemy są nowe i dotąd słabo zbadane w naukach o zarządzaniu, a w szczególności dotyczy to problematyki modelowania biznesowego w gospodarce cyfrowej. Ten podmiotowy aspekt pracy, jakim jest w tym przypadku gospodarka cyfrowa nadaje monografii wyraźną orientację autorskich dociekań, analiz i prospektywnych koncepcji. To właśnie nowatorstwo podjętej tematyki, jak i sam przebieg badań jest z pewnością bardzo istotnym walorem naukowym i poznawczym monografii. Na podkreślenie zasługuje wielowymiarowe podejście badawcze do perspektyw rozwoju modeli biznesu, co uważam za dużą wartość merytoryczną pracy i jej walor oryginalności. Prezentowana przez Autorów tematyka nie była dotąd przedmiotem pogłębionych badań w krajowym dorobku nauk o zarządzaniu, co czyni ją oryginalną oraz interesującą i jednocześnie wypełnia lukę poznawczą.
Prof. dr hab. inż. Jan Brzóska
Politechnika Śląska