KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo CeDeWu

Okładka książki System kadrowo-płacowy. Uwarunkowania podatkowe, księgowe i prawne (wyd. II)

89,00 zł 63,95 zł


System kadrowo-płacowy. Uwarunkowania podatkowe, księgowe i prawne to obecnie jedyna publikacja opisująca prostym językiem najważniejsze zagadnienia z obszaru kadr i płac. Umożliwia zaznajomienie się z: • przepisami prawa dotyczącymi umów o pracę i umów cywilnoprawnych, • naliczaniem wynagrodzenia, składek na ubezpieczenia, • wyliczaniem ekwiwalentu i wynagrodzeń urlopowych, świadczeń chorobowych, wynagrodzeń za dyżur i nadgodziny, • ewidencją księgową wynagrodzeń, • procedurą zatrudniania cudzoziemców, • zasadami wyliczania zaliczek podatkowych. Atutem książki jest bardzo duża liczba przykładów, które doskonale pokazują i odpowiadają na wiele bardzo praktycznych pytań, związanych z: • zatrudnieniem pracowników w niepełnym wymiarze czasu pracy, • nieobecnością pracowników z różnych tytułów, • naliczaniem czasu pracy, • rozliczaniem wynagrodzeń na koszty zespołu 5, • ekwiwalentem pracowniczym, • motywowaniem i okresową oceną pracowniczą. Głównymi adresatami niniejszej książki są osoby, które poszukują zwartej pozycji, pomagającej poznać tematykę kadrowo-płacową. W szczególności niniejsza pozycja skierowana jest do przyszłych specjalistów ds. kadr i płac.
Okładka książki PODSTAWY DZIENNIKARSTWA. Co powinni wiedzieć dziennikarze, a czego powinno oczekiwać społeczeństwo
nowość

94,50 zł 63,98 zł


Klasyka pośród książek o dziennikarstwie, zawierająca zaktualizowane informacje na temat roli reportażu w czasach narastającego braku zaufania do mediów i rozprzestrzeniania się fałszywych wiadomości, a także na temat tego, jak technologia może wspierać dziennikarzy w radzeniu sobie z wyzwaniami. Ponad dwie dekady temu Committee of Concerned Journalists (amerykańska organizacja non-profit zrzeszająca dziennikarzy, wydawców, właścicieli mediów, pracowników naukowych i obywateli zaniepokojonych przyszłością zawodu) zebrał kilku z najbardziej wpływowych dziennikarzy w Ameryce, by zadać im pytanie: "Po co jest dziennikarstwo?". Poprzez wyczerpujące badania, ankiety, wywiady i fora publiczne komisja zidentyfikowała podstawowe elementy definiujące dziennikarstwo i jego rolę w naszym społeczeństwie. W rezultacie powstała jedna z najważniejszych książek o mediach, jakie kiedykolwiek napisano - zdobywczyni nagrody Goldsmith Book Prize na Harvardzie, nagrody Society of Professional Journalists Award oraz nagrody Barta Richardsa w dziedzinie krytyki mediów na Penn State University. Polskie wydanie Podstaw dziennikarstwa zawiera nowe materiały opisujące sposoby, w jakie dziennikarze mogą efektywnie wykorzystywać technologię, zwłaszcza biorąc pod uwagę zmieniającą się architekturę przychodów z wiadomości. To niekwestionowany przewodnik dla dziennikarzy, studentów i wszystkich, którzy chcą być na bieżąco w dzisiejszych kontrowersyjnych czasach.
Okładka książki Co mam na myśli, mówiąc, że jestem autystyczna

48,00 zł 32,49 zł


W tym intymnym i wnikliwym połączeniu osobistych wspomnień i ważnego przesłania Autorka zaprasza Cię do wnętrza umysłu autystycznej kobiety, dzieląc się trudnościami i triumfami życia przed i po diagnozie spektrum autyzmu. Jak może się czuć osoba z autyzmem? Dlaczego ludzie autystyczni i nieautystyczni są dla siebie tak zagadkowi? W jaki sposób neuronauka wyjaśnia współistnienie cech charakterystycznych dla autyzmu? Czego możesz się dowiedzieć o swoim własnym umyśle neurotypowym lub neuroatypowym odkrywając umysły innych? Opierając się na opowieściach publikowanych na swoim blogu Neurobeautiful, a także na nigdy wcześniej nieudostępnianych wspomnieniach, Annie Kotowicz stworzyła szczegółową analizę swojego autystycznego sposobu myślenia, fascynujący przewodnik po autystycznym rozwoju i piękną celebrację autystycznych umysłów. Książka "Co mam na myśli, mówiąc, że JESTEM AUTYSTYCZNA" zainspiruje osoby autystyczne i ich bliskich oferując pomoc i nadzieję każdemu, kto szuka głębszego zrozumienia spektrum autyzmu.
Okładka książki Strategiczne zarządzanie płynnością finansową w przedsiębiorstwie

76,00 zł 51,44 zł


Zarządzanie płynnością finansową w przedsiębiorstwie ma wpływ na skuteczne realizowanie podstawowego celu działania przedsiębiorstwa, jakim jest pomnażanie bogactwa właścicieli, realizowane dzięki zwiększaniu wartości przedsiębiorstwa. Zastanawiając się nad strategicznym podejściem do zarządzania płynnością finansową, warto sobie odpowiedzieć na pytania dotyczące optymalnego poziomu składników kształtujących poziom płynności w przedsiębiorstwie, takich jak: należności, zapasy czy środki pieniężne. Ilość zamrożonego w nich kapitału rzutować będzie na realizację podstawowego celu zarządzania przedsiębiorstwem. Adresatami książki są zarządy, członkowie rad nadzorczych, inwestorzy i doradcy, wyższa i średnia kadra menedżerska (zarówno z działów finansowych, jak i niefinansowych), uczestnicy studiów podyplomowych i szkoleń z zakresu zarządzania finansami przedsiębiorstw, zarządzania płynnością finansową ukierunkowanego na wzrost wartości przedsiębiorstwa, studenci zarówno studiów licencjackich, jak i magisterskich oraz doktoranckich.
Okładka książki Przedsiębiorczość kobiet a działalność podmiotów mikrofinansowych w zróżnicowanych uwarunkowaniach

110,00 zł 74,46 zł


Tematyka książki związana jest z przedsiębiorczością (kobiet), kulturoznawstwem oraz finansami. Podkreślone zostały globalnie zauważalne problemy, takie jak: rola kobiet w rodzinie, społeczeństwie i na rynku pracy, równouprawnienie płci (gender), ubóstwo, rozwój krajów Trzeciego Świata, różnice kulturowe, a w nich kwestia religii. W publikacji przedstawiono wyniki dwóch badań przeprowadzonych przez autorkę. Celem pierwszego z nich była identyfikacja i analiza determinant poziomu przedsiębiorczości wśród kobiet i mężczyzn sklasyfikowanych według obszaru kulturowego (islam, hinduizm, kultura Zachodu), religii oraz wartości kulturowych. Celem drugiego badania obrano określenie znaczenia usług pożyczkowo-kredytowych w procesie wsparcia przedsiębiorczości kobiet w Polsce. Książka przeznaczona jest dla wszystkich, którzy szukają szerszego spojrzenia na dylematy współczesnego świata. Jest to książka głównie o kobietach, ich potencjale, trudnej sytuacji uwarunkowanej kulturą, w której żyją (religią) oraz o tym, jak ich przedsiębiorczość i wsparcie instytucji finansowych może pozwolić im na bardziej niezależne i godne życie. Książka podkreśla jak ważne są kobiety i jaką stanowią wartość we wszystkich sferach życia bez względu na to, czy żyją w Azji, Afryce czy w Europie. Podejście kobiet do zakładania nowych firm i rozwoju już istniejących jest uzależnione od wielu uwarunkowań, wśród których bardzo ważną rolę odgrywają czynniki kulturowe. Autorka publikacji wykazała się niezwykle dobrym wyczuciem w doborze analizowanych zagadnień popartych szeroką wiedzą teoretyczną z zakresu kulturoznawstwa, przedsiębiorczości, jak i obszerną znajomością specyfiki funkcjonowania instytucji mikrofinansowych jako pośredników finansowych. Z recenzji dr hab. Agnieszki Alińskiej, prof. Szkoły Głównej Handlowej Książka stanowi cenne opracowanie obejmujące zagadnienia przedsiębiorczości kobiet oraz włączenia społecznego i finansowego w różnych kulturach z punktu widzenia mikrofinansów. Z recenzji dr hab. Przemysława Pluskoty, prof. Uniwersytetu Szczecińskiego
Okładka książki Marketing doświadczeń.

85,00 zł 57,54 zł


Przeciętność, bylejakość i banał stały się w marketingu normą. Jego skuteczność jest niewielka, jego przejawy wywołują znudzenie i irytację. Wątpliwa jakość przynosi wątpliwą skuteczność. Marketing w praktyce stał się fasadowy, nieudolnie stosowany i nastawiony na szybkie zyski. Ma on niewiele do zaoferowania rosnącej rzeszy konsumentów: • o szybko zmieniających się wymaganiach, • pragnących przeżyć swoje życie w sposób pełny, elastyczny i zróżnicowany, • dla których konsumpcja dóbr staje się drugorzędna, ważne natomiast jest osiągnięcie pożądanego stylu życia i osobistego rozwoju. W rezultacie, pomimo ogromnego dorobku naukowego marketingu i zorientowanej na zaspokajanie potrzeb klienta retoryki dominującej w przedsiębiorstwach, w opinii konsumentów na rynku dominują przeciętne produkty materialne i usługi. O takiej ofercie klienci, nawet jeżeli nie mają do niej zastrzeżeń, szybko zapominają i nie wpływa ona na wzrost ich lojalności. To olbrzymie wyzwanie na miarę powstania nowego paradygmatu marketingu - doświadczenia. Bo nigdy jeszcze wiedza z psychologii, socjologii i antropologii kultury nie była tak bliska i potrzebna ludziom marketingu. W marketingu doświadczeń: • oddziałuje się na zmysły, emocje i intelekt konsumentów, • traktuje się klienta jako aktywnego współtwórcę wartości, • stosuje nowatorskie metody zarządcze. Ukazane w tej - pionierskiej na polskim rynku - książce przykłady marketingu doświadczeń wyznaczają nowy jakościowo standard oferowanej wartości dla klienta. Szpitale Plantree, nowatorstwo parków tematycznych Disneya, na przykładzie na których menedżerowie w Stanach Zjednoczonych uczą się nowych rozwiązań, sieć wypożyczalni samochodów Avis i wiele innych ilustrują wielką marketingową zmianę. Książka jest przeznaczona dla studentów marketingu, komunikacji społecznej i psychologii, jak również praktyków zajmujących się na co dzień reklamą.
Okładka książki Kalkulacja i rachunek kosztów - od teorii do praktyki

79,00 zł 53,47 zł


Książka „Kalkulacja i rachunek kosztów. Od teorii do praktyki" to opracowanie dla każdego, kto chce poznać nie tylko teorię, ale i praktyczną stronę wybranych narzędzi rachunkowości, a mianowicie kalkulacji kosztów i rachunku kosztów. Jej szczególną zaletą - poza przystępnym i rzetelnym przedstawieniem podwalin teoretycznych - są liczne przykłady z praktyki gospodarczej oraz zadania wraz z rozwiązaniami i komentarzami. Czytelnik zapoznając się z treścią niniejszej publikacji może nabyć wiedzę i umiejętności cenione przez pracodawców. Wśród zaprezentowanych zagadnień można wymienić: • klasyfikowanie kalkulacji kosztów, • wyodrębnianie obiektów kosztów i jednostek kalkulacyjnych kosztów, • określenie funkcji i zadań rachunku kosztów, • poznanie odmian rachunku kosztów, • odróżnianie kosztu od nakładu i wydatku środków pieniężnych, • klasyfikowanie kosztów na potrzeby kalkulacji i rachunku kosztów, • ustalanie wartości kosztów rodzajowych, • ustalanie kosztu jednostkowego w ramach różnych metod kalkulacji, • rozliczanie kosztów w ramach rachunku kosztów pełnych, • rozróżnianie i wyodrębnianie kosztów zmiennych i kosztów stałych, • ustalanie wyniku w konwencji rachunku kosztów zmiennych, • przeprowadzanie procedur obliczeniowych w ramach rachunku kosztów postulowanych, • wskazanie kierunków doskonalenia kalkulacji i rachunku kosztów.
Okładka książki Cyfryzacja w zarządzaniu (Wyd. II)

87,00 zł 62,52 zł


Książka w sposób wyczerpujący i przejrzysty prezentuje istotne zagadnienia z obszaru zarządzania i cyfryzacji w kontekście aktualnych dynamicznie zachodzących przemian cywilizacyjnych i technologicznych. Omawiana problematyka skoncentrowana jest wokół kluczowego pojęcia - Gospodarka 4.0, jej elementów składowych oraz możliwości ich aplikacji. Publikacja stanowi oryginalne i pionierskie na polskim rynku wydawniczym opracowanie dotyczące zarządzania w warunkach Gospodarki 4.0. Stanowi źródło wiedzy dla ośrodków akademickich, menedżerów oraz kadry zarządzającej szczebla lokalnego i centralnego administracji publicznej. Wśród autorów monografii znajdują się znane nazwiska z obszaru nauk ekonomicznych oraz biznesu, m.in. Sonia Wędrychowicz-Horbatowska - liderka w dziedzinie cyfryzacji w sektorze bankowości, jedna z 10 najbardziej wpływowych osób na świecie w kategorii finanse i ekonomia w 2019 r. według platformy cyfrowej LinkedIn oraz jedna z wiodących kobiet w branży Fintech według rankingu Top 100 Women in Fintech 2019. Poruszane zagadnienia to: • Gospodarka 4.0 oraz transformacja cyfrowa przedsiębiorstw w obszarze technologii, procesów i organizacji • zaawansowane narzędzia przetwarzania danych w gospodarce cyfrowej (m.in. Big Data, chmura obliczeniowa, analityka biznesowa) • cyfryzacja w łańcuchach dostaw (m.in. blockchain, robotyzacja, sztuczna inteligencja, Fizyczny Internet) • zarządzanie ludźmi w dobie cyfryzacji • marketing cyfrowy (digital marketing) • cyfryzacja w polskich małych i średnich przedsiębiorstwach • pandemia COVID-19 oraz płynące z niej doświadczenia i wnioski dla cyfryzacji firm.
Okładka książki Zdrowie tancerzy

125,00 zł 89,82 zł


„Zdrowie tancerzy (...) jest kompleksowym vademecum, bardzo potrzebnym przewodnikiem dla tancerzy, pedagogów, instruktorów i wszystkich osób zajmujących się tańcem, dla których troska o zdrowy i niepowtarzalny instrument, jakim jest świadome i czujące ciało, jest równie ważna jak poziom artystyczny demonstrowany w całym technicznym i estetycznym bogactwie tej sztuki. (...) Dysponując unikalną wiedzą i doświadczeniem zarówno w dziedzinie tańca, jak i medycyny, autorzy przedstawiają badane zagadnienie z interdyscyplinarnej, wielowymiarowej perspektywy, co sprawia, że przedstawiane konkluzje stają się cennym materiałem zarówno dla praktyków, jak i teoretyków tańca. Zarazem mamy tu szeroki wykaz i analizę zaburzeń działania narządu ruchu u tancerzy, urazów, a także możliwych chorób kręgosłupa, klatki piersiowej i kończyn. (...) Osobnym, nie mniej ważnym aspektem, jest znaczenie tej pracy jako źródła naukowej dokumentacji, pomocnej przy trwającym obecnie procesie ustalającym status artysty tańca zawodowego i uznania różnego rodzaju dolegliwości ich dotykających jako kategorii choroby zawodowej". Prof. dr hab. Ewa Wycichowska, choreograf, pedagog, tancerka, profesor sztuk muzycznych „(...) wybitni eksperci w opisywanych dziedzinach (...) nie tylko przedstawiają zagadnienia w przystępny dla każdego czytelnika sposób, ale także umiejętnie wyjaśniają trudne merytorycznie kwestie. (...) Zdrowie tancerzy (...) z powodzeniem łączy wiedzę naukową z zakresu medycyny, biomechaniki, fizjoterapii, dietetyki, psychologii oraz sportu z praktycznymi informacjami dotyczącymi tańca. Książkę tę mogę zdecydowanie polecić specjalistom z dziedziny medycyny sportowej, lekarzom, fizjoterapeutom, trenerom oraz samym tancerzom. Stanowi ona ważny wkład w zrozumienie unikalnych potrzeb zdrowotnych osób profesjonalnie zajmujących się tańcem (...). Wypełnia istotną lukę w literaturze naukowej, dostarczając nie tylko wiedzy, ale i szczegółowej pomocy w specyficznych problemach tancerzy". Prof. dr hab. n. med. Dawid Larysz, neurochirurg, psycholog, logopeda, biomechanik „Świadomość, jak dbać o ciało, umysł i emocje tancerzy w różnym wieku jest kluczem do osiągania najlepszych efektów w tańcu zarówno amatorskim, jak i zawodowym, a także do eliminowania zbędnych obciążeń oraz minimalizowania urazów. Osiągnięcie perfekcji w tańcu towarzyskim wymaga od nauczyciela i jego ucznia interdyscyplinarnej wiedzy o psychiczno-fizycznym funkcjonowaniu ciała. Prezentowana obszerna tematycznie monografia oparta o dobrze ugruntowaną wiedzę i najnowsze badania naukowe pomoże świadomie kształtować tancerzowi i jego trenerowi taneczne marzenia, a także cieszyć się dobrym zdrowiem również po zakończeniu kariery tanecznej". Dr hab. Joanna Ziomek, prof. UAM, sędzia, kat. I WDC, tancerka klasy tanecznej S, biolog „Jest piękny, gdy się go wykonuje, i piękny, kiedy się go ogląda. Jest językiem uniwersalnym, ponad podziałami - taniec nie kłamie, ale... to bardzo wymagające zajęcie. Żeby intensywnie, dobrze i długo tańczyć, trzeba dbać o zdrowie - codziennie i świadomie. Na szczególną uwagę zasługuje rozdział o ciąży, bowiem dowodzi, że ciąża to nie wyrok, a krótki urlop, po którym szybko można wrócić do swojej pasji. Myślę, że rozdział ten może pomóc tancerkom w podjęciu decyzji. Inicjatorką (i autorką pierwszego wydania) tej książki jest pani dr Krystyna Świderska, wybitna pedagog tańca, która wychowała wiele pokoleń tancerzy. Dużym atutem książki jest także jej jasny i precyzyjny język. "Zdrowie tancerzy" jest niezbędne dla zdrowia tancerzy". Krzysztof Pulkowski, reżyser
Okładka książki Co mam na myśli, mówiąc, że JESTEM AUTYSTYCZNA.

48,00 zł 34,50 zł


W tym intymnym i wnikliwym połączeniu osobistych wspomnień i ważnego przesłania Autorka zaprasza Cię do wnętrza umysłu autystycznej kobiety, dzieląc się trudnościami i triumfami życia przed i po diagnozie spektrum autyzmu. Jak może się czuć osoba z autyzmem? Dlaczego ludzie autystyczni i nieautystyczni są dla siebie tak zagadkowi? W jaki sposób neuronauka wyjaśnia współistnienie cech charakterystycznych dla autyzmu? Czego możesz się dowiedzieć o swoim własnym umyśle - neurotypowym lub neuroatypowym - odkrywając umysły innych? Opierając się na opowieściach publikowanych na swoim blogu Neurobeautiful, a także na nigdy wcześniej nieudostępnianych wspomnieniach, Annie Kotowicz stworzyła szczegółową analizę swojego autystycznego sposobu myślenia, fascynujący przewodnik po autystycznym rozwoju i piękną celebrację autystycznych umysłów. Książka „Co mam na myśli, mówiąc, że JESTEM AUTYSTYCZNA" zainspiruje osoby autystyczne i ich bliskich - oferując pomoc i nadzieję każdemu, kto szuka głębszego zrozumienia spektrum autyzmu.
Okładka książki Kapitał relacyjny sektora usług szkoleniowych

80,00 zł 54,15 zł


Dr Małgorzata Smolska - adiunkt w Katedrze Organizacji i Zarządzania w Instytucie Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego. Licencjonowany trener narzędzi psychometrycznych: ILM72 oraz MTQ48, coach ACSTH, certyfikowany kierownik projektu: PRINCE2 Practicioner, Agile Practicioner, Scrum Master, P3O, MOP. Autorka ponad 30 publikacji naukowych. Niniejsza książka stanowi kompendium wiedzy na temat kapitału relacyjnego sektora usług szkoleniowych, adresowane zarówno do środowiska akademickiego, jak i szerokiego grona praktyków zarządzania zainteresowanych omawianą tematyką. "Monografia stanowi próbę kompleksowego ujęcia zagadnień kapitału relacyjnego badanych przedsiębiorstw rynku usług szkoleniowych. Treść tego dzieła w istotny sposób poszerza dostępne dotąd zasoby wiedzy w przedmiotowym obszarze tematycznym, przyczyniając się tym samym do propagowania idei kształtowania kapitału relacyjnego przedsiębiorstw szeroko pojętego sektora usług rozwojowych. Uważam, że książka jest adresowana do szerokiego grona profesjonalnych czytelników. Użyteczna będzie zarówno dla naukowców, doktorantów, studentów, jak i praktyków zarządzania chcących pogłębić omawianą tematykę. Wobec powyższego, oryginalność i przydatność praktyczna recenzowanego przeze mnie dzieła wydaje się oczywista." - Dr hab. inż. Joanna Kałkowska, prof. PP, fragment recenzji "Recenzowana monografia jest wartościową pozycją, która zarówno może stanowić inspirację dla przyszłych badaczy omawianej problematyki, jak i posiada wiele wątków aplikacyjnych, w tym rekomendacji możliwych do wykorzystania w działalności biznesowej." - Dr hab. Justyna Łapińska, prof. UMK, fragment recenzji
Okładka książki Ewolucja międzynarodowych stosunków gospodarczych

82,01 zł 55,51 zł


Przekształcenia globalnych sił gospodarczych i wciąż rosnąca konkurencja podmiotów na świecie o czynniki produkcji oraz rynki zbytu stwarzają wyzwania w kształtowaniu się nowych międzynarodowych stosunków gospodarczych (MSG). Zmiany dotychczasowych MSG w kierunku zrównoważonego i trwałego rozwoju (ZiTR) gospodarki światowej są jednak wciąż za małe w stosunku do oczekiwań społeczeństw. Nowatorska koncepcja przedstawianego podręcznika wynika nie tylko z idei rozwoju tych stosunków w kierunku bardziej zrównoważonych, jako warunku ZiTR, ale również z innowacyjnej struktury jego treści. Książka skierowana jest przede wszystkim do studentów oraz praktyków, których interesują problemy globalne. Czytelniku, studencie, przedsiębiorco, polityku, zapraszamy do lektury tej książki i dyskusji nad rozwiązywaniem nowych problemów MSG w nurcie alternatywnej teorii ekonomii zrównoważonego rozwoju. Przesłanie Autorów do odbiorcy pracy brzmi: przeczytaj, przemyśl i podejmij próbę odpowiedzi na wynikające z jej treści pytania. W refleksji nad głównymi tezami książki sformułuj nowe zagadnienia dotyczące Twoich możliwości uczestnictwa w ograniczaniu istniejących i możliwych do wystąpienia nowych zagrożeń dotyczących budowy zrównoważonych MSG. Autorzy w każdym rozdziale podręcznika stawiają ważne pytania, toteż z pewnością zaciekawi Czytelnika ich stanowisko w zakresie proponowanych rozwiązań. Ponadto interesująca w tym opracowaniu monograficznym jest prezentacja w zakresie: • Dotychczasowego stanu wiedzy odnośnie do głównych aspektów MSG; • Pozycji UE i Polski w przepływach handlowych towarów, usług, pracy i kapitału; • Perspektywy kształtowania MSG stymulujących zrównoważony społeczno-gospodarczo-ekologiczny rozwój; • Kierunku poprawy istniejących i tworzenia innych rozwiązań instytucjonalnych; • Nowych informacji, które mogą być przydatne w formułowaniu strategii zrównoważonego rozwoju podmiotów gospodarczych na różnych poziomach funkcjonowania.
Okładka książki Kreatywność w zespole projektowym

85,00 zł 57,54 zł


Publikacja stanowi odpowiedź na potrzebę świadomego, opartego na przesłankach naukowych zarządzania kreatywnością w zespołach projektowych. Przedstawia wyniki badań własnych oraz autorskie koncepcje teoretyczne o wysokiej użyteczności praktycznej. W rozdziale pierwszym monografii, teoretycznym, zawarto rozległy przegląd światowej i aktualnej literatury przedmiotu. W rozdziale drugim, metodycznym, zaprezentowano teorię badań jakościowych oraz przedstawiono postępowanie badawcze. W rozdziale trzecim, empirycznym, dokonano analizy materiału empirycznego, a następnie omówiono fenomen zarządzania kreatywnością w zespole projektowym. Zwieńczeniem badań i ich rezultatów są dwa modele empiryczne: fraktalny model zarządzania kreatywnością w zespole projektowym, inspirowany naukami o złożoności oraz koncepcją przestrzeni na krawędzi chaosu; model aplikacyjny 3U9A, stworzony z myślą o praktycznym zastosowaniu wyłonionych w toku badań wzorców i stosowanych praktyk. Publikacja adresowana jest do osób zainteresowanych problematyką zarządzania kreatywnością w zespołach i organizacjach, a także do badaczy przedmiotu oraz praktyków zarządzania projektami.
Okładka książki Zarządzanie przedsiębiorstwem w duchu wartości chrześcijańskich

60,00 zł 40,61 zł


Dzisiaj ekonomia staje w obliczu złożoności świata globalnego będącego mieszanką różnych czynników natury społecznej, technologicznej oraz kulturowej. Aby zrozumieć złożoności ekonomiczne, powinniśmy cały czas badać znaki czasu i interpretować je zgodnie z prawidłami natury. Jedną z takich wskazówek jest Pismo Święte, które opisuje szereg sytuacji sprzed tysięcy lat, wskazując zarazem sposób ich rozwiązania. Religia chrześcijańska i ekonomia są dwiema różnymi dziedzinami życia, ale istnieje wiele obszarów, w których te sfery mogą się wzajemnie przenikać i wpływać na siebie. Niniejsza publikacja przedstawia wybrane aspekty ekonomiczne w odniesieniu do wartości i zasad chrześcijańskich, którymi powinniśmy jako chrześcijanie kierować się przy podejmowaniu decyzji. Podstawą jest czynienie dobra bez względu na ponoszone konsekwencje. Obecna rzeczywistość daje nam możliwość wyboru między światłością i ciemnością, dobrem i złem. To od nas należy wybór. Publikacja wpisuje się w nurt ekonomii normatywnej, która ma charakter subiektywny i opiera się na sądach wartościujących. Wskazuje, w jaki sposób osiągnąć cele, które są najbardziej pożądane z punktu widzenia wartości chrześcijańskich. Odpowiada na pytanie, jak powinniśmy zarządzać przedsiębiorstwem w zakresie szeroko pojętego zarządzania, traktowania pracownika, kreowania systemu wartości, sprawiedliwego podziału dóbr oraz etyki. Książka jest przeznaczona dla chrześcijan, ateistów oraz przedstawicieli innych wyznań, pracowników oraz kadry menedżerskiej, studentów nauk ekonomicznych, teologicznych, humanistycznych oraz społecznych, a także dla wszystkich chcących szukać takich rozwiązań, które mają w życiu sens i wartość, a unikać takich, które sensu nie mają.
Okładka książki Adaptacyjne planowanie przebiegu projektów niekomercyjnych badań klinicznych

60,00 zł 40,61 zł


Prowadzenie badań klinicznych jest niezbędne dla rozwoju innowacyjnego leczenia, profilaktyki i opieki nad osobami chorymi, a także jest kluczowym zagadnieniem z zakresu zarządzania projektami na rynku farmaceutycznym i w sektorze ochrony zdrowia. Oprócz badań komercyjnych, realizowanych przez sponsorów i podmioty gospodarcze, ostatnio wzrasta także znaczenie niekomercyjnych badań klinicznych prowadzonych bez udziału przemysłu farmaceutycznego. Autorzy zwracają uwagę na konieczność uwzględnienia innowacyjnych modeli planowania i zarządzania projektami badań klinicznych, w szczególności modeli adaptacyjnego planowania przebiegu projektów niekomercyjnych badań klinicznych. Zastosowanie innowacyjnych podejść może przyczynić się do implementacji mechanizmów adaptacyjnego dostosowywania się do dynamicznie zmieniających się okoliczności w turbulentnym otoczeniu badań klinicznych, a także doskonalenia sprawności funkcjonowania zespołów projektowych. Istotą zaproponowanej koncepcji jest zarządzanie projektami w taki sposób, aby działań związanych z planowaniem nie realizowano jednorazowo, ale aby były prowadzone i ciągle doskonalone na wszystkich etapach niekomercyjnych badań klinicznych. Zaprezentowane w książce wyniki przeprowadzonych badań empirycznych umożliwiają potwierdzenie, że zastosowanie modelu adaptacyjnego planowania pozwala na poprawę sprawności procesów planowania przebiegu projektów niekomercyjnych badań klinicznych mierzonej ich czasem trwania. Stosowanie modeli adaptacyjnych w planowaniu i zarządzaniu projektami badań klinicznych przynosi wiele korzyści, m.in.: • ułatwia realizację wspólnie formułowanej wizji projektu i organizacji, • zapewnia równomierny poziom zaangażowania zróżnicowanych grup interesariuszy, • wspomaga mechanizmy kontroli postępów projektu przy dużych i interdyscyplinarnych zespołach projektowych, • umożliwia zmniejszenie ryzyka wystąpienia chaosu organizacyjnego spowodowanego brakiem jasno określonych zakresów odpowiedzialności. Monografia skierowana jest zarówno do osób pracujących w badaniach klinicznych, kierowników projektów, jak również przedstawicieli środowiska akademickiego zainteresowanych problematyką zarządzania projektami badań klinicznych. Rekomendowana jest także pracownikom instytucji zarządzających środkami publicznymi, koordynatorom badań klinicznych oraz uczestnikom studiów podyplomowych, kursów i szkoleń z zakresu zarządzania projektami.
Okładka książki Kontekst i instrumenty współczesnego zarządzania zasobami ludzkimi

60,00 zł 40,61 zł


Wynikiem postępujących zmian w zakresie technologii, nowych modeli biznesowych, jak również innych czynników o charakterze demograficznym, gospodarczym i politycznym, a także skutków pandemii COVID-19 są rozważania teoretyczne oraz rozwiązania praktyczne w obszarze zarządzania ludźmi ukierunkowane m.in. na kształtowanie instrumentów wspomagających zarządzanie zasobami ludzkimi w realiach funkcjonowania współczesnych organizacji. Prezentowane w monografii zagadnienia przybliżają kierunki badań prowadzone w katedrach zajmujących się problematyką zarządzania zasobami ludzkimi w polskich uczelniach. Zestaw opracowań poszukuje odpowiedzi na następujące pytania: • Jakie są determinanty ryzyka personalnego we współczesnych organizacjach? • Jakie są główne przyczyny odejść pracowników wiedzy? • Jakie są możliwości wspierania aktywności zawodowej najuboższych seniorów? • Jakie są oczekiwania wobec menedżerów zarządzających współczesnymi uczelniami? • Jakie są możliwości wykorzystania analityki HR w zarządzaniu talentami? • Jaka jest rola komunikacji w miejscu pracy? • Jakie są efekty stosowania w praktyce współczesnych organizacji koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu? Złożoność, wielowymiarowość oraz aktualność podjętych problemów sprawia, że niektóre zagadnienia zostały jedynie zasygnalizowane, a prezentowane przez poszczególnych Autorów koncepcje stanowić mogą zalążek do dalszej dyskusji, badań i doskonalenia praktyki zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach.
Okładka książki Zarządzanie ludźmi wobec wyzwań technologicznych i społeczno-demograficznych

60,00 zł 40,61 zł


Dynamicznie zmieniające się otoczenie stawia przed organizacjami nowe wyzwania w zakresie zarządzania ludźmi. Zwiększająca się różnorodność, w tym przede wszystkim wiekowa, oraz rozwiązania technologiczne zmieniające sposoby i charakter pracy to kluczowe - choć nie jedyne - czynniki, jakie powinny być brane pod uwagę podczas implementacji rozwiązań związanych z efektywnym zarządzaniem pracownikami we współczesnych organizacjach. Niniejsza publikacja przybliża wybrane aspekty zarządzania ludźmi, w tym: • kształtowanie wizerunku pracodawcy, • praca człowieka w warunkach nowoczesnych technologii, • dobrostan pracowników, • zarządzanie różnorodnością, ze szczególnym uwzględnieniem różnorodności wiekowej. Wielowymiarowość rozważań daje czytelnikowi możliwość zapoznania się z efektywnymi metodami i narzędziami zarządzania pracownikami w kontekście wyzwań gospodarki opartej na wiedzy. Zawarty w monografii zestaw zagadnień koresponduje z aktualnymi wyzwaniami w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi we współczesnych organizacjach sektora prywatnego i publicznego. Złożoność podjętych problemów sprawia, że niektóre zagadnienia zostały jedynie zasygnalizowane, a prezentowane przez poszczególnych autorów koncepcje stanowić mogą zalążek do dalszej dyskusji, badań i doskonalenia praktyk zarządzania ludźmi. Tym samym monografia skierowana jest zarówno do badaczy, jak i praktyków zarządzania kapitałem ludzkim.
Okładka książki Jak zostać mistrzem w sporcie i w życiu. Wyd. II

63,00 zł 42,64 zł


Odczarujmy dzieci i młodzież unieruchomione przed ekranami komputerów i telefonów! Niech poprzez sport kształtują swoje życiowe mistrzostwo! Pokażmy im, jak zostać mistrzem - nie tylko w sporcie, ale i w życiu. "Lektura książki sprawia, że Czytelnik - niezależnie od wieku - lepiej rozumie głębię psychologiczną sportowej rywalizacji, dostrzeże możliwość zdobycia umiejętności oraz wykształcenia cech osobowości stanowiących podstawę sukcesów w wielu dziedzinach życia, również tych, które nie są bezpośrednio związane z aktywnością sportową. Charakter książki, ciekawa narracja, rzetelna wiedza o sporcie, pokazanie zarówno czynników wspierających, jak i ograniczeń, leżących po stronie nie tylko materialnej, ale też motywacyjnej, sprawiają, że książkę czyta się z zapartym tchem" Mariola Bidzan, prof. Dr hab., Uniwersytet Gdański (fragment recenzji) " W opowiadaniach mogłam zobaczyć siebie (), ale przede wszystkim to, że ważniejsza od zwycięstw jest praca nad samodoskonaleniem. Ta książka to podsumowanie wszystkiego, co najistotniejsze zarówno w sporcie, jak i w życiu". Sylwia Gruchała, florecistka, dwukrotna medalistka olimpijska "Dawka profesjonalnej wiedzy opakowana w merytoryczne, a zarazem lekkie historie. Niesamowicie inspirujące, motywujące i trafiające do wnętrza Czytelnika. Wierzę, że lektura tej książki zapoczątkuje wiele dróg do osiągnięcia nieosiągniętego i realizowania śmiałych celów" Maria Andrzejczyk, lekkoatletka specjalizująca się w rzucie oszczepem, olimpijka "() z zaciekawieniem czyta się tę książkę, czekając z niecierpliwością na zakończenie. Supermotywująca dla dzieciaków, dorosłych oraz sportowców, którzy już wybrali swoje specjalizacje. Jestem na końcu swojej przygody ze sportem, ale na początku drogi w wychowaniu mojego syna. Książka pokazuje, nie tylko jak powinna wyglądać dobrze zaplanowana kariera sportowca, ale i całe życie - by osiągnąć sukces i być szczęśliwym. Po jej przeczytaniu wiem, jakie błędy popełniłem jako sportowiec i ojciec. Na pewno wielokrotnie będę wracał z moim synem do historii zawartych w tej książce oraz do morałów, jakie niesie za sobą". Piotr Małachowski, lekkoatleta specjalizujące się w rzucie dyskiem, dwukrotny medalista olimpijski "Nie tylko dla młodych ludzi, ale także dla ich rodziców. Pokazuje im, jak wspierać i motywować swoje dzieci. Jeśli sport jest twoją pasją (), to zaglądając do tej książki, znajdziesz inspirację". Kamila Lićwinko, lekkoatletka specjalizująca się w skoku wzwyż, olimpijka.
Okładka książki Miasto-idea. Nowe podejście do gospodarowania zasobami miasta. Wyd. II

70,00 zł 47,38 zł


"Książka autorstwa Michała Kudłacza podejmuje bardzo ważny temat badawczy, jakim jest gospodarowanie zasobami miasta, przy czym słusznie traktuje zasoby bardzo szeroko, wychodząc z założenia, że najcenniejszym zasobem miasta jest społeczność, która je zamieszkuje, utożsamia się z nim i pragnie je ulepszać, poprawiając równocześnie jakość swojego życia. Sposób zaangażowania się tej społeczności w rozwój miasta w dużej mierze decyduje o sposobie zarządzania nim, a w konsekwencji - o gospodarowaniu zasobami materialnymi i niematerialnymi. Myśl ta jest wciąż stosunkowo nowa, jednak sformalizowana w postaci książki przestaje być myślą, a staje się obszarem dociekań naukowych, w dużej mierze interdyscyplinarnych". Prof. dr hab. Marek Bryx, fragment recenzji "Publikacja stanowi nowatorskie i przyczynkarskie spojrzenie na nowy paradygmat rozwoju tzw. gospodarki cyrkularnej rozpatrywanej z perspektywy miasta. Autor stara się skonstruować ogólny model, który nazywa miastem-ideą. Istotą modelu jest przejście do nowej fazy rozwoju, budowanej w oparciu o nowy system wartości i zasobów. Autor szuka też związków między tradycyjnym podejściem do rozwoju (czyli linearnym) a okrężnym. Podejmuje się też próby przeanalizowania miast pod względem pozycji na ścieżce rozwoju przyjaznej środowisku. W tym celu przeprowadza analizę porównawczą deklaratywnych polityk rozwoju (zapisanych w oficjalnych dokumentach) miast Krakowa i Wrocławia w odniesieniu do zarysowego modelu gospodarki okrężnej. Autor koncentruje swoją uwagę na kluczowych przemianach systemów miejskich w ujęciu historycznym i prospektywnym. [...] Zaletą pracy jest próba nieco innego zdefiniowania takich pojęć jak wartości i zasoby z punktu widzenia nowej okrężnej gospodarki miejskiej". Prof. dr hab. Tadeusz Markowski, fragment recenzji
Okładka książki Zarządzanie portami jachtowymi

80,00 zł 54,15 zł


W książce skoncentrowano się na roli, jaką mogą pełnić decyzje zarządcze podejmowane w portach jachtowych we wspieraniu realizacji założeń zrównoważonej turystyki żeglarskiej. W monografii przedstawiono zagadnienia dotyczące: • zarządzania kapitałem ludzkim, a w szczególności edukacji pracowników portów jachtowych w obszarze realizacji celów zrównoważonego rozwoju; • zarządzania infrastrukturą w aspekcie jej dostosowania do potrzeb różnych użytkowników w celu przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu i wspierania inkluzywności zrównoważonej turystyki żeglarskiej; • odbioru odpadów i nieczystości w portach jachtowych w celu minimalizacji negatywnego oddziaływania portów jachtowych na środowisko; • certyfikacji i kategoryzacji portów jachtowych w aspekcie wspierania realizacji celów zrównoważonego rozwoju; • zawartości stron internetowych portów jachtowych w zakresie treści powiązanych z realizacją założeń zrównoważonego rozwoju; • planowania inwestycji i finasowania rozwoju portów jachtowych wspierających wdrażanie rozwiązań umożliwiających realizację celów zrównoważonego rozwoju. W monografii zaprezentowano wyniki autorskich badań empirycznych przeprowadzonych w polskich i chorwackich portach jachtowych. Wyniki badań posłużyły do opracowania pakietu rozwiązań, które powinny zostać zaimplementowane przez podmioty zarządzające w działalności portów jachtowych w celu dążenia do funkcjonowania tych organizacji zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju i wspierania realizacji założeń zrównoważonej turystyki żeglarskiej. Adresatami publikacji są: przedstawiciele kadr zarządzających portami jachtowymi i władz samorządowych miejscowości, w których są zlokalizowane porty oraz pracownicy naukowi i studenci, których zainteresowania naukowe związane są z zarządzaniem organizacjami oraz turystyką żeglarską.

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj