Moda model(ka) i czytelnicy
O ikonicznych reprezentacjach w kulturze
-
Autor: praca zbiorowa
- ISBN: 9788380881556
- EAN: 9788380881556
- Oprawa: oprawa: broszurowa
- Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
- Format: 17x24 cm
- Język: polski
- Liczba stron: 336
- Rok wydania: 2016
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
38,59złCena detaliczna: 51,45 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,59 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Tytuł monografii Moda: model(ka) i czytelnicy. O ikonicznych reprezentacjach w kulturze wskazuje na ścisłą relację pomiędzy modą jako fenomenem kulturowym a modelem jako kulturowym wzorcem poznawczym. Dzięki temu Czytelnik otrzymuje bogate, „gęste” opracowanie ukazujące swoisty splot wątków tworzonych w obrębie omawianego zagadnienia, a także może spojrzeć na modę jako „całościowe zjawisko społeczne” w rozumieniu M. Maussa, przekraczając tym samym wąską definicję kultury, w ramach której moda zazwyczaj jest określana. Monografia stanowi oryginalne ujęcie problemu, proponuje też ciekawą i zróżnicowaną perspektywę poznawczą. Z pewnością dużym atutem książki jest zestawienie tekstów autorów zagranicznych i polskich, co pozwala przy okazji na przekrojowy ogląd współczesnej humanistyki. Moda nie jest tu sprowadzona jedynie do roli manekina, to raczej – pozostając w kręgu tej metaforyki – swoisty wybieg, pozwalający zaprezentować kulturowe modele w aktualnym kontekście i uchwycić ich dynamikę.
Z recenzji dr. hab. Marka Pacukiewicza (UŚ)