Moda a społeczeństwo konsumpcyjne Społeczne znaczenie mody w kreowaniu tożsamości i zachowań konsum
Społeczne znaczenie mody w kreowaniu tożsamości i zachowań konsumenckich
-
Autor: Perchla-Włosik Aleksandra
- ISBN: 9788322936504
- EAN: 9788322936504
- Oprawa: oprawa: broszurowa
- Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
- Format: 17x23,7 cm
- Język: polski
- Liczba stron: 192
- Rok wydania: 2019
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
36,44złCena detaliczna: 45,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,44 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Monografia stanowi zwieńczenie długofalowego procesu badawczego, realizowanego przez autorkę, nad modą i jej funkcjonowaniem we współczesnym społeczeństwie polskim. W opracowaniu zaprezentowano i omówiono najważniejsze koncepcje, teorie, definicje związane z modą, pozwalające na prześledzenie zmian związanych z rozszerzeniem definiowania mody poprzez kontekst konsumencki, a nie tylko strukturalny. Wyniki badań świadczą o tym, że moda często stanowi zasadniczy aspekt życia, w wielu przypadkach można nawet mówić o jej dominującej roli i podporządkowywaniu jej różnych sytuacji życia codziennego. Niekiedy podążanie za trendami stanowi „być albo nie być” w grupie (pełnione funkcje zawodowe, towarzyskie). Moda może być także rozumiana i postrzegana w kategorii komunikatu odnoszącego się do statusu społecznego i materialnego, a także kreowania swojej tożsamości oraz wywierania wrażenia poprzez ubiór na innych.