Młodzież wobec wiary i powołania
-
Autor: Kordela Dominika Pauch Dariusz
- ISBN: 9788379724079
- EAN: 9788379724079
- Oprawa: oprawa: broszurowa
- Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
- Format: 240x150x15 mm
- Liczba stron: 294
- Rok wydania: 2019
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
35,98złCena detaliczna: 50,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,98 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Niniejsza publikacja wpisuje się w namysł Kościoła nad fenomenem młodzieży i młodości.
Do refleksji nad tym fenomenem zostali zaproszeni teologowie, socjologowie, pedagodzy reprezentujący różne ośrodki naukowe w Polsce i za granicą. Tom otwierają dwa artykuły wprowadzające perspektywę historyczną. Thomas Brose z Berlina (Seminarium Redemptoris Mater) oraz Katarzyna Lemek z Uniwersytetu Szczecińskiego punktem odniesienia swoich badań czynią doświadczenia duszpasterstwa młodzieży z okresu komunistycznego. Brose opisuje model duszpasterstwa młodzieży w byłej Niemieckiej
Republice Demokratycznej, a Lemek przypomina nauczanie na temat młodzieży kard. Stefana Wyszyńskiego. Trzy kolejne teksty podejmują zagadnienie młodzieży z punktu widzenia socjologii religii. Rafał Cekiera z Katowic (Uniwersytet Śląski) rysuje portret religijności młodych Polaków, wychodząc od analizy modnego ostatnio terminu apateiści. Ten neologizm, który coraz częściej pojawia się z filozofii i socjologii religii, wskazuje na postawę obojętną, która wykracza poza klasycznie rozumiany ateizm czy agnostycyzm. Reprezentujący Uniwersytet Szczeciński ks. Remigiusz Szauer podejmuje kwestię profilu religijności młodych Polaków w społeczeństwie naznaczonym pragnieniem silnych doznań emocjonalnych. Istotnym uzupełnieniem jest tekst Wiesława Romanowicza (Państwowa Szkoła Wyższa w Białej Podlaskiej), który kreśli panoramę religijności młodzieży prawosławnej polskiego Podlasia, ze szczególnym uwzględnieniem odmienności tej religijności w porównaniu z młodzieżą katolicką.
- z Wprowadzenia
Do refleksji nad tym fenomenem zostali zaproszeni teologowie, socjologowie, pedagodzy reprezentujący różne ośrodki naukowe w Polsce i za granicą. Tom otwierają dwa artykuły wprowadzające perspektywę historyczną. Thomas Brose z Berlina (Seminarium Redemptoris Mater) oraz Katarzyna Lemek z Uniwersytetu Szczecińskiego punktem odniesienia swoich badań czynią doświadczenia duszpasterstwa młodzieży z okresu komunistycznego. Brose opisuje model duszpasterstwa młodzieży w byłej Niemieckiej
Republice Demokratycznej, a Lemek przypomina nauczanie na temat młodzieży kard. Stefana Wyszyńskiego. Trzy kolejne teksty podejmują zagadnienie młodzieży z punktu widzenia socjologii religii. Rafał Cekiera z Katowic (Uniwersytet Śląski) rysuje portret religijności młodych Polaków, wychodząc od analizy modnego ostatnio terminu apateiści. Ten neologizm, który coraz częściej pojawia się z filozofii i socjologii religii, wskazuje na postawę obojętną, która wykracza poza klasycznie rozumiany ateizm czy agnostycyzm. Reprezentujący Uniwersytet Szczeciński ks. Remigiusz Szauer podejmuje kwestię profilu religijności młodych Polaków w społeczeństwie naznaczonym pragnieniem silnych doznań emocjonalnych. Istotnym uzupełnieniem jest tekst Wiesława Romanowicza (Państwowa Szkoła Wyższa w Białej Podlaskiej), który kreśli panoramę religijności młodzieży prawosławnej polskiego Podlasia, ze szczególnym uwzględnieniem odmienności tej religijności w porównaniu z młodzieżą katolicką.
- z Wprowadzenia