Misyjność mediów katolickich na przykładzie Radia Emaus.
Studium pragmalingwistyczne
-
Autor: Zagórska Katarzyna
- ISBN: 9788323233329
- EAN: 9788323233329
- Oprawa: Miękka
- Wydawca: Wydawnictwo Naukowe UAM
- Format: 17.0x24.0cm
- Język: polski
- Liczba stron: 322
- Rok wydania: 2018
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
20,40złCena detaliczna: 28,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 20,40 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Publikacja stanowi studium pragmalingwistyczne, w którym autorka analizuje zjawisko misyjności w mediach katolickich na przykładzie konkretnej stacji poznańskiej, Radia Emaus, jako radia środka, realizującego zakreśloną w taki sposób działalność programową. Analizie poddano materiał z lat 2010-2016. W części teoretycznej omówiono radio jako medium misyjne. Zaprezentowano radio jako medium werbalne i parawerbalne, towarzyszące, powszechne, nielinearne i komunikujące. Stworzono model komunikacji radiowej w perspektywie misyjnej, uwzględniający cztery aspekty (autoprezentacja, budowanie relacji, ewangelizacja, aksjologizacja). Omówiono pojęcie misyjności w ujęciu leksykograficznym i legislacyjnym (świeckim i religijnym), a także działalność radiostacji archidiecezji poznańskiej, wypełniającej nauczanie Kościoła katolickiego. W części praktycznej przedstawiono strategie komunikacyjne jako sposoby realizacji misji w Radiu Emaus, przedstawiono analizę materiału za pomocą autoprezentacji, budowania relacji, ewangelizacji oraz aksjologizacji jako radiowych strategii komunikacyjnych.