KATEGORIE

Kategorie

Okładka książki Miesięcznik ZNAK 846 (11/2025) - Kiedy w Polsce będą Chiny

Miesięcznik ZNAK 846 (11/2025) - Kiedy w Polsce będą Chiny

nowość
  • EAN: 977004448825611
  • Oprawa: Miękka
  • Wydawca: Miesięcznik Znak
  • Format: 20.0x27.2cm
  • Język: polski
  • Liczba stron: 112
  • Rok wydania: 2025
  • Wysyłamy w ciągu: 48h
  • Brak ocen
  • 19,14
     zł
    Cena detaliczna:  29,99 zł
    Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 19,14
x
x
Listopadowy Miesięcznik ZNAK Kiedy w Polsce będą Chiny TikTok, Shein i globalny sukces Państwa Środka Na TikToku swoje konta ma już ponad 1,6 mld użytkowników z całego świata. Jego wpływ na platformy społecznościowe jest uderzający. Nie bez powodu mówi się o „tiktokizacji” treści. Wraz z globalnym podbojem Shein i Temu płyną sygnały, że zakupy, konsumpcja i modne trendy nie są tylko dla bogatych – że każdy może „kupować jak milioner”. Wielki model językowy DeepSeek, opublikowany na początku tego roku zasygnalizował, że Chiny też mają sukcesy w generatywnej sztucznej inteligencji i mogą doprowadzić do istotnego przełomu znacznie szybciej i taniej niż Stany Zjednoczone. Od Mixue po Labubu – nowe globalne marki z Chin Rośnie siła zupełnie nowych produktów, które urzekają konsumentów, bo jednocześnie wydają się egzotyczne i uniwersalnie atrakcyjne. Mixue, czyli chińska marka punktów sprzedaży lodów, i bubble tea, stało się nagle największą siecią gastronomiczną na świecie. Choć ciężko w to uwierzyć, ma na świecie więcej punktów sprzedaży niż McDonald’s czy Starbucks. Jeszcze bardziej zaskakująca jest kariera Labubu – maskotki stworzonej przez artystę Kasinga Lunga z Hongkongu, które produkuje chińska firma Pop Mart. Nowa fala chińskiego soft power Tak oto wiralowymi trendami na TikToku, supermodnymi laleczkami, inwestycjami w coraz bardziej oszałamiającą i nowoczesną rozrywkę oraz dzięki doskonałemu zrozumieniu zmian w tym, jak konsumujemy treści w sieci, Chiny wyrastają na państwo postrzegane jako modne, nowoczesne i niezwykle pociągające. ·Co łączy Chiny i twoją zdolność utrzymania uwagi? ·Jak TikTok, Shein i DeepSeek: jak podbijają świat? ·Dlaczego Chińczyk nie zrobi kariery i nie znajdzie żony bez meldunku? ·Czy w Państwie Środka można robić niezależne kino? ·Czy chiński model gospodarczy osiągnął już kres swego rozwoju? Odpowiadają: Sylwia Czubkowska, Weronika Truszczyńska, Marcin Krasnowolski, Adrian Brona Ponadto w numerze: ·Sylwia Czubkowska: Chińskie soft power trzyma nas mocno ·„Czuję, że coś mi jest”. Mira Marcinów o hipochondrii ·Gdy goni nas czas. Piotr Oczko i piękno dawnych zegarów ·Wyprodukowane w Chinach. Fotoreportaż z fabryki porcelany w Jingdezhen ·Karol Palczak w Pele-mele: Gdybym nie kochał malarstwa, zostałbym drwalem albo pięściarzem ·Diana Dąbrowska: Co obejrzeć z chińskiego kina? ·Noblista Jon Fosse i jego Bóg ·Anna Alboth Chursand Churramow o smutku Pamirczyków ·Krzyżówka dla mądrali. Rozwiąż i odkryj kolejny Temat Miesiąca! ·Ilona Klimek-Gabryś podpowiada, jaką poezję warto czytać: Doireann Ní Ghríofy
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj