Maszyna do komunikacji
-
Autor: pracazbiorowa
- ISBN: 9788363820381
- EAN: 9788363820381
- Oprawa: oprawa: broszurowa
- Wydawca: Muzeum Sztuki w Łodzi
- Format: 230x165x35 mm
- Liczba stron: 557
- Rok wydania: 2015
- Wysyłamy w ciągu: 3 - 5 dni
-
Brak ocen
-
50,16złCena detaliczna: 70,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 50,16 zł
x
Książka poświęcona zagadnieniom związanym z ideą nowej (bądź funkcjonalnej) typografii. Antologia badająca źródła, mechanizmy i rezultaty zainteresowania artystów awangardowych projektowaniem graficznym.
Zmiana pola widzenia. Druk nowoczesny i awangarda. Ekspozycja prezentowana w Muzeum Sztuki w Łodzi w 2014 r. podejmowała temat, wypracowanych w kręgu międzywojennej awangardy, idei nowoczesnego projektowania graficznego i unowocześnienia druku. Punktem wyjścia dla wystawy stała się idea druku funkcjonalnego Władysława Strzemińskiego, pokrewna proponowanej przez Jana Tschicholda Nowej Typografii.
Artykuły zawarte w Maszynie do komunikacji. Wokół awangardowej idei Nowej Typografii jak podkreślają redaktorzy publikacji Paulina Kurc-Maj i Daniel Muzyczuk układają się w antologię badającą źródła, mechanizmy i rezultaty zainteresowania artystów awangardowych projektowaniem graficznym, nie pomijając jednocześnie odniesień do innych zjawisk kultury.
Awangarda: powielanie idei, Fotomontaż i typografia w konstruktywizmie rosyjskim, Nowe widzenie język nowoczesnej typografii w międzywojennej Polsce i Wzorcowy modernizm. Nowa Typografia Zdenka Rossmanna to tylko wybrane teksty, które prezentują różnorodne ujęcie tematu. Artykuły zawarte w książce przeczą czytelnym podziałom między ruchami awangardowymi, a dążenia dadaistów okazują się być w wielu punktach zgodnie z postulatami konstruktywistów czy reprezentantów neoplastycyzmu. Autorzy tomu ponownie przyglądają się istotnym dla zeszłego wieku (w omawianym obszarze) rewolucjom artystycznym i technologicznym.
Zmiana pola widzenia. Druk nowoczesny i awangarda. Ekspozycja prezentowana w Muzeum Sztuki w Łodzi w 2014 r. podejmowała temat, wypracowanych w kręgu międzywojennej awangardy, idei nowoczesnego projektowania graficznego i unowocześnienia druku. Punktem wyjścia dla wystawy stała się idea druku funkcjonalnego Władysława Strzemińskiego, pokrewna proponowanej przez Jana Tschicholda Nowej Typografii.
Artykuły zawarte w Maszynie do komunikacji. Wokół awangardowej idei Nowej Typografii jak podkreślają redaktorzy publikacji Paulina Kurc-Maj i Daniel Muzyczuk układają się w antologię badającą źródła, mechanizmy i rezultaty zainteresowania artystów awangardowych projektowaniem graficznym, nie pomijając jednocześnie odniesień do innych zjawisk kultury.
Awangarda: powielanie idei, Fotomontaż i typografia w konstruktywizmie rosyjskim, Nowe widzenie język nowoczesnej typografii w międzywojennej Polsce i Wzorcowy modernizm. Nowa Typografia Zdenka Rossmanna to tylko wybrane teksty, które prezentują różnorodne ujęcie tematu. Artykuły zawarte w książce przeczą czytelnym podziałom między ruchami awangardowymi, a dążenia dadaistów okazują się być w wielu punktach zgodnie z postulatami konstruktywistów czy reprezentantów neoplastycyzmu. Autorzy tomu ponownie przyglądają się istotnym dla zeszłego wieku (w omawianym obszarze) rewolucjom artystycznym i technologicznym.