Kultura wizualna w Polsce T.1-2
-
Autor: praca zbiorowa
- ISBN: 5902490409019
- EAN: 5902490409019
- Oprawa: oprawa: folia
- Wydawca: Fundacja Bęc Zmiana
- Liczba stron: 14
- Rok wydania: 2019
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
63,39złCena detaliczna: 98,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 63,39 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Polska kultura wizualna wciąż jest obszarem słabo rozpoznanym i niedowartościowanym. Obraz historycznie ustępuje znaczenia słowu, nieczęsto stając się przedmiotem rozważań teoretycznych, wizje i widzenia są raczej domeną literatury, kompetencje wizualne społeczeństwa polskiego są zwykle nisko oceniane, a jego praktyki bywają określane jako estetyczna nędza, nadmiar lub nuda.
Dwutomowy zbiór, obejmujący (1) teksty i obrazy źródłowe (od Abramowskiego po Hansena, od Rydet po Leśmiana) wraz z komentarzami oraz (2) autorskie hasła dotyczące praktyk widzenia (od obrazu do widowni, od bilbordu do melodramatu, od Pałacu po podróbkę), jest próbą zmierzenia się z tymi uprzedzeniami.
Dwutomowy zbiór, obejmujący (1) teksty i obrazy źródłowe (od Abramowskiego po Hansena, od Rydet po Leśmiana) wraz z komentarzami oraz (2) autorskie hasła dotyczące praktyk widzenia (od obrazu do widowni, od bilbordu do melodramatu, od Pałacu po podróbkę), jest próbą zmierzenia się z tymi uprzedzeniami.