Kultura, media i społeczeństwo w czasie pandemii Covid-19
- ISBN: 9788323240204
- EAN: 9788323240204
- Oprawa: Miękka
- Wydawca: Wydawnictwo Naukowe UAM
- Format: 17.0x24.0cm
- Język: polski
- Liczba stron: 368
- Rok wydania: 2022
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
40,65złCena detaliczna: 49,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,65 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Pandemia zaktualizowała problemy, o których sądziliśmy, że przeszły już do przeszłości. Ukazała kruchość naszej egzystencji i ułudę bezpieczeństwa, które gwarantuje technologia. Zapewne szereg procesów, które zachodzą w czasie pandemii, będzie miało znaczący wpływ na naszą przyszłość. Zdominowanie dyskursu o pandemii przez nauki medyczne, co jest zrozumiałe w świetle zagrożenia zdrowia i życia, jakie ona ze sobą niesie, stwarza wrażenie, że humanistyka jest bezradna. Niniejszą książką próbujemy temu zaprzeczyć; na pracę składają się teksty, które z pozycji humanistyki przedstawiają i interpretują przykłady kulturowych reakcji na pandemię covid-19. Nie jest to zatem praca o wirusie i chorobie, którą wywołuje a raczej zbiór relacji na temat człowieka i jego kultury rozumianej jako narzędzie oswajania z tym co nowe, inne i często (jak w tym wypadku) przerażające.