Kultura informacji
-
Autor: Kisilowska Małgorzata
- ISBN: 9788364203695
- EAN: 9788364203695
- Oprawa: Miękka
- Wydawca: SBP
- Format: 16.0x23.0cm
- Język: polski
- Liczba stron: 220
- Rok wydania: 2016
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
29,10złCena detaliczna: 32,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,10 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Przedstawiona w książce „kultura informacji” - jako pojęcie, termin, obszar badawczy - jest próbą uchwycenia i nazwania pewnej grupy zjawisk i procesów, wynikających z dostrzeganej, dominującej roli informacji we współczesnym świecie, a zwłaszcza w jego bardziej stechnicyzowanej części. Wszystkie trzy jej ujęcia wywodzą się z perspektywy badawczej informatologii, ale czerpią również wiele z innych dyscyplin nauk społecznych i humanistycznych.
Ze względu na podjęcie wątku pojęciowego oraz przyjęty cel - zaproponowanie terminu i zdefiniowanie pola badawczego „kultury informacji”, wraz z merytorycznym uzasadnieniem takiej próby - praca niniejsza ma charakter dedukcyjny, koncepcyjny i konceptualny. Należałoby ją umieścić u samych początków procesu badawczego - stawia bowiem pierwsze pytania, sygnalizuje problem (czy też koncepcję), sugeruje pewien punkt widzenia, wyodrębnia obszar badawczy. Bogactwo i różnorodność materiału źródłowego powodują, że tekst zachowuje otwarty charakter – jest po części propozycją, zaproszeniem do dyskusji, do stawiania kolejnych pytań.