Korespondencje. Sztuka nowoczesna i uniwersalizm
- ISBN: 9788363820015
- EAN: 9788363820015
- Oprawa: oprawa: twarda
- Wydawca: Muzeum Sztuki w Łodzi
- Format: 305x220x65 mm
- Liczba stron: 981
- Rok wydania: 2012
- Wysyłamy w ciągu: 48h
-
Brak ocen
-
21,50złCena detaliczna: 30,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 18,20 zł
x
Niemal tysiącstronicowe kompendium wiedzy o sztuce współczesnej i nowoczesnej prezentujące dwie kolekcje, zbiory łódzkiego Muzeum Sztuki i szwajcarską kolekcję Hermana Rupfa.
Niemal tysiącstronicowe kompendium wiedzy o sztuce współczesnej i nowoczesnej. Katalog towarzyszący ekspozycji będącej najważniejszym wydarzeniem wystawienniczym sezonu 2012/2013, na której zaprezentowane zostały dwie kolekcje: łódzka, należąca do Muzeum Sztuki, zapoczątkowana przez grupę a.r i berneńska, stworzona przez szwajcarskiego przedsiębiorcę i kolekcjonera, Hermana Rupfa. Wystawione zostały dzieła m.in. Picassa, Legera, Klee, Warhola, Kandinsky`ego, Oppenheim, Bourgeois, Kantora, Witkacego, Strzemińskiego.Katalog powiela strukturę wystawy, porządkującej dzieła w zainspirowane filozofią Benjamina pasaże, łącząc prace z obu kolekcji. Publikacja zawiera teksty wprowadzające w historię obu zbiorów oraz wyjaśniające koncepcję ich prezentacji. Intrygującym dla czytelnika zabiegiem jest wprowadzenie dialektycznego referenta w osobie Tomasza Kozaka, który podejmuje dialog z konceptem kuratorów. Każdemu z prezentowanych dzieł towarzyszy komentarz merytoryczny oraz nota informacyjna o twórcy.
Niemal tysiącstronicowe kompendium wiedzy o sztuce współczesnej i nowoczesnej. Katalog towarzyszący ekspozycji będącej najważniejszym wydarzeniem wystawienniczym sezonu 2012/2013, na której zaprezentowane zostały dwie kolekcje: łódzka, należąca do Muzeum Sztuki, zapoczątkowana przez grupę a.r i berneńska, stworzona przez szwajcarskiego przedsiębiorcę i kolekcjonera, Hermana Rupfa. Wystawione zostały dzieła m.in. Picassa, Legera, Klee, Warhola, Kandinsky`ego, Oppenheim, Bourgeois, Kantora, Witkacego, Strzemińskiego.Katalog powiela strukturę wystawy, porządkującej dzieła w zainspirowane filozofią Benjamina pasaże, łącząc prace z obu kolekcji. Publikacja zawiera teksty wprowadzające w historię obu zbiorów oraz wyjaśniające koncepcję ich prezentacji. Intrygującym dla czytelnika zabiegiem jest wprowadzenie dialektycznego referenta w osobie Tomasza Kozaka, który podejmuje dialog z konceptem kuratorów. Każdemu z prezentowanych dzieł towarzyszy komentarz merytoryczny oraz nota informacyjna o twórcy.