Kompetencje społeczne nauczyciela szkoły uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych
-
Autor: Cęcelek Grażyna
- ISBN: 9788381801706
- EAN: 9788381801706
- Oprawa: Miękka
- Wydawca: Adam Marszałek
- Format: 16.0x23.0cm
- Język: polski
- Liczba stron: 232
- Rok wydania: 2023
- Wysyłamy w ciągu: 48h
-
Brak ocen
-
40,23złCena detaliczna: 56,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,23 zł
x
Jest to praca bardzo interesująca, w wielu miejscach oryginalna i wyjątkowo cenna ze względu na doniosłą problematykę, interdyscyplinarność oraz uzyskane korzyści poznawcze i praktyczne. To nowoczesne i wieloaspektowe podejście do działań mających na celu upowszechnianie idei szkoły uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych w oparciu o konstruktywistyczny model edukacji, dla realizacji którego niezbędny jest odpowiedni poziom kompetencji społecznych współczesnego nauczyciela. Zaprezentowane przez Autorkę rekomendacje dla upowszechniania idei szkoły uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych w oparciu o konstruktywistyczny model edukacji oraz dla optymalizacji procesu edukacji nauczycielskiej zawierają wartościowy i bogaty zasób propozycji i możliwości inspirujący do podejmowania konstruktywnych i przemyślanych działań umożliwiających wdrażanie ich do praktyki edukacyjnej, stanowiąc jednocześnie cenny wymiar praktyczno-metodyczny opracowania. Przedstawione w monografii analizy teoretyczne oraz empiryczne pozwalają na poszerzenie i uporządkowanie wiedzy o specyfice funkcjonowania szkoły jako organizacji uczącej się oraz umożliwiającej uczenie się i wyzwalanie w wychowankach aktywności i zaradności życiowej. Służą również refleksji na temat wyzwań stawianych przed współczesnym nauczycielem oraz akcentują konieczność ciągłego doskonalenia warsztatu pracy współczesnego nauczyciela i jego szeroko rozumianych kompetencji społecznych.
- z recenzji prof. dr hab. Krystyny Marzec-Holki
- z recenzji prof. dr hab. Krystyny Marzec-Holki