Iznogud to niewielki wzrostem, ale wielce ambitny wezyr. Nie wystarcza mu stanowisko głównego zausznika władcy Bagdadu, dlatego nie cofnie się przed żadnym łotrostwem ani najokropniejszą zdradą, aby zostać kalifem w miejsce kalifa! Razem ze swoim sługą Pali Bebehem każdego dnia knują, jak odebrać tron łatwowiernemu Harunowi Arachidowi. Iznogud obsesyjnie pragnie zająć miejsce kalifa. I dlatego nic go nie zatrzyma. To siódmy album z cyklu Przygody wielkiego wezyra Iznoguda. Zawiera tomy: Kto zabił kalifa, Sympatyczny potwór, Błąd przodka oraz Tysiąc i jedna noc kalifa.
Niniejszy album zawiera komiksy Carla Barksa z roku 1960. Tytułowy "Pies Wiskerwillów" to jedna z tych opowieści Carla Barksa dotyczących przeszłości Sknerusa, do których bezpośrednio odniósł się Don Rosa, tworząc swoje epickie "Życie i czasy Sknerusa McKwacza". Mówi o wyprawie najbogatszego kaczora świata wraz z Donaldem i jego siostrzeńcami do rodzimej Szkocji. Oczywiście to niejedyna w zbiorze historia o podróży - tych nie brakuje, jak to zwykle u Barksa. Wszystkie trzy najdłuższe z umieszczonych tu komiksów opowiadają o podróżach: w "Pustynnej rurze" kaczory udają się na Saharę, w "Tajemniczym ładunku" płyną po złoto do Afryki, a w "Wyspie na niebie" przemierzają Układ Słoneczny, lecąc do pasa planetoid. Oczywiście w zbiorze zmieściło się też mnóstwo innych, dziesięciostronicowych i krótszych opowieści, również o drugoplanowych mieszkańcach Kaczogrodu i okolic. Czytelnicy kolekcji zwrócą zapewne uwagę, że w okresie, który obejmuje ten tom, spod piórka Barksa wyszło szczególnie dużo historii o Diodaku. "Kaczogród" to kolekcja uwielbianych klasycznych komiksów, napisanych i narysowanych przez Carla Barksa w latach 1943-1972. Komiksy są prezentowane w kolejności chronologicznej. To prawdziwy skarb dla fanów!
Zapraszamy do wspólnej zabawy i nauki z panem Borsukiem i panią Lisicą! Dzisiaj rodzina Borsuków i Lisów opowie nam o drzewach. Nie trzeba daleko szukać, bo ich nora znajduje się dokładnie pod kasztanem! Dowiemy się bardzo dużo o budowie drzew i ich rodzajach, a każdy z bohaterów przedstawi swoje ulubione drzewo. To druga tematyczna książka - zabawna i pełna anegdot - ze świata rodziny Borsuków i Lisów, która doczekała się również animowanej adaptacji telewizyjnej. Wspaniała rodzinka!
Ósma opowieść o Lucky Luke'u, Samotnym Kowboju, który nie musi nosić gwiazdy stróża prawa, aby strzec porządku. W pewnym mieście na Dzikim Zachodzie nie ma szeryfa, jest za to saloon - jedyny w promieniu wielu mil. Kłopoty zaczynają się w chwili, gdy tuż obok powstaje drugi saloon. Wściekły właściciel pierwszego baru wynajmuje rewolwerowca Phila Defera, aby pozbył się konkurencji. Przypadek sprawia, że w sam środek tego zamieszania trafia Lucky Luke. Jak potoczy się jego walka z Deferem? Serię "Lucky Luke" wymyślił znakomity francuski scenarzysta i rysownik Morris (właśc. Maurice de Bevere, 1923-2001), który później zaprosił do współpracy sławnego pisarza Ren Goscinnego (1926-1977). Po śmierci obu ojców Samotnego Kowboja scenariusze i rysunki kolejnych odcinków cyklu są tworzone przez licznych kontynuatorów.
Nowa przygoda słynnych Smerfów, niezwykłych istot z zaczarowanego lasu. Smerfom kończy się zapas soli, muszą więc wybrać się do odległej kopalni, gdzie od wieków wydobywają tę przyprawę. Tak zaczyna się seria niesamowitych zdarzeń, podczas których niebieskie skrzaty trafią do miasta, wylądują w lochu i wyjaśnią tajemnicę sprzed lat. Jak zakończy się niebezpieczna wyprawa Smerfów do świata ludzi? Smerfy wymyślił belgijski scenarzysta i grafik Pierre Culliford (1928-1992) używający pseudonimu Peyo. Obecnie autorami serii są następcy Peyo, w tym jego syn Thierry.
Czworonożny futrzany balon, którego czule nazywamy GARFIELDEM, zawsze chce więcej. A daje z siebie, co może, żebyśmy czytając ten solidny tom zrywali boki ze śmiechu.Czy więc tłucze Odiego gazetą, ciska w Jona ciastem, stosuje dietę tyle kawy, ile tylko wypijesz, czy przemyka do samolotu, Garfield zawsze dba o to, żeby jego nieszczęsny właściciel się nie nudził, a wygłodniali czytelnicy znaleźli powód do śmiechu.Garfieldowy cykl TŁUSTYCH KOCICH TRÓJPAKÓW stanowi kolekcję komiksowych pasków zebranych w nowym, kolorowym wydaniu w tłumaczeniu Piotra W. Cholewy. Garfield zmieniał się trochę na przestrzeni lat, ale jedno pozostało niezmienne: jego gigantyczny apetyt na jedzenie i poczucie humoru. Czeka was dużo szaleńczej radości z nienasyconym kotem, bo nigdy dosyć zabawy.
Bogato ilustrowana książka ukazuje historię społeczności wydawniczej w nietypowy sposób – traktując osoby projektujące książki na równi z redaktorkami i redaktorami. Bo każda książka to rezultat wspólnej pracy jej autorki lub autora, redakcji wydawniczej i graficznej, projektanta, który przesądził o jej wyglądzie, czy nawet drukarza. Zawarte tu historie polskich wydawnictw pokazują nie tylko ich stronę organizacyjną i handlową, lecz także losy związanych z nimi ludzi. Mowa tu o wybitnych fachowcach i wizjonerach, którzy uczestnicząc w budowie Polski Ludowej, zderzyli się z jej totalitaryzmem. To także historia pracujących w okresie PRL-u na etatach w wydawnictwach grafików; wywiady z siedmiorgiem z nich także zamieszczono w książce.
Publikacja ma wiele autorek i autorów: ekspertek i bibliofilów, znających historię książki i księgarstwa. Mieści 17 rozdziałów poświęconych wybranym wydawnictwom, w rzeczywistości jednak liczba opisanych oficyn jest większa – często wydawnictwa łączyły się i przekształcały w nowe instytucje. Książka ta wypełnia ważną lukę w historii życia kulturalnego w Polsce.
„Nieustraszeni Łowcy Strachów” to nowa seria dla dzieci autorów „Detektywa Misia Zbysia” oraz „Smoczka Loczka”. Tym razem Piotr Nowacki i Maciej Jasiński zapraszają czytelników do świata strachów. Każdy się czegoś boi, ma jakieś lęki, ale gdy spotyka w piwnicy ducha lub trafia na zjawę w trakcie spaceru – wtedy najlepiej wezwać specjalistów, czyli ekipę Nieustraszonych Łowców Strachów. To pies Dylan i tchórz Piotruś, którzy przełamując swe lęki, nie spoczną, dopóki nie rozwiążą zagadki.
W trzecim zeszycie serii Dylan i Piotruś wybierają się na urlop w okolice jeziora Tikitaka. Tam dowiadują się, że w okolicy pojawiła się zjawa, którą ostatnio widziano przed stu laty. Co mogło sprawić, że zjawa powróciła i to w samym środku sezonu turystycznego? I czy biwakowanie tuż nad jeziorem to na pewno dobry pomysł?
W znanej nam galijskiej wiosce panują dobre obyczaje, wzajemna życzliwość i zgoda. W Rzymie natomiast senatorowie i Cezar rozgrywają polityczne porachunki. Władca imperium żąda pieniędzy i wojska na nowe wyprawy, ale opozycja uważa, że należy najpierw zaprowadzić porządek w krajach już podbitych. Właściwie chodzi konkretnie o małą wioskę w Armoryce, która niezmiennie stawia opór legionom. Rzymianie wiedzą, że siłą nie są w stanie złamać Galów, dopóki ci ostatni mają magiczny wywar druida Panoramiksa. Cezar zwołuje więc naradę, podczas której rodzi się chytry plan pokonania Galów za pomocą perfidnej intrygi. Do wioski Asteriksa wyrusza Tuliusz Destrukcjusz, wytrawny siewca niezgody, z zamiarem skłócenia Galów, by stali się całkowicie niezdolni do wspólnego działania. Już pierwszego dnia Tuliusz odnosi spore sukcesy, a na skutki plotek, obelg i podważania wszelkich autorytetów nie trzeba długo czekać.
Juliusz Cezar przybywa z wizytą do Aleksandrii i swej ukochanej Kleopatry. Między królewską parą dochodzi do sporu, czyj naród jest potężniejszy. Oburzona pychą Cezara Kleopatra zakłada się, że w trzy miesiące wybuduje wspaniały pałac na jego cześć i tym samym udowodni mu nieustająca wielkość Aleksandrii i jej mieszkańców. Cezar bez namysłu zgadza się na zakład, pewien, że Kleopatra przegra. Królowa powierza to karkołomne zadanie najlepszemu w Aleksandrii architektowi, Numerobisowi. Jeśli mu się nie powiedzie, zostanie rzucony krokodylom na pożarcie. Numerobis jest załamany i choć nie wierzy w sukces, przystępuje do budowy. Gdy w Aleksandrii zjawiają się dzielni Galowie - Asteriks i Obeliks - plan budowy pałacu zyskuje szansę powodzenia...
Asteriks i Obeliks powracają w nowej wspaniałej przygodzie. Oto piąty album stworzony przez francuski duet - scenarzystę Jean-Yvesa Ferriego i rysownika Didiera Conrada - ale pierwszy, nad którym pracowali już pod nieobecność i bez opieki mistrza Alberta Uderzo.Pewnego dnia Panoramiks otrzymuje od wilczego posłańca wiadomość, że jego dawny kolega szaman Akiedystrava jest w niebezpieczeństwie. Asteriks i Obeliks wraz z druidem wyruszają w długą podróż do dziewiczej, dzikiej i, jak okiem sięgnąć, zamarzniętej krainy Sarmatów, aby wspomóc starego przyjaciela. W tym samym kierunku podąża też oddział "odważnych" Rzymian z misją schwytania tajemniczego i przerażającego stworzenia, Gryfa, dzięki któremu Juliusz Cezar mógłby zapunktować u rzymskiego suwerena. Włóż ciepłe botki, gruby polar i ruszaj w drogę z naszymi bohaterami. Zapowiada się ciekawa przygoda!Seria francuskich komiksów, wymyślona w 1959 roku przez scenarzystę i mistrza humoru Ren Goscinny'ego oraz rysownika Alberta Uderzo, od chwili premiery w październiku 1959 roku na łamach magazynu "Pilote" podbiła serca najpierw Francuzów i Belgów, a potem - stopniowo - reszty świata, stając się jednym z fenomenów kultury popularnej XX wieku.
Korsyka, zwana również Wyspą Piękności, to kraj wendety, sjesty, skomplikowanych gier politycznych, ostrych serów, dzikich świń, jadalnych kasztanów oraz starców bez wieku, patrzących, jak życie przemija. To jedno z tych miejsc na kuli ziemskiej, których charakteru i wyrazistości nie są w stanie naruszyć ani ludzie, ani czas. Około roku 50 p.n.e., gdy rozgrywają się przygody naszych galijskich bohaterów, waleczni Korsykanie także doświadczają rzymskiej okupacji. Jeden z nich, więzień skazany na wygnanie za spiskowanie przeciwko Rzymowi, przypadkiem zostaje oswobodzony przez Asteriksa i Obeliksa. Wkrótce zaciekawieni opowieściami o pięknej wyspie przyjaciele postanawiają udać się na Korsykę w towarzystwie Okatarinetabellaczikcziksa, by poznać zwyczaje jego rodaków i dowiedzieć się, jak sprytnie radzą sobie z Rzymianami.
Asteriks i inni Galowie nieraz mówili, że boją się tylko tego, aby niebo nie spadło im na głowy. Tymczasem to, co dzieje się na początku 33. tomu przygód sympatycznych Galów, tak właśnie można określić. Najpiew w czasie polowania Asteriks i Obeliks znajdują w lesie zupełnie sztywnego, a więc nieprzydatnego pod względem kulinarnym, dzika. Kiedy wracają do wioski, stwierdzają, że i ludzie jakby skamienieli. Tylko druid Panoramiks, który nie uległ dziwnemu zjawisku, może coś na to poradzić... Ale czy zdąży?... Nad wioską Galów pojawia się ogromna kula, a z niej wyskakuje dziwny fioletowy przybysz...
Mistrz polskiego komiksu wysyła swoich bohaterów do Akademii Szlacheckiego Korpusu Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej. Kultowa postać Tytusa staje ramię w ramię z generałem Tadeuszem Kościuszką i Kazimierzem Pułaskim, by razem walczyć o niepodległość Ameryki. Ale będzie to bitwa bez ofiar, bo autor nakreślił wojnę z właściwym sobie dystansem i humorem.Komiks zawiera 39 kolorowych plansz pełnych przygód naszych ukochanych bohaterów.
Album zawiera 36 plansz z przygodami Tytusa, Romka i ATomka w czasie Powstania Warszawskiego. Każda plansza jest samodzielną historią, małą anegdotą dowcipnie opowiadającą historię z typowym dla Papcia Chmiela poczuciem humoru.
Jak narodziła się Atena?Kim byli bogowie z Olimpu?Dlaczego Odyseusz to mistrz forteli?Jakich dwanaście prac wykonał Herakles?Z jakiego powodu wybuchła wojna trojańska?Kto zabił Minotaura?Odkryj przygody bogów oraz herosów z mitologii greckiej i rzymskiej opowiedziane w formie komiksu - od powstania świata za sprawą Gai i Uranosa aż po założenie Rzymu przez Romulusa i Remusa.Książka zawiera ponad 20 komiksowych opowieści, drzewo genealogiczne bogów oraz dodatkowe informacje wyjaśniające realia, kontekst historyczny, nawiązania do mitów w sztuce czy we frazeologizmach.Sandrine Mirza - ukończyła historię na paryskiej Sorbonie oraz studia we Francuskim Instytucie Prasy. Przez lata pracowała we francuskich wydawnictwach. Jako autorka specjalizuje się w tematach dotyczących historii kultury, historii i cywilizacji.Clotka (właśc. Clotilde Szymanski) - francuska autorka komiksów oraz ilustratorka książek dla dzieci i młodzieży. Ukończyła paryską Wyższą Szkołę Sztuk Plastycznych. Współpracuje z wieloma znanymi francuskimi wydawnictwami.Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Jedyny w swoim rodzaju komiks ornitologiczny: mnóstwo wiedzy przyrodniczej i humor najwyższych lotów!Arlo jest geniuszem, ale bycie tatą to twardy orzech do zgryzienia (nawet dla wrony). Najpierw trzeba zbudować gniazdo, potem zacząć je remontować, a niedługo później od rana do wieczora zmieniać pieluchy trójce rozwrzeszczanych piskląt (nie, zaraz wronięta nie noszą pieluch). Och, Arlo jest taki skołowany i taki zmęczony! Nieprzespane noce, niekończące się lekcje latania, lęk przed drapieżnikami (sowami, lisami oraz ludźmi) nie idą jednak na marne. Marla i Arlo - chyba najlepsi rodzice w ptasim świecie - nie mają żadnych wątpliwości. Miłość ci wszystko wykracze!Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Mira chciałaby czuć się bardziej dorosła. Ale czy wystarczy w tym celu schować misia pod łóżko, założyć profil na Insta i dołączyć do klubu dla zakochanych? Pierwszy tom zabawnej i wielokrotnie nagradzanej serii komiksowej dla młodszych nastolatków.Mira ma mniej więcej jedenaście lat, mieszka z mamą i marzy o tym, żeby mieć bardziej dorosły pokój, tysiące followersów na Instagramie i chłopaka. Chciałaby też wreszcie poznać swojego tatę. Tymczasem jej najlepsza przyjaciółka Naja zakłada klub dla zakochanych - ale nie z nią, tylko z nową, superfajną koleżanką, która właśnie pojawiła się w klasie. A żeby należeć do klubu, trzeba oczywiście być zakochanym. Tylko w kim Mira miałaby się zakochać? Może w Louisie, swoim najlepszym kumplu? Chyba wystarczy, jeśli będzie o nim myślała pół godziny dziennie, prawda?Seria o Mirze to pełne humoru i trafnych obserwacji komiksowe opowieści o wielkich marzeniach i małych codziennych katastrofach, o nieobliczalnych rówieśnikach i żenujących dorosłych oraz o różnych kłodach, które życie rzuca człowiekowi pod nogi, tak jakby samo dojrzewanie nie było wystarczająco trudne.W 2018 i 2020 roku seria o Mirze została uznana za najlepszy duński komiks dla dzieci i młodzieży, w 2019 była nominowana do Deutscher Jugendliteraturpreis, a w 2023 roku otrzymała prestiżową nagrodę Sren Gyldendal za książkę dla dzieci. Została też przetłumaczona między innymi na angielski, francuski, niemiecki i czeski.
Klub komiksowy rozwija się w różnych kierunkach! Naomi, Melvin i rodzeństwo próbują znaleźć swój cel. Naomi wpada na pomysł szybkiego wzbogacenia się, co wywołuje wiele zamieszania i emocji. Pomysł zostaje odrzucony, ale przyjaciele próbują pozostać wierni swojej wizji. Na dodatek do klasy przychodzi niespodziewany gość, aby namieszać jeszcze bardziej... Czy żądza pieniędzy i władzy przyćmi Naomi cel? Czy to oznacza koniec Klubu Komiksowego? Czy Klub będzie kiedyś taki jak dawniej? Szalonym wybrykom nie ma końca, a przygody małych żabek są przezabawne i pełne emocjonalnej głębi.
Dav Pilkey tworzy komiksy w komiksie, stosując przy tym rozmaite techniki, takie jak malarstwo farbami akrylowymi, rysunek kolorowymi kredkami, japońska kaligrafia, fotografia, kolaż, gwasz, akwarela i wiele innych – ukazując w ten sposób perspektywę poszczególnych żabek. Stylistyczny kalejdoskop w połączeniu z charakterystycznym dla Pilkeya humorem i darem opowiadania składają się na wybuchowy miks stymulujący kreatywność, współpracę, empatię i niezależne myślenie. Ten mądry i radosny komiks zachwyci czytelników w każdym wieku. Barwna, wciągająca i śmieszna powieść graficzna. Koniecznie powinna się znaleźć w bibliotece każdej szkoły, od podstawowej po akademię sztuk pięknych.– School Library Journal
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?