Kim jesteśmy - a kim moglibyśmy być
-
Autor: Gerald Hther
- ISBN: 978-83-64184-19-2
- EAN: 9788364184192
- Oprawa: miękka ze skrzydełkami
- Wydawca: Dobra Literatura
- Format: 205x145x15mm
- Język: polski
- Seria: NOWE ŚCIEŻKI EDUKACJI
- Liczba stron: 208
- Rok wydania: 2022
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
19,19złCena detaliczna: 34,90 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 19,19 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Presja osiągania jak najlepszych wyników i nieustanny stres zabijają motywację i chęć do nauki, odbierają radość uczenia się i niszczą wrodzoną potrzebę odkrywania otaczającego świata.
Tymczasem nasz mózg najlepiej rozwija się dzięki kreatywności i entuzjazmowi. To właśnie one powodują, że lepiej przyswajamy wiedzę, potrafimy wykorzystywać nasze możliwości, a co za tym idzie, dostrzegamy sens uczenia się.
Niestety nasza kultura, nastawiona na wyścig i dążenie do sukcesu za wszelką cenę, odrzuca możliwość działania innego niż nastawionego na cel. Nie dziwi zatem, że najbardziej rozpowszechnione choroby naszej cywilizacji to wewnętrzne wypalenie, depresja i demencja.
Znany niemiecki neurobiolog, Gerald Hüther, proponuje radykalną zmianę myślenia. W oparciu o wyniki badań nad mózgiem stawia prowokującą – i dla wielu mocno deprymującą tezę: Większość z nas to „niedorozwinięte wersje” własnych potencjałów i możliwości.
W książce „Kim jesteśmy – a kim moglibyśmy być” Hüther pokazuje z neurobiologicznej perspektywy, w jaki sposób każdy może stać się tym, kim naprawdę mógłby być, gdyby wykorzystał predyspozycje, jakimi rzeczywiście dysponuje.