Instytucjonalne uwarunkowania społecznej odpowiedzialności biznesu
-
Autor: Kudłak Robert
- ISBN: 9788323233589
- EAN: 9788323233589
- Oprawa: Miękka
- Wydawca: Wydawnictwo Naukowe UAM
- Format: 16.0x23.9
- Język: polski
- Liczba stron: 144
- Rok wydania: 2018
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
14,93złCena detaliczna: 18,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 14,93 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Monografia ma charakter teoretyczny i jest próbą określenia wpływu uwarunkowań instytucjonalnych na zaangażowanie przedsiębiorstwa w dobrowolne działania społeczne i środowiskowe, które są definiowane jako społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR). W szczególności praca analizuje wpływ uwarunkowań instytucjonalnych towarzyszących różnym modelom kapitalizmu w krajach wysoko rozwiniętych na poziom zaangażowania przedsiębiorstw w CSR. Wykorzystuje przy tym ekonomiczną teorię osobistej motywacji Freya do wyjaśnienia wpływu tychże uwarunkowań na motywację menedżerów do podejmowania działań o charakterze społecznie odpowiedzialnym. W monografii zaprezentowane zostały również mechanizmy instytucjonalne prowadzące do globalnego rozprzestrzeniania się praktyk organizacyjnych z zakresu CSR.