
Inkluzja czy iluzja?
Praktyki całożyciowego uczenia się w modelach interwencji społecznych
-
Autor: Pluskota Anna
- ISBN: 9788323135036
- EAN: 9788323135036
- Oprawa: Miękka
- Wydawca: Wydawnictwo Naukowe UMK
- Format: 16.0x23.0cm
- Język: polski
- Liczba stron: 240
- Rok wydania: 2015
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
32,55złCena detaliczna: 38,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,55 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Recenzowana książka prezentuje koncepcyjnie dopracowany i spójny model zmiany społecznej na poziomie lokalnym, który może posłużyć jako instrument projektowania działań zorientowanych na upodmiotowienie jednostek, grup i zbiorowości zagrożonych marginalizacją i wykluczeniem. Odnosząc się krytycznie do dominującej obecnie praktyki interwencji kompensacyjnych i receptywnych działań pomocowych Autorka proponuje szerzej wykorzystywać edukację dorosłych w rozpoznawaniu zasobów tkwiących w środowisku i wykorzystywać je dla celów inkluzji społecznej. Książka autorstwa A. Pluskoty ma charakter interdyscyplinarny. Wyrasta z umiejętnego połączenia współczesnej wiedzy pedagogicznej, psychologicznej i socjologicznej. Po opublikowaniu - jak prognozuję - stanie się ważną pozycją na liście lektur socjologów, psychologów społecznych, pedagogów i andragogów. Może być również stosowana w praktyce i stanowić teoretyczne wsparcie dla polityki społecznej wobec środowisk i zbiorowości zmarginalizowanych i zagrożonych społecznym wykluczeniem.
Z recenzji prof. dra hab. Mieczysława Malewskiego