Kiedy nad ranem zostają znalezione zwłoki, na miejscu zjawia się komisarz Agnieszka Polkowska. Nikt nie chce z nią pracować – zbyt wiele wymaga, słynie z ostrego języka i jest bardziej inteligentna od kolegów. Jej zaangażowanie w każdą ze spraw nie bierze się znikąd: ma kilka tajemnic i wolałaby się nimi nie dzielić. Ostatnie, czego jej trzeba, to błyskotliwy psychopata – człowiek, który odczuwa emocje tylko wtedy, gdy poluje. Gdy wybiera dziewczyny, osacza je i zabija: powoli, delektując się ich cierpieniem. Jest precyzyjny i metodyczny, przekonany, że nikt mu nie dorówna. Nie popełnia błędów. Do czasu.
Kiedy na jego drodze staje komisarz Polkowska, będzie musiał zmierzyć się równym mu przeciwnikiem, kimś, kto potrafi rozgryźć tok jego rozumowania i podążyć za makabrycznymi wskazówkami.
Czy Polkowskiej uda się ocalić kolejną dziewczynę, mimo seksizmu i niekompetencji jej szefów? Czy tajemnica z przeszłości, która dopada ją w chwili, gdy jej życie zaczyna się układać, pokrzyżuje śledztwo? Czy zdoła uratować życie kogoś, kto jest jej najbliższy?
Igor Brejdygant (ur. 1971), polski scenarzysta, reżyser, fotograf i pisarz, studiował na Wydziale Produkcji Filmowej i Telewizyjnej PWSFTViT w Łodzi. Napisał scenariusze m.in. do Zbrodni (reż. Greg Zgliński), Prostej historii o morderstwie (reż. Arkadiusz Jakubik), Palimpsestu (reż. Konrad Niewolski), Paradoksu (reż. Greg Zgliński, Borys Lankosz i Igor Brejdygant) – na podstawie którego napisał świetnie przyjętą powieść pod tym samym tytułem (Marginesy 2016) – oraz Belle epoque (2017) i międzynarodowej koprodukcji Ultraviolet (2017). W cyklu Szaleńcy Pana Boga zrealizował dokumenty Bracia, Kazanie nad czarną rzeką i Latawiec.
Niepokorny i kierujący się własnymi zasadami inspektor Marek Kaszowski żyje w cieniu mrocznej przeszłości, samotnie, obwiniając się za wypadek samochodowy, w którym zginęły jego żona i córka. W pracy partneruje mu podkomisarz Joanna Majewska – funkcjonariuszka Biura Służby Wewnętrznej. Majewska zostaje skierowana do zespołu Kaszowskiego, aby przy okazji badania spraw kryminalnych przeprowadzić śledztwo dotyczące samego inspektora.
Z czasem bohaterowie zaczynają nabierać do siebie szacunku. Paradoksalne są tu nie tylko same zagadki kryminalne, ale i system sprawiedliwości oraz codzienne życie głównych bohaterów. Paradoks to intrygujące historie, których rozwiązanie nie zawsze jest zgodne z prawem, ale zawsze z poczuciem sprawiedliwości swoiście pojmowanym przez inspektora Kaszowskiego.
Współczesny kryminał napisany na podstawie scenariusza serialu z Bogusławem Lindą.
Igor Brejdygant (ur. 1971) – scenarzysta, reżyser, producent, pisarz i fotograf. Scenarzysta seriali Paradoks i Zbrodnia. O sobie mówi tak: Od ponad dwudziestu lat param się niemal wszystkim, co jest związane z powstawaniem filmu i to nieomal każdego rodzaju filmu. Byłem asystentem reżysera noszącym kawę, tłumaczem, kierownikiem produkcji, bywam producentem, reżyserem i scenarzystą, zatrudniano mnie jako fotosistę a nawet operatora, zdarza się, że muszę przedzierzgnąć się w art directora i copywritera, grywam role. Odkąd czasami zajmuję się scenariopisarstwem, niezwykle wzrósł mój szacunek do tak zwanej siły stwórczej (czymkolwiek by ona była). Oto bowiem odkryłem, iż wymyślenie pięciosekundowego wycinka rzeczywistości z wszystkim jego konsekwencjami stanowi wysiłek wręcz niewyobrażalny.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?