W tym dziale znajdziecie fascynująca literaturę, która przekona was jak fascynująca i ciekawa jest historia i jak wiele możemy się nauczyć. Może zainteresujecie się wojną na Pacyfiku, o której ciekawie pisze Morison Samuel Eliot, albo może zaciekawią was powieści Adama Borowieckiego, które przedstawiają przygody w galaktykach kosmosu Junga i Ing. Zapraszamy równiez po powieści biograficzne, polityczne.
Jest schyłek czerwca 1941 r. Na północno-wschodnie Mazowsze, po 21 miesiącach okupacji sowieckiej, wkraczają Niemcy. Rozpoczyna się nowa okupacja. Dla Żydów zamieszkujących miasta i miasteczka takie, jak Łomża, Stawiski, Radziłów czy Rutki-Kossaki oznacza ona śmiertelne zagrożenie. Wielu z nich biernie poddaje się losowi w obliczu nadchodzących wydarzeń, wierząc w nieuchronność przeznaczenia. Główny bohater, Elian Wiernik nie zamierza jednak być bierny. Chce walczyć o przetrwanie, swoje i rodziny. Jego los zależy nie tylko od niego samego, ale tez od postawy Polaków i pewnego Niemca…
„Więzy śmierci” to powieść o dramatach osobistych i tragedii tysięcy naznaczonych, o bezprzykładnej zbrodni, zaplanowanej i bezwzględnie, metodycznie wykonanej. Jest to także powieść o odwadze, poświeceniu i miłości, która sięga aż za grób.
„Seksowny, błyskotliwy romans wypełniony zmysłową grą i niebezpieczną intrygą.” „Romantic Times”
Genevieve Barrett, piękna córka sławnego uczonego, ukrywa tajemnicę, która nieznośnie jej ciąży. Lecz nie może wyjawić jej nikomu…
Sir Richard Harmsworth, nowy uczeń jej ojca, odkrywa sekret Genevieve. Lecz nie zamierza wyjawić go nikomu…
Dlaczego? Kim jest i co naprawdę tu robi? I jak to możliwe, że wydaje się podobny do tajemniczego włamywacza, który niedawno usiłował wkraść się do domu?
Genevieve czuje, że ten zabójczo przystojny mężczyzna wywołuje zamęt w jej głowie i sercu. Lecz nie przeczuwa, że prawdziwy powód, dla którego tu przybył, ściągnie na nich oboje niebezpieczeństwo…
Arcydzieło światowej literatury!
Jedna z najgłośniejszych i najbardziej kontrowersyjnych powieści XXI wieku. Wspomnienia Maximiliana Aue, fikcyjnego nazisty, biorącego udział w eksterminacji Żydów podczas II wojny światowej, to wielowątkowa i znakomicie udokumentowana epopeja o spotkaniu Człowieka ze Złem. Ukazuje kulisy Zagłady i rolę, jaką w jej przygotowaniu odegrali technokraci i eksperci: prawnicy, ekonomiści i świetnie wykwalifikowana kadra administracyjna.
Aue jest takim samym nazistą, jakim byłbym ja – bardzo uczciwym, bardzo zaangażowanym, pełnym poświęcenia i zainteresowanym kwestiami moralnymi.
Jonathan Littell
Kiedy tylko bierzemy tę książkę do rąk, reszta świata przestaje istnieć. Liczy się jedynie te kilkaset stron przed nami.
Éric Neuhoff, „MADAME FIGARO”
Diabelsko – używam tego słowa bardzo świadomie i celowo – zręczna i inteligentna powieść… Żadne streszczenie nie odda jej sprawiedliwości.
Anita Brookner, „THE SPECTATOR”
Czy Łaskawe to monumentalne dzieło w duchu powieści Prousta, Dostojewskiego i Manna, czy też, jak twierdzą niektórzy krytycy, „pornografia zbrodni”, brutalna i perwersyjna prowokacja Jonathana Littella? Warto przekonać się osobiście.
Spis treści
Wstęp
Rozdział 1
Od dziś panna Anna
Rozdział 2
W drewnianym kościele
Rozdział 3
Cisza
Rozdział 4
Od wczoraj Psyche
Rozdział 5
W kamiennym mieście
Rozdział 6
Pierwsze odgłosy
Rozdział 7
Pogromczyni od jutra
Rozdział 8
Przebudzenie
Rozdział 9
W stronę otchłani
Rozdział 10
Pojutrze i kolejne dni oraz kilka nocy
Rozdział 11
Wniebowstąpienie
Rozdział 12
Rozmowa z obrazem
Hadji Murat, one of the most feared and venerated mountain chiefs in the Caucasian struggle against the Russians, defects from the Muslim rebels after feuding with his ruling imam, Shamil. Hoping to protect his family, he joins the Russians, who accept him but never put their trust in him – and so Murat must find another way to end the struggle.
Tolstoy knew as he was writing this, his last work of fiction, that it would not be published in his lifetime, and so gave an uncompromising portrayal of the Russians’ faults and the nature of the rebels’ struggle. In the process, he shows a mastery of style and an understanding of Chechnya that still carries great resonance today.
This evocative account of the life of the Renaissance’s greatest figure traces Leonardo’s early development as an artist and court figure to his final years in exile, portraying his loves and sufferings, as well as his intellectual curiosity and tireless loyalty to his ideals. But it is the background to his famous painting La Gioconda and his relationship with the mysterious Florentine woman who modelled for it that are at the heart of the novel – here presented for the first time in an unabridged translation. The result is an engrossing and unforgettable read.
An unjustly forgotten masterpiece of Russian literature that inspired one of Freud’s most important essays, Leonardo da Vinci also offers an illuminating snapshot of the society of the period – beset with intrigue and religious and social tension – and a host of memorable historical figures such as Michelangelo, Raphael, Machiavelli, Savonarola and the infamous Borgias.
Set during the Pugachov rebellion against Catherine the Great, The Captain's Daughter was Pushkin's only completed novel and remains one of his most popular works. The inexperienced and impetuous young nobleman Pyotr Grinyev is sent on military service to a remote fortress, where he falls in love with Masha, Captain Mironov's daughter – but then the ruthless Cossack Pugachov lays siege to the stronghold, setting in motion a tragic train of events.
This volume also contains another work by Pushkin on the same theme, A History of Pugachov, which presents an impartial, meticulously researched history of the revolt, but was regarded in aristocratic circles as subversive on its publication. Together, these two works provide a fascinating insight into the character of the peasant who tried to overthrow an empress, written with the clarity and insight of Russia's greatest poet.
Kontynuacja „Listu do króla” – trzymającej w napięciu klasycznej powieści rycerskiej dla młodych czytelników.
Wiosną rycerz Rystridyn miał wrócić z Dzikiego Boru. Nie wrócił. Podobno widziano go w zamku Islan, podobno wyruszył do Kraju Delty. Podobno wszyscy jego towarzysze zginęli…
Tiuri postanawia zbadać, co się stało. Ze swoim przyjacielem Piakiem zapuszcza się w mroczne ostępy, w których czają się zbójcy i tajemniczy Ludzie w Zieleni. Kręte ścieżki prowadzą na manowce, w gęstwinie kryją się zaginione miasta, w powietrzu krążą dawne klątwy. Niektórzy mówią nawet, że bór jest nawiedzony.
Chłopcy trafiają na trop niebezpieczeństwa, które może zagrozić całemu królestwu. Czy zdołają je powstrzymać? Każdy fałszywy ruch może ich kosztować życie…
Polecamy także List do króla – powieść, która została uznana za najlepszą holenderską książkę młodzieżową drugiej połowy XX wieku i stała się światowym bestsellerem.
Mamy oto w rękach kolejną opowieść o wojennym dzieciństwie.
Kolejną, ale jednocześnie taką, jakiej jeszcze nie było.
Jest w niej mroczna codzienność okupacji, tak jak widzi ją mała dziewczynka u progu wieku szkolnego.
Bolesne zderzenie nadziei i oczekiwań dziecka z brutalnymi aktami przemocy i zagłady to wstrząsająca wizja zniewolonego dzieciństwa, któremu odebrano poczucie bezpieczeństwa, najbliższą ojczyznę i najbliższe osoby.
Ale zarazem widzimy tu również siłę dzieciństwa, jego potęgę, która nie daje się pokonać.
Potęgę kreatywności, ufności i nadziei.
Rekwizyty dzieciństwa – wojenne losy dotykają też gałgankowej lalki, w istocie wszystkich lalek z którymi się spotkamy w tej opowieści, bo każda z nich ma w sobie okruch naszej historii. Wzruszająca jest zabawa w kartoflane przedszkole, kiedy dziewczynka, zmuszona do pracy ponad swe nikłe siły w niewoli niemieckiej - znajduje w sobie dość dziecięcej wyobraźni aby stworzyć własny świat zabawy, a obierane kartofle przekształcić w grono bliskich przyjaciół.
Dziękując Małgorzacie J. Berwid za spisanie i udostępnienie nam tej opowieści zachęcam wszystkich - i dorosłych i dzieci do uważnej lektury, bo każdy znajdzie w niej coś dla siebie.
Prof. Joanna Papuzińska
Abigail Weston ma wszystko: urodę, inteligencję i największy posag w Anglii. Jej rodzice marzą, że poślubi księcia. Abigail marzy, że poślubi mężczyznę, który pokocha ją dla niej samej i obdarzy namiętnością, o jakiej czytuje ukradkiem w gorszącej książce Pięćdziesiąt twarzy grzechu…
Sebastian Vane nie ma nic. Wrócił do domu z wojennymi ranami, by przekonać się, że rodowy majątek przepadł, a nazwisko okryła niesława. Nie jest wymarzonym kandydatem do ręki żadnej panny, a już na pewno nie ręki dziedziczki fortuny. Lecz zapatrzona w Sebastiana Abigail nie dostrzega jego zrujnowanej reputacji...
Nagle pojawia się ten trzeci. Czy Abigail odważy się pójść za głosem serca, nawet jeśli może stać się bohaterką niewyobrażalnego skandalu?
Jedna z najwybitniejszych powieści amerykańskich XX wieku, a zarazem najsłynniejsza powieść o II wojnie światowej.
Utrzymana w poetyce czarnego humoru, ukazuje bezsens wojny i armii jako instytucji, wyśmiewa mechanizmy społeczne rządzące się logiką absurdu. Jej bohaterowie to zbiorowisko wariatów, fanatyków, idiotów i oportunistów, ale nade wszystko ludzi, którzy pragną jednego – przeżyć.
Pilot Yossarian jest przekonany, że wszyscy dybią na jego życie – zarówno Niemcy, jak i dowódcy jego jednostki, zmuszający go do udziału w coraz większej liczbie misji bojowych. Udaje wariata, by wykpić się od dalszych lotów. Tymczasem otaczają go sami wariaci. Major Major Major, który przyjmuje podwładnych tylko wtedy, gdy go nie ma; porucznik Scheisskopf, którego działalność ogranicza się do urządzania defilad; porucznik Milo Minderbinder, który traktuje wojnę jako sposób na zbicie majątku i bombarduje własne pozycje, bo dogadał się z nieprzyjacielem. Oficjalnie w amerykańskim wojsku nie ma miejsca dla wariatów; choroba psychiczna stanowi wystarczający powód, by zostać natychmiast odesłanym do domu. Przepisy są w tym względzie bardzo wyraźne. Jest jednak mały kruczek: osławiony „paragraf 22“...
Trwa II Wojna Światowa, kulminacja chaosu, terroru i szaleństwa. Gdzieś na wschodzie Polski niewielki oddział partyzantów z zaciekłą determinacją broni swojego kraju przed najeźdźcami. Giną kolejni żołnierze, oddział powoli się wykrwawia. Jeśli zostaną w lesie nadchodząca zima będzie kresem dla nich wszystkich. W rozpaczliwej próbie przetrwania próbują odbić z rąk Rosjan pobliskie miasteczko. To, co tam zastają wystawia na próbę ich odwagę, siłę ducha i poczytalność. Bo jak pogodzić się z czymś, czego w żaden sposób nie może przyjąć racjonalny rozum?
Niepozorna książeczka, znaleziona w zniszczonym kościele, daje nadzieję. Na przetrwanie, a może nawet na zwycięstwo. Jednak cena, jaką przyjdzie za nie zapłacić będzie koszmarnie wysoka i wystawi na próbę człowieczeństwo każdego z partyzantów, łącznie z oddziałowym kapelanem. To on ostatecznie będzie musiał zdecydować, jak wielkie świętokradztwo jest skłonny popełnić w imię walki za Ojczyznę.
Ta historia chwyta za gardło na pierwszej stronie i nie odpuszcza do ostatniego zdania.
Tadeusz Borowski’s concentration camp stories were based on his own experiences surviving Auschwitz and Dachau. In spare, brutal prose he describes a world where where the will to survive overrides compassion and prisoners eat, work and sleep a few yards from where others are murdered; where the difference between human beings is reduced to a second bowl of soup, an extra blanket or the luxury of a pair of shoes with thick soles; and where the line between normality and abnormality vanishes. Published in Poland after the Second World War, these stories constitute a masterwork of world literature.
Do Armadillo przyjechali tak jak przystało na Dzikim Zachodzie: w samo południe, z rewolwerami w dłoniach, by obrabować bank. Niestety, nic nie poszło zgodnie z planem. Zginęli, a miasteczko zostało przeklęte. Dla czterech z nich był to prawdziwy koniec, ale dla Toma dopiero początek.
Sto lat później klątwa zaczyna słabnąć, a Tom, strażnik Armadillo, wreszcie poznaje prawdę o tajemniczym magu-bankierze, odpowiedzialnym za śmierć przyjaciół i jego własny parszywy los.
Jednak w Armadillo prawda nie wyzwala, nie uszlachetnia… zmienia jedynie kajdany na okowy i z deszczu lądujesz prosto w gównoburzy!
Witajcie w Armadillo!
***
„Western, horror, groteska i bohater z ogniem zamiast oczu… Książka Bartosza Orlewskiego to pozycja dla tych, którzy lubią szaleńczy slalom między literackimi gatunkami, w stylu jak najbardziej dowolnym.”
Dawid Kain, autor powieści „Kotku, jestem w ogniu” i „Fobia”
Następna wesoła przygoda Lucky Luke’a, najsławniejszego komiksowego kowboja z Dzikiego Zachodu!
Na scenę wkraczają bracia Daltonowie! Postanawiają zostać rabusiami równie znanymi, co ich dalecy kuzyni, przed którymi drżał cały Dziki Zachód. Aby zdobyć ponurą sławę, czterej młodzieńcy będą musieli się podszkolić w bandyckim fachu. Daltonom przyświeca jeszcze jeden cel: krwawa zemsta na Lucky Luke’u, który kiedyś pokonał ich kuzynów. Szykuje się wielki pojedynek!
Serię Lucky Luke wymyślił znakomity francuski rysownik Morris (właśc. Maurice de Bevere, 1923–2001), który później przygotowywał ją wraz ze sławnym pisarzem René Goscinnym (1926–1977). Po śmierci Goscinnego scenariusze kolejnych odcinków serii były tworzone przez licznych kontynuatorów.
Sir James Waverly, hrabia Winterton, zawsze dbał o reputację i unikał skandali. Dlatego niechętnie zgadza się wyświadczyć przysługę młodszemu kuzynowi i przywieźć jego kochankę do majątku pod Londynem.
O umówionej porze sir James zjawia się w Hyde Parku i podchodzi do kobiety w czerwieni, która odpowiada opisowi podanemu przez kuzyna. Nieznajoma nie zamierza jednak skorzystać z zaproszenia do powozu. Waverly zgodnie z instrukcjami kuzyna zabiera ją siłą i odjeżdża.
Szybko okazuje się, że porwał niewłaściwą osobę. Zamiast damy lekkich obyczajów James uprowadził lady Florentinę Hale-Burton i sprowadził na siebie nie lada kłopoty…
Alex Arrandale najbardziej w życiu ceni sztukę i dobrą zabawę. Jako niezależny finansowo młodszy syn earla nigdy nie musiał sprawować żadnych obowiązków ani też liczyć się z niczyim zdaniem. Wszystko zmienia się, kiedy nagle umiera jego starszy brat i Alex dziedziczy tytuł wraz z odpowiedzialnością za całą rodzinę i jej majątek.
Alex dowiaduje się, że w rodzinnym pałacu Chantreys mieszkają dwie bratanice i ich guwernantka i postanawia się ich pozbyć. Chce, aby cała rezydencja służyła mu jako miejsce nieskrępowanej zabawy.
Okazuje się jednak, że guwernantka dziewczynek, panna Diana Grensham, ani myśli wykonać polecenie nowego earla. Rozpoczyna się pojedynek charakterów…
When two rich young gentlemen move to town, they don't go unnoticed - especially when Mrs Bennett vows to have one of her five daughters marry into their fortunes. But love, as Jane and Elizabeth Bennett soon discover, is rarely straightforward, and often surprising. It's only a matter of time until their own small worlds are turned upside down and they discover that first impressions can be the most misleading of all.
Pride and Prejudice is one of six unforgettable Puffin Classics, brought together for International Women's Day in a stunning set in celebration of some of the most iconic female writers of the 19th and early 20th centuries.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?