
Gamification. Jak wygrać zaangażowanie respondenta
Jak wygrać zaangażowanie respondenta
-
Autor: Anna Gorączka Protasiuk Michał
- ISBN: 9788301213763
- EAN: 9788301213763
- Oprawa: oprawa: broszurowa
- Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
- Format: 205x145 mm
- Język: polski
- Liczba stron: 206
- Rok wydania: 2020
- Wysyłamy w ciągu: 48h
-
Brak ocen
-
59,78złCena detaliczna: 74,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 47,18 zł
Największy problem w badaniach marketingowych to zdobycie respondenta i utrzymanie jego uwagi. Gamification pozwala na zaangażowanie respondenta i uzyskanie lepszych wyników badań. ,,Gamification. Jak wygrać zaangażowanie respondenta"" to pierwsza publikacja na ten temat. Autorzy, którzy mają na swoim koncie kilkanaście dużych projektów badawczych z wykorzystaniem gamification, dzielą się doświadczeniem i wiedzą. ,,Gamification. Jak wygrać zaangażowanie respondenta"" to praktyczna i niezbędna lektura dla specjalistów zajmujących się badaniami marketingowymi i konsumenckimi, agencji badawczych, marketingowców oraz studentów socjologii, marketingu, informatyki.
Bitwa współczesnego marketingu toczy się przede wszystkim o uwagę konsumenta. Do opisu nowej rzeczywistości stworzono pojęcie ,,attention economy"", zakładające, że uwaga jest zasobem rzadkim i to o nią należy przede wszystkim rywalizować. A jest to zadanie coraz trudniejsze (...) W jaki sposób my - badacze marketingowi - nadążamy za zmianami? Czy używane przez nas narzędzia są dobrze dopasowane do wyzwań współczesnego świata i błyskawicznie zmieniającego się respondenta? Czy potrafimy modyfikować swoje podejście i instrumenty badawcze, którymi się na co dzień posługujemy?
- ze wstępu autorów
Tytułowa gamifikacja (grywalizacja) to wykorzystywanie schematów i mechanizmów znanych z gier poza kontekstem gier, zwłaszcza w różnych działaniach grupowych, w celu zwiększenia zaangażowania osób wykonujących określone zadania. Należy potraktować tę książkę jako zaproszenie do dyskusji i dalszych prac nad rozwojem gamification w praktyce badawczej. To nowatorska publikacja na naszym rynku wydawniczym.
- prof. dr hab. Małgorzata Bombol
Należy bardzo docenić wiedzę autorów w temacie, liczne przykłady z literatury i praktyki zagranicznej oraz opisy własnych eksperymentów. Książkę wzbogacają również komentarze i przykłady starań praktyków z polskiego rynku badań marketingowych. To praktyczny przewodnik po tym, jak dobrze zaprojektować angażujące badanie ilościowe i jakościowe.
- dr Michał Jan Lutostański