Fake news. Produkt medialny czasów postprawdy
Produkt medialny czasów postprawdy
-
Autor: Katarzyna Bąkowicz
- ISBN: 9788382090635
- EAN: 9788382090635
- Oprawa: oprawa: broszurowa
- Wydawca: Aspra
- Format: 16.0x24.0cm
- Język: polski
- Liczba stron: 268
- Rok wydania: 2021
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
30,05złCena detaliczna: 45,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,05 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Katarzyna Bąkowicz podejmuje się niełatwej próby i próbę tę należy uznać za udaną zdefiniowania kluczowej dla prowadzonych przez nią rozważań kategorii fake newsa, który traktuje jako produkt medialny czasów postprawdy. Praca jest intelektualnie dojrzała, przemyślana i spójna. Jest odkrywcza, niebanalna poznawczo, inspirująca, skłaniająca do przemyśleń, ale i momentami ważnej i potrzebnej polemiki z Autorką. Już sam wybór problematyki wyraźnie wskazuje, iż pani Katarzyna Bąkowicz podjęła się analizy problemu nowatorskiego [...] stawiając sobie zadanie ambitne i podwójnie trudne, gdyż podjęła się eksploracji białej plamy badawczej, z którą to, poradziła sobie bardzo dobrze. Jej pracę czytam [] jako rozmywanie się kategorii prawdy w kulturze informacyjnej natychmiastowości, stąd sama prawdziwość informacji, staje się mniej istotna od możliwości przyciągania uwagi w dobie informacyjnego przeciążenia, co oczywiście odbywa się kosztem jej pauperyzacji i obniżania jakości prezentowanych informacji.
z recenzji Prof. dr hab. Magdaleny Szpunar (UJ)
z recenzji Prof. dr hab. Magdaleny Szpunar (UJ)