Dziecko w mediach
- ISBN: 9788380170001
- EAN: 9788380170001
- Oprawa: Kartonowa Foliowana
- Wydawca: Elipsa Dom Wydawniczy
- Format: 16.9x23.8
- Język: polski
- Liczba stron: 530
- Rok wydania: 2016
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
44,20złCena detaliczna: 54,60 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,20 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Mass media pojawiły się w życiu najmłodszych w sposób naturalny, stając się ważnym elementem kształtującym ich percepcję i światopogląd. Są źródłem bieżących wiadomości, dostarczają wiedzy i rozrywki, jak również stanowią ogromną siłę w kształtowaniu opinii, postaw i systemów wartości swych odbiorców, a w szczególności dzieci. Tym samym media są potężną instytucją socjalizującą i wychowującą młode pokolenie.
Publikacja przedstawia nie tylko analizy szeregu procesów związanych z odbiorem radia, telewizji, prasy, reklamy przez dzieci, ale też podejmuje próbę podania odpowiedzi na pytania o rolę i miejsce mediów w rozwoju dziecka, edukacji oraz przestrzeni publicznej.
W książce, co istotne, autorzy poruszają wiele zagadnień rzadko omawianych. Do nich można zaliczyć m.in. problemy seksualizacji dzieci, życia religijnego dziecięcych bohaterów filmów i seriali, specyfiki przekazu radiowego. Teksty są dostępne w przekazie także dla pedagogów, nauczycieli nie pracujących zawodowo na uczelniach. Mogą więc wzbogać jakość ich pracy wychowawczej i dydaktycznej.