Drogowskazy studiowania Podręcznik umiejętności akademickich
-
Autor: Wach Anna Furmańczyk Joanna
- ISBN: 9788301235925
- EAN: 9788301235925
- Oprawa: oprawa: broszurowa
- Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
- Format: 486x186 mm
- Język: polski
- Liczba stron: 208
- Rok wydania: 2024
- Wysyłamy w ciągu: 48h
-
Brak ocen
-
35,75złCena detaliczna: 49,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,45 zł
Dlaczego warto i jak uczyć się w grupie?
Czy wszyscy uczymy się w ten sam sposób?
Jak pokonać prokrastynację, czyli po co studiować i jak zapanować nad czasem?
Jak czytać i pisać teksty naukowe?
Jak zaprezentować siebie, swoją pracę i nie dać się stresowi?
Studiowanie wymaga nie tylko samodzielności i odpowiedzialności, lecz także eksplorowania i podejmowania wielu aktywności nieobjętych planem studiów. To czas rozwoju zainteresowań, poszukiwania innych możliwości rozwoju oraz nabywania nowych kompetencji w kołach naukowych, organizacjach studenckich i działalności pozauczelnianej. Okres studiowania to gromadzenie różnych doświadczeń oraz budowanie własnego kapitału intelektualnego i społecznego, co w rezultacie pozwoli absolwentom uczelni dobrze przygotować się do wejścia na rynek pracy.
Moment przejścia ze szkoły średniej do systemu edukacji wyższej może być dla wielu świeżo upieczonych studentów trudnym czasem. Ta książka ma dostarczyć wsparcia w tym szczególnie ważnym okresie stawiania pierwszych kroków w nowym środowisku, jakim jest szkoła wyższa.
Celem podręcznika jest nie tylko ukształtowanie wiedzy i rozwinięcie umiejętności skutecznego studiowania, ale przede wszystkim rozwój świadomości i refleksyjności na temat własnych procesów uczenia się, komunikowania i współpracy w grupie. Publikacja umożliwia studentom poznanie zarówno własnych mocnych stron, jak i słabości, oraz świadome i odpowiedzialne budowanie kariery studenckiej.
Konstrukcja i koncepcja podręcznika korespondują ze współczesnymi teoriami uczenia się i czynią uczącego się projektantem własnego procesu kształcenia, a nie tylko odbiorcą eksperckiej wiedzy przekazanej w formie pisanej. Jest to podejście szanujące podmiotowość czytelnika i zachęcające go do twórczego wykorzystywania proponowanych treści.
Z recenzji dr hab. Małgorzaty Rosalskiej, prof. UAM