Czy Kopciuszek musi być dziewczyną? Edukacja polonistyczna bez schematów rodzajowych
Edukacja polonistyczna bez schematów rodzajowych
- 
                        Autor: Kwak Karolina
 - ISBN: 978-83-242-3601-5
 - EAN: 9788324236015
 - Oprawa: miękka
 - Wydawca: Universitas
 - Format: 205x135mm
 - Język: polski
 - Seria: EDUKACJA NAUCZYCIELSKA POLONISTY
 - Liczba stron: 348
 - Rok wydania: 2020
 - Wysyłamy w ciągu: niedostępny
 - 
                    
                    Brak ocen
 - 
                    27,63złCena detaliczna: 42,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,63 zł
 
Artykuł chwilowo niedostępny
                    
                    x
        
            Imponuje tu szczególna umiejętność wyważania sądów, powstrzymywania się od jednoznacznych konkluzji i rozstrzygnięć, rezygnacji ze stylistyki ataku, walki, agresji, co przekłada się bezpośrednio na sytuację szkolną i tworzy realną szansę na przełamanie bariery potocznych uprzedzeń związanych z problemem płci społeczno-kulturowej, a w konsekwencji i szansę na przełamanie tych uprzedzeń wśród uczniów. Strategię działań, jaką proponuje się w tej pracy, można by nazwać w najogólniejszym sensie strategią różnego typu i rodzaju działań rozbudzających i poszerzających przestrzeń uczniowskiej empatii; działań inicjujących pragnienie uważniejszego przyjrzenia się sobie i innym ludziom, prowadzących w konsekwencji do niezgody na ograniczenie możliwości rozwojowych człowieka i wszelkie wykluczenia.z recenzji prof. dr hab. Grażyny Tomaszewskiej   Autorka raz po raz formułuje refleksje o randze edukacyjnych wielkich idei i formie kunsztownych sentencji. Muszę przyznać, że nieczęsto zdarza mi się napotykać w rozprawach edukacyjnych (w obszarze polskiego dyskursu) tak zdecydowane, fundamentalnie ważne i tak zgrabnie skreślone myśli.Na własne oczy widzimy (w komentarzach i rysunkach dzieci) proces dookreślania siebie, własnego światoodczucia, wizji rzeczywistości, które wyzwala dydaktycznie zaaranżowane spotkanie z literaturą. Dodajmy ? literaturą z kręgu dawnego i współczesnego piśmiennictwa dla dzieci i młodzieży, a więc taką, której filozoficzny, formacyjny charakter bywa kwestionowany, zwłaszcza w konfrontacji z tym samym wymiarem przypisywanym arcydziełom.z recenzji dr. hab. Witolda Bobińskiego