Czwarty stan
Media masowe w pejzażu społecznym Wielkiej Brytanii
-
Autor: Adamowski Janusz
- ISBN: 838996483X
- EAN: 9788389964830
- Oprawa: Twarda
- Wydawca: Aspra
- Format: 15.0x20.0cm
- Język: polski
- Liczba stron: 366
- Rok wydania: 2006
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
32,90złCena detaliczna: 47,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,90 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Termin "czwarta władza", zdaniem wielu osób, lepiej oddaje istotę znaczenia mediów masowych w życiu społeczeństw, aniżeli pojęcie "czwarty stan", od którego przecież wszystko się zaczęło.
To angielski myśliciel Edmund Burke (1729-1797), publicysta, filozof i polityk, od 1765 roku członek Izby Gmin, początkowo zwolennik wigów, a potem torysów, uznawany za jednego z ojców ideologii konserwatywnej, wprowadził ten termin do publicznego użytku. W 1774 roku, wygłaszając przemówienie w parlamencie, zwrócił się do zebranych tymi oto słowami: "W parlamencie są reprezentowane trzy stany; ale tam, w loży prasowej zasiada czwarty stan, dalece ważniejszy, aniżeli wszystkie pozostałe".
Publikacja powstała we współpracy z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.