Człowiek w turystyce Role potrzeby zachowania
Warsztaty z geografii turyzmu. T. 7
- EAN: 9788380882935
- Oprawa: Miękka
- Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
- Format: 23.0x18.1
- Język: polski
- Liczba stron: 286
- Rok wydania: 2016
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
29,71złCena detaliczna: 39,90 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,71 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Przedstawione w publikacji prace zostały pogrupowane w trzy bloki tematyczne. Pierwszy blok odnosi się do zagadnień teoretyczno-metodologicznych, między innymi podnoszących kwestię indywidualnej przestrzeni turystycznej człowieka, inhibitorów jego aktywności turystycznej, oceny zastosowania w badaniach uznanych koncepcji teoretycznych (np. społecznych i prognostycznych) czy próby kreowania nauki o turystyce.
Drugi blok dotyczy rozważań nad rolą człowieka w turystyce, która została określona poprzez zarysowanie sylwetki turysty w parku narodowym, a także zdefiniowanie działań wychowawczych i popularyzatorskich w organizacjach turystycznych oraz prognostycznych (scenariusze rozwoju).
W trzecim bloku autorzy zajmują się tematyką zachowań i potrzeb człowieka w turystyce. Zostały one pokazane na przykładach: strefy nadmorskiej wybrzeża Bałtyku, uczniów szkół z obszaru aglomeracji poznańskiej, łódzkich hosteli, sieciowych produktów turystycznych na obszarze euroregionów Glacensis i Pradziad oraz „złotego pociągu” w okolicy Wałbrzycha.