KATEGORIE

Kategorie

Okładka książki Coaching prowokatywny

Coaching prowokatywny

Nowe podejście dla coachów, terapeutów, doradców

  • ISBN: 9788391667767
  • EAN: 9788391667767
  • Oprawa: Miękka
  • Wydawca: Metamorfoza
  • Format: 17.0x24.0cm
  • Język: polski
  • Liczba stron: 166
  • Rok wydania: 2016
  • Wysyłamy w ciągu: niedostępny
  • Brak ocen
  • 26,63
     zł
    Cena detaliczna:  41,00 zł
    Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,63
Artykuł chwilowo niedostępny
Wpisz e-mail, jeśli chcesz otrzymać powiadomienie o dostępności produktu
x

Coaching Prowokatywny i Terapia Prowokatywna to taka metoda, w której coach/terapeuta odgrywa adwokata diabła - udziela bzdurnych rad, kwestionuje postępy, pracowicie 'nie pamięta' i 'nie rozumie', czasem nawet 'nie słyszy'. Maluje barwne, stereofoniczne i namacalne obrazy tego, jak klientowi nie uda się zmienić, przejść barier, których doświadcza...

I co się wtedy dzieje? To samo, co zwykle: klient nie wierzy coachowi, robi dokładnie odwrotnie niż terapeuta czy coach doradza, i wkracza na ścieżkę rozwoju, przekraczania własnych ograniczeń. Wbrew swojemu 'szalonemu terapeucie' i 'szalonemu coachowi' bardzo szybko osiąga cele terapii czy coachingu. A wszystko po to, żeby temu 'pokręconemu' coachowi/terapeucie pokazać, jak bardzo się myli w negatywnej ocenie klienta.

Działa?

Działa!

Jeszcze jak!!!

Książka świetnie uzupełnia się z "Terapią Prowokatywną" Franka Farrelly'ego i Jeffa Brandsma. A gdy jeszcze dodać nagrania DVD z sesji prowokatywnych samego Franka Farrelly'ego - Czarodzieja z Wisconsin - to tak rozszerzysz twój repertuar coacha, terapeuty, menedżera, rodzica, przyjaciela :-D

Potężna dawka humoru, konfrontacji i życzliwości... Zrób sobie prezent. (i jeszcze komu?)...

 

Fragment książki


Wstęp
Mia i Ronald od lat prowadzili przyjemną restaurację. Często jeszcze długo po zamknięciu goście zostawali z nimi na drinka. Kiedy Ronald kilkakrotnie w ciągu dnia zemdlał i spadł ze stołka barowego, pojawiło się podejrzenie, że coś jest nie tak. W końcu restauracja zbankrutowała, więc siedzą teraz razem u psychologa. „No tak", mówi Ronald, patrząc niewinnie swomi niebieskimi oczami. „Może faktycznie byłem trochę przemęczony. Grypa, czy coś ...". Mia w tym samym czasie stanowczo kręci głową i patrzy na nas nienawistnym spojrzeniem. „Sami teraz widzicie, wszystkiemu zaprzecza." Przewraca oczami do góry i głęboko wzdycha. Roland chce mimo to otworzyć nową działalność gastronomiczną. Mia nie ma już na to ochoty. Nie chce znowu przechodzić przez kolejne stany napięciowe.
Gdybyśmy byli zwykłymi, tradycyjnymi terapeutami, w tym momencie rozmowy przytaknęlibyśmy pełni zrozumienia i z westchnieniem przyznali, że Mia wcale nie ma łatwo. Że odczuwa silną frustrację i takie tam. Tylko że my nie jesteśmy już tradycyjnymi terapeutami. Jesteśmy coachami prowokatywnym - zajmujemy się udzielaniem pomocy w sposób prowokatywny, czyli taki, który rzadko wydaje się mieć coś wspólnego z pomaganiem. „Aha", mówimy do Mii. „Małe dzieci stają się dorosłe. Ronald to twoje dziecko, mały chłopczyk uzależniony od ciebie. On sam zupełnie tak tego nie widzi, po to jest przecież jego Mamma Mia. Ale co zrobisz, kiedy on w końcu dorośnie? Według nas, Mia, to dla niego dobry moment, aby opuścił dom". „Tak", podśmiechuje się Mia. „Wszystko się zgadza. Kiedy są już dorosłe, musisz je wypuścić na wolność, co?" „A ty, Ronald", mówimy dalej, „dla ciebie przyszedł czas, aby odejść. Chciałbyś tylko jeszcze raz przyjść do psychologa, żeby potem móc powiedzieć, że naprawdę próbowałeś wszystkiego. I masz rację, w takim wypadku masz zawsze alibi...". Ronald patrzy przed siebie otępiałym wzrokiem i wzrusza ramionami. „Cóż", mówi po dłuższej chwili. „Właściwie... to tak". „Szybko doszliście do sedna", stwierdza Mia. Zajmowanie się coachingiem lub terapią prowokatywną to taka forma pracy, która działa w oparciu o mięśnie śmiechowe. To zaś bardzo dobrze działa na obie strony rozmowy: coach czerpie przyjemność z pracy, pomimo ciężaru „cierpienia psychicznego", przez które się przebija, a klient doświadcza niezwykłego przeżycia - czerpie „przyjemność" z własnych problemów. Jednak coaching prowokatywny to o wiele więcej, niż tylko wyśmiewanie się z ludzkich absurdów, kuriozów życia i wzajemnej walki tej dwójki. W praktyce prowokatywny styl pomagania często przynosi szybkie, bezpośrednie i rewolucyjne efekty. Podczas sesji ludzie często już w pierwszych dwudziestu minutach wyraźnie się zmieniają i uwalniają się od tłamszących ich modeli życia, z którymi zmagali się od lat.
Chcemy podzielić się z wami - z tobą, coachu prowokatywny, i z tobą, zainteresowany czytelniku - entuzjazmem, z jakim stosujemy tę metodę. Poza tym nadszedł czas na powiew świeżości w świecie pomocy psychologicznej. Psychologowie, pracownicy społeczni, a dziś także trenerzy, konsultanci i coachowie o wiele za długo muszą roztaczać wokół siebie zrozumienie, akceptację i poważny styl życia. W rezultacie nie tylko terapeuci się wypalają, ale także ich klienci zostają pozbawieni prawdziwego międzyludzkiego kontaktu.

 

 



Coaching Prowokatywny
Spis treści


Do polskiego czytelnika 7
Wstęp 9
1. Ciągnij osła za ogon!
Prowokatywna wizja człowieka 11
2. Właśnie o tym chcę rozmawiać!
Czynniki Farrelly'ego: podwaliny stylu prowokatywnego 29
3. O czym to rozmawialiśmy?
Jakie są stale zachowania coacha prowokatywnego?
Czynniki Farrelly'ego, część l 41
4. W porządku, nie wkurza cię to,
ale mógłbyś go żywcem obedrzeć ze skóry
W jaki sposób coach prowokatywny reaguje na poszczególne zachowania klienta Czynniki Farrelly'ego, część 2 55
5. A dałem z siebie wszystko...
Relacja prowokatywna 71
6. Ludzie to psy
Ogólne narzędzia prowokatywne
Czynniki Farrelly'ego, część 3 85
7. Światło elektryczne to bzdura
Skuteczność coachingu prowokatywnego 97
8. Być może zwykli ludzie mają tego dość...
Prowokatywne reakcje na problemy
Czynniki Farrelly'ego, część 4 103
9. Trzymasz się jeszcze, czy mam dzwonić po karetkę?
Reakcje prowokatywne dotyczące koncepcji siebie
Czynniki Farrelly'ego, część 5 111
10. Ale czy to nie twoja własna wina?!
Strategiczne zagrania prowokatywne
Czynniki Farrelly'ego, część 6 117
11. Telewizory, przewodnicy i „głupawka"
Procesy wewnętrzne coacha
Czynniki Farrelly'ego, część 7 129
12. Sorry, że moja praca sprawia mi przyjemność
Coaching prowokatywny jako świat wywrócony do góry nogami 137
13. W myślach słyszałem, jak znowu się śmiejesz!
Skuteczne czynniki coachingu prowokatywnego 147
Bibliografia 161

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj